اخبار داغ

فروی، فولاد و شپنا پرتقاضا در دو روز پایانی بورس این هفته/ پالایش نفت اصفهان بالاخره به مدار مثبت برگشت

فروی، فولاد و شپنا پرتقاضا در دو روز پایانی بورس این هفته/ پالایش نفت اصفهان بالاخره به مدار مثبت برگشت
فروی، فولاد و شپنا سه نماد از شرکت های اصفهانی بودند که د رروزهای سه شنبه و چهارشنبه پر تقاضا بودند و با صف خرید همراه شدند و این وضعیت تا پایان زمان معاملات در روز چهارشنبه ادامه داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ در ادامه روزهای قرمز بورس از ابتدای این هفته نیز بازار سرمایه با ریزش های قابل توجه و در قفل صف های فروش در اکثر نمادها روزهای شنبه و دوشنبه را پشت سرگذاشت و شاخص در محدوده یک میلیون 100 حرکت خود به پایین را ادامه داد که موجب اعتراضات گسترده سهام داران شد و البته نمایندگان مجلس و قوه قضاییه نیز به این بازار ورود کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

اما از نیمه دوم بازار روز سه شنبه ورق بازار سرمایه برگشت و بسیاری از شاخص سازهای بازار در فلزات و خودرویی مثبت شدند و حتی به صف نیز نشستند اما با توجه به اینکه مشابه آن قبل از این نیز اتفاق افتاده بود اما در اوج دوباره عرضه ها شدت می گرفت با شک و تردید به دقایق پایانی بازار نگاه شد که خوشبختانه اکثر نمادهای لیدر بازار صف های خرید خود را حفظ کردند.

,

روز چهارشنبه نیز بازار شرایط بهتری داشت و شاخص هم بالاتر قرار گرفت تا در آخرین روز معاملاتی بازار سرمایه در این هفته، پایان خوبی برای بسیاری از نمادها اتفاق بیفتد، پالایشی ها، فلزات، بانکی ها شرایط بهتری داشتند و البته خودرو و خساپا و شستا نیز که از جمله نمادهای تاثیرگذار در بازار هستند، با صف خرید کار خود را به پایان بردند.

,

هر چند که با توجه به اتفاقات بازار نمی توان این دو روز را مقدمه ای برای برگشت آرامش به بازار عنوان کرد اما به هر حال سرمایه گذاران با امیدواری بیشتری این بازار را دنبال می کنند و با توجه به صحبت واعظی مسئول دفتر ریاست جمهوری که ضرر خیردارن پالایش یکم نیز جبران می شود این امیدواری وجود دارد که هفته پیش رو نیز بازار روند رو به رشدی را داشته باشد.

,

در این میان فولاد مبارکه اصفهان نیز که یکی از لیدرهای بازار محسوب می شود از روز سه شنبه به صف خرید نشست و در محدوده یک هزار توامن مورد معامله قرار گرفت، البته سرمایه گذاری در این سهام برای خریدارن هنوز در یک ماه و سه ماه با بازده منفی 27 درصد رو به روست که البته باید دید این صف های خرید می تواند روند رو به رشد این سهم را ادامه دار کند.

,

ذوب روی اصفهان نیز که در این اواخر همراه با بازار در سیر نزولی قرار گرفته بود در این روز به مدار مثبت برگشت و هر دو روز با صف خرید همراه بود و در محدوده 6 هزار 500 مورد معامله قرار گرفت، فروی در سه ماهه برای خریدارن خود بازده 22 درصد به همراه داشته است که با توجه به وضعیت بازار وضعیت خوبی است.

,

پالایش نفت اصفهان که بیش 45 درصد در سه ماه اخیر با افت رو به رو بود بالاخره به مدار مثبت برگشت و با صحبت مسئولان در مورد صندوق پالایش یکم خریداران توجه بیشتری به این سهم داشتند که سهام های این شرکت نیز در دو روز پایانی بازار در این هفته با صف خرید همراه بود.

,

سیمان اصفهان که برخلاف بازار و به طور قابل توجه با بازده 219 درصدی برای سرمایه گذاران خود در سه ماهه اخیر یکی از سهام های قابل توجه در بازار به حساب می آمد این هفته روند نزولی گرفت و حتی در دو روز پایانی نیز تغییر رویه نداد که شاید به معنای شروع اصلاح در این سهم خواهد بود اما باید دید در هفته آینده نوسانات این سهم چگونه خواهد بود.

,

سهام شرکت قند اصفهان نیز در این دو روز متفاوت بازار روند رو به رشدی داشت اما با توجه به توجه دیگر سهام ها این نماد معاملات روانی در آن صورت گرفت، هر سهم این شرکت در پایان روز چهارشنبه 15 هزار و 850 مورد معامله قرار گرفت.

,

هتل پارسیان کوثر اصفهان نیز یکی از شرکت های اصفهانی حاضر در بازار سرمایه است که این هفته شرایط نزولی را پشت سرگذاشت و قیمت هر سهم آن در روز پایانی به 3327 ریال رسید؛ این شرکت برای سرمایه گذارن خود رد بازار سرمایه در مدت یک و سه ماه بیش از 25 و 20 درصد منفی را به همراه داشته است.

,

به نظر می رسد هفته آینده و خصوصاً روزهای ابتدایی آن روزهای حساسی رای بازار سرمایه است و می تواند تا حدودی اعتماد را به بازار برگرداند، اتفاقی که با حمایت ها مسئولان امر و همچنین نظارت بیشتر و با توجه به وضعیت شرمت ها دور از ذهن نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه