اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

اولویت سیاست خارجی بایدن ایران و رفع تحریم‌ها نیست

اولویت سیاست خارجی بایدن ایران و رفع تحریم‌ها نیست
حمیدرضا ترقی گفت: اولویت دولت بایدن در مسائل سیاست خارجی، رفع تحریم‌های ایران نیست بلکه تداوم سیاست‌های قبلی سردمداران آمریکا علیه ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: از قبل هم مواضع بایدن و عواملی که در حال نصب آنها در وزارت خارجه و نیز معاونت ها بود نشان می داد اولویت دولت بایدن در مسائل سیاست خارجی، رفع تحریم‌های ایران نیست بلکه تداوم سیاست‌های قبلی سردمداران آمریکا علیه ایران است.

وی افزود: خوش بینی هایی که برخی در داخل کشور نسبت به مسئله رفع تحریم و نپرداختن آمریکا به مسائل دیگر دارند نه تنها مغایر با پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری بلکه بی‌جهت و غرب گرایانه است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: به نظر می رسد تفاوت اولویت آمریکا و ایران تفاوت رفع تحریم یا تداوم تحریم ها حتی در حوزه موشکی است که فاصله بسیار زیادی با نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

ترقی گفت: ما به هیچ عنوان نه در رابطه با برجام و نه مسائل موشکی حاضر به مذاکره نخواهیم بود درحالی که آنها اولویت را چیزی قرار داده اند که ایران حاضر به مذاکره با آنها نیست.

وی عنوان کرد: این خوشبینی که با روی کار آمدن دولت دموکرات‌ها می توان با آنها تعامل و مذاکره کرد بی‌جهت است زیرا آمریکایی ها به هیچ عنوان برای رفع تحریم‌ها حاضر به بازگشت نیستند بلکه بازگشت آنها به برجام با هدف افزایش تحریم‌ها و برجام ۲ و ۳ در راستای جلوگیری از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و پیشگیری از افزایش توان موشکی خواهد بود.

ترقی خاطرنشان کرد: افرادی به مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات کشور چشم دوخته اند امیدشان واهی است و از منطق واقع‌بینانه برخوردار نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه