اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی؛

آمریکا آستان قدس را با توهمِ پولشویی و کمک به جبهه مقاومت تحریم کرد/ قلدری غربی‌ها ثمره گرایِ نفوذی‌هاست

آمریکا آستان قدس را با توهمِ پولشویی و کمک به جبهه مقاومت تحریم کرد/ قلدری غربی‌ها ثمره گرایِ نفوذی‌هاست
حجت‌الاسلام رسولی گفت: غرب تمام اطلاعات لازم برای تحریم را از نفوذی های داخلی می گیرد، در جنگ ایران و عراق هم نفوذی ها نقش داشتند، متاسفانه امروز همین عده می گویند تحریم ها در سبک زندگی مراجع عظام تقلید تاثیری نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی رسولی، کارشناس مسائل سیاسی درباره تحریم آستان قدس رضوی توسط آمریکا در روزهای اخیر، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: آستان قدس رضوی علاوه بر اینکه یک نهاد صرفا مذهبی است، به واسطه موقوفات زیادی که دارد یک غول اقتصادی هم محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی بسیار قدرتمند بوده و درآمد بسیارزیادی دارد، افزود: علاوه بر موقوفات حضرت و درآمدهای نقدی حرم، مستقلات زیادی دارد که منبع درآمد آستان است در نتیجه آمریکایی ها معمولا منابع درآمدی نظام را مد نظر دارند.
,
 
,
این کارشناس اظهار داشت: تصور تحریم کنندگان این است که حرم مطهر مستقیما در تامین مبانی اصلی بودجه کشور، مسائل اقتصادی اعم از پول شویی وکمک به سازمان های بین المللی نقش دارد به همین دلیل با تحلیل های غلطی که دارند تصمیم گیری می کنند.
,
 
,
حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: آستان قدس رضوی در بروین این نهاد هم درآمد دارد، در نتیجه با توجه به اینکه غرب درگردش های مالی بانک ها سیستم جاسوسی دارد، تصور کرده است بده بستان ها در راستای اهداف خاص جمهوری اسلامی یا جبهه مقاومت استفاده می شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه آمریکا خبر ندارند درآمدهای آستان قدس رضوی همان نذورات، هدایا یا موقوفاتی است که حضرت در جاهای مختلف دنیا حتی در آمریکا دارد، گفت: عمده تحریم های غرب علیه ایران به واسطه حدس و گمان یا گزارشات افراد نفوذ داده شده، وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آنهاست که عمدتا بر اساس دریافتی های شخصی از افراد تحت ارتباطشان صورت می گیرد.
,
 
,
حجت الاسلام رسولی با تاکید بر اینکه غرب تمام اطلاعات را از نفوذی های داخل می گیرد، افزود: در جنگ ایران و عراق هم نفوذی ها نقش داشتند، متاسفانه امروز همین عده می گویند تحریم ها در سبک زندگی مراجع عظام تقلید تاثیری نداشته است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه موضوع مذکور را بعضا به رهبر معظم انقلاب و نهادهای مرتبط با ایشان تعمیم می دهند، اظهار داشت: تمام این شائبه ها در حالی درست می شود که نهادهایی که بودجه دولتی دارند بودجه خود را پس از تنظیم توسط سازمان برنامه و بودجه و تصویب در مجلس، دریافت می کنند.
,
 
,
حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: نهادهای اداری زیر مجموعه دولت محسوب می شوند و رهبری صرفا مسئول آنها را تعیین می کنند اما نهادهای زیر مجموعه رهبری که مستقیم زیر نظر ایشان هستند همانند دفتر مقام معظم رهبری و مرکز نشر آثار با وجوهات شرعی اداره می شوند و بودجه ملی ندارند.
,
 
,
وی گفت: اینکه عده ای در ذهن عموم شائبه هایی با این مضمون که تحریم در زندگی مراجع تاثیری نداشته است می سازند شاید به واسطه این است که آستان قدس رضوی وجوهات مصرفی بیت را تصویب می کند لذا تصور می کنند تحریم آستان موثر خواهد بود و اما این تحریم تاثیری در حرم و مجموعه های مرتط با آن ندارد.
,
 
,
کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه خاطر نشان داشت: معمولا آستان قدس رضوی علاوه بر عمران و آبادانی و خدمات عمومی به زوار، در برخی شهرستان ها به مردم کمک کرده و فقرا و افراد تحت پوشش را حمایت می کند.   
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه