اخبار داغ

آمار عجیبی که مدیران شهرداری تبریز می‌دهند؛

تبریز و ماجرای پرابهامِ یک میلیون اصله درخت!

تبریز و ماجرای پرابهامِ یک میلیون اصله درخت!
مدیرعامل سیمانظر شهرداری تبریز در برنامه تلویزیونی مدعی شد، دو فاز اول کاشت یک میلیون اصله درخت در تبریز انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، مسعود برزگر جلالی، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در روزهای گذشته در برنامه “تبریزیم” آمار عجیبی ارائه کرد که در ماه‌های گذشته توسط برخی کارشناسان و حتی اعضای شورای شهر به چالش کشیده شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

برزگر جلالی در این برنامه با تاکید بر اهمیت مساله محیط زیست مدعی شد که دو فاز از کاشت یک میلیون اصله درخت انجام شده و فاز سوم آن در هفته درختکاری آغاز خواهد شد. با توجه به اظهارات مدیرعامل سازمان سیما منظر و وعده‌ای که در ابتدای سال برای کاشت یک میلیون درخت داده شده بود، طبق یک آمار سرانگشتی در دو فاز اول این طرح باید ۷۰۰ هزار اصله درخت در تبریز کاشته شده باشد.

,

کاشت ۷۰۰ هزار اصله درخت برای شهری باوسعت تبریز اگرچه زیاد نیست اما چشمگیر است و در حداقلی‌ترین حالت باید کاشت این تعداد درخت در شهر به چشم می آمد. در حالیکه مدیرعامل این سازمان به یک آمار کلی در خصوص اجرای دوفاز از این طرح بسنده کرد، در سایت سازمان سیما منظر هم خبری از اینکه چه تعداد درخت و در کدام مناطق کاشته شده است، وجود ندارد!

,

طرح کاشت یک میلیون درخت در شهر تبریز طرح مناسبی برای فضای سبز بود که البته ارائه آمارهای عجیب و غریب برای آن توسط مدیران شهرداری، داد برخی از اعضای شورا را هم در آورده بود و برخی اعضا معتقد بودند که کاشت یک میلیون اصله درخت تحول عظیمی برای فضای سبز شهر است اما چنین طرحی اجرایی نشده و آمارهای ارائه شده اشتباه است.

,

از سوی دیگر برخی اعضای شورا مانند محرم محمدزاده هم معتقد بودند در حالیکه بسیاری از درختان کهن سال در تبریز در سایه بی‌توجهی شهرداری از بین می‌روند، شهرداری به دنبال آمار و کاشت درختچه‌های کوچک است در حالیکه اولویت با حفظ فضای سبز فعلی است.

,

با تمام این اوصاف باید منتظر ماند و دید که آیا در فاز سوم مشخص خواهد شد که حدود ۳۰۰ هزار اصله درخت در کدام مناطق کاشته شده است یا خیر!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه