اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه استان اردبیل مطرح شد؛

ترامپ فاجعه برآمده از دموکراسی آمریکا بود/ تولید واکسن داخلی اقتدار علمی ایران را نشان داد

ترامپ فاجعه برآمده از دموکراسی آمریکا بود/ تولید واکسن داخلی اقتدار علمی ایران را نشان داد
نماز عبادی سیاسی جمعه در نقاط مختلف استان اردبیل برگزار شد و در خطبه های این هفته امامان جمعه بر حل مشکلات معیشتی مردم و عدم مذاکره بر آمریکا تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان ما، آیت الله سید حسن عاملی خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل، اظهار داشت:جای خوشحالی است که بعد از مذاکره فراوان بین استاندار اردبیل و شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان، توافقنامه جهت راه اندازی مرکز لجستیک خط آهن پارس آباد مغان در استان اردبیل امضاء شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وی با بیان اینکه این بارانداز و مرکز لجستیک فوائد زیادی دارد، افزود: ئخارج شدن استان از بن بست ریلی، اتصال به خط آهن آذربایجان و ورود به بازار کشور های آسیای میانه و قفقاز و روسیه، ایجاد زمینه سرمایه گذاری بسیار بالا در مغان و اردبیل با توجه به وجود وسیله ارزان جهت صادرات کالا،  تسهیل در صادرات محصولات بزرگترین گل خانه کشور و تولیدات دیگر مناطق استان، توجیه دار شدن ایجاد مناطق آزاد، توجیه دار شدن راه آهن اردبیل به پارس آباد، فراهم شدن زمینه اشتغال بسیار خوب در منطقه شمال استان از جمله حسنات این بر انداز است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه  آمریکا این هفته، ماهیت دموکراسی خود را به تماشا گذاشت و فردی که با رأی مردم انتخاب شده با 35 هزار نیروی امنیتی به کاخ سفید آمد و جواب این سؤال داده نشد که دموکراسی چه ربط و ارتباطی با قوه قهریّه دارد، گفت: محافظ دموکراسی، خود دموکراسی است و احترام به رأی مردم، بالاترین حفاظت و صیانت است اما در آمریکا معلوم شد که از دموکراسی آرمانی و از احترام به آن خبری نیست.

,

 آیت الله عاملی با اشاره به اینکه ترامپ سرافکنده و از در عقبی کاخ سفید را ترک کرد، بیان کرد: این عین تعبیر عبدالباری عطوان تحلیلگر مشهور عرب و سردبیر نشریه الکترونیکی رای الیوم است که گفت او می رود تا هیچوقت به کاخ سفید برنگردد و کار مهم بایدن، تشکیل ستاد تنظیف است تا کثافت کاری های سیاسی و مادی او را تطهیر و آشغال های او را از کاخ سفید بیرون بیندازد. او مثل یک دزد از در عقبی کاخ سفید بیرون رفت. او مورد نفرین میلیون‌ها آمریکایی و غیرآمریکایی قرار گرفت. کشور خود و دموکراسی آمریکا را ویران ساخت. بر دشمنان آمریکا اضافه کرد حتی حزب خود یعنی حزب جمهوری را ویران ساخت.

,

وی با بیان اینکه ترامپ یک نژاد پرست کامل بود و اعتقاد راسخ به برتری نژاد سفید ها داشت، گفت: یکی از گناهان بزرگ ترامپ این بود که سه هزار طفل را از پدر و مادر های مهاجر جدا کرد. این ظلم بزرگ به اطفال و به پدر و مادرهای آنها بود.

,

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه ترامپ فاجعه برآمده از دموکراسی آمریکا بود به حدی که الان ۶۰ پرونده مالی، سیاسی، جنسی و... در محاکم قضایی آمریکا علیه او تشکیل شده است، افزود:او در وداع و آخرین خطبه خود جمله ای گفت که برای آینده آمریکا بسیار خطرناک است، اینکه در آینده از راه یا بیراهه دوباره به کاخ سفید خواهد آمد.

,

 آیت الله عاملی با بیان اینکه سیره ترامپ یک عبرت و چراغ راه خوبی برای بایدن است و نشان داد که شدیدترین فشار بر ایران نتیجه نمی دهد و اراده ملت ما شکسته نمی شود، اذعان داشت:  محال است که ملت ما در برابر غیر خدا رکوع بکند و بایدن نباید این بیراهه و یا راه بی نتیجه را برود؛ ترامپ از فشار هیچ نتیجه نگرفت و از این جهت هیچ خدمتی به آمریکا و دنیا نکرد، او هم در سیاست خارجی و هم در مدیریت داخلی آمریکا خرابی های بزرگی درست کرد خرابی هایی که قابل جبران نیست.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به سخنان بایدن در روز انتصاب خود مبنی بر اینکه ترامپ برای من یک نامه دوستانه نوشته و آن را روی میز من گذاشته است و فعلاً از بیان مضمون نامه معذورم، تصریح کرد: از اهل ذوق هر کس به صورت احتمالی یا به صورت فکاهی حدس زده اند که ترامپ چه نوشته است ولی اگر من جای ترامپ بودم یک بیت بیشتر در آن نمی نوشتم و آن اینکه: آه مظلومان به هنگام سحر، آسمان را بشکند پشت و کمر.

,

 

,

تولید واکسن داخلی پیشرفت علمی ایران را نشان داد/گرانی های اخیر حاصل بی کفایتی مسئولان است

, تولید واکسن داخلی پیشرفت علمی ایران را نشان داد/گرانی های اخیر حاصل بی کفایتی مسئولان است, تولید واکسن داخلی پیشرفت علمی ایران را نشان داد/گرانی های اخیر حاصل بی کفایتی مسئولان است,

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام محمود اصغری در خطبه های این هفته نماز جمعه سرعین با اشاره به اتفاقات ماه بهمن، اظهار داشت: بهمن ماه حماسه و ادامه عاشورا است، بهمن سال پنجاه و هفت معلوم شد که مردم با رهبریت امام (ره)، بدنبال چه چیزی هستند و همه پای کار آمدند.

, سبلان ما,

وی با بیان اینکه بعد از 42 امروز یه عده در داخل و خارج در تلاش هستند با نادیده گرفتن خدمات نظام اسلامی، کارهای نکرده پهلوی را به رخ بکشند ، افزود: بزرگسالان و کسانی که آن روزها را دیدند، به خوبی می دانند که قبل از انقلاب خدماتی به مردم ارئه نمیشد،  بطوریکه 10 درصد روستاهایمان حتی جاده دسترسی نداشتند.

,

امام جمعه سرعین با بیان اینکه مردم با هوشیاری و بصیرت جواب یاوه گویی های نزدیکان پهلوی را بدهند، گفت:  اگر حکومت پنجاه و هفت ساله خاندان پهلوی  جمع کنید به اندازه یک پالایشگاه تازه افتتاح شده هم نمی شود و نباید اینها نادیده گرفته شود.

,

نماینده ولی فقیه در شهرستان سرعین با اشاره به اینکه یک عده تلاش می کنند تا خدمات نظام جموری اسلامی را زیر سوال ببرند، افزود: وضع کنونی اقتصادی، معیشتی و گرانی افسار گسیخته اجناس در کشور ،حاصل بی کفایتی و بی برنامگی مسئولان است و نباید به پای نظام نوشته شود.

,

وی با اشاره به آرمان های نظام، گفت: استقلال کشور، گسترش عدالت اجتماعی، گسترش برخورداری عمومی، گسترش عزت و اقتدار ملی در عرصه بین المللی، پیشرفت های زیر ساختی، پیشرفت صنعتی،  گشترش معنویت، حفظ کرامت زن و احترام به حقوق آنان آزادی و مردم سالاری از جمله خدمات اساسی و محوری ناظم مقدس جمهوری اسلامی در این چهار دهه بوده است.

, ،  ,

حجت الاسلام اصغری با بیان اینکه بر اساس گسترش برخورداری عمومی طبق قانون اساسی باید سه وزارت بهداشت، ورزش و جوانان و آموزش و پروش باید به مردم خدمات رایگان ارائه دهند، اظهار کرد: اگر امروز این امر اتفاق نمیافتاد از عدم مدیریت صحیح مسئولانی است که من و شما انتخاب کرده ایم و باید در ادامه دقت کافی را داشته باشیم.

,

امام جمعه سرعین با اشاره به تولید واکسن داخلی توسط دانشمندان کشورمان، افزود:  واکسن کرونای تولید شده در داخل نمونه ای از پیشرفت صنعتی کشورمان و  نشان از اقتدار علم پزشکی است که در شرایط تحریمی در حال انجام است.

,

وی حفظ کرامت زن و احترام به حقوق آنان را ماحصل انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امروز کرامت خانم ها در جامعه اسلامی کاملا حفظ شده و مشاهده می کنیم که با حقوق برابر در تمام عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می توانند پا به پای مردان حضور داشته باشند.

,

نماینده ولی فقیه در شهرستان سرعین با بیان اینکه آزادی و مردم سالاری از دیگر خدمات نظام اسلامی بوده است، اذعان داشت: امروز مردم ما می توانند با حضور در پای صندوق های رای، برای خود شورا، شورای اسلامی، نماینده مجلس و رئیس جمهور خود را بدون دخالت دگیری و آزادانه انتخاب کنند.

,

حجت الاسلام اصغری در ادامه با اشاره به فرا رسیدن انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری، تصریح کرد: کسانی که قصد داوطلبی در این انتخابات را دارند باید از راه معقول خود را به مردم معرفی کنند نه اینکه اقدام به خرید رای کنند.

,

وی با بیان اینکه خرید رای یک مسئله شرعی است، تصریح کرد: هر کس از طریق خرید آرای مردم رئیس جمهور و یا شورا شود، هر چیزی که از این طریق عایدش شود مال غیر محسوب می شود و شرعا حرام است.

,

امام جمعه سرعین با تاکید بر اینکه از داوطلبان سالم حمایت می کنیم، افزود: برای رای آوردن، با کارهای خلاف شرع با آبروی شهر و کشورمان بازی نکنید و بدانید که صلاحیت هم برای این روزها در نظر گرفته شده است و به همه اقدامات داوطلبان توجه می شود.

,

 

,

حکومت نظامی در مراسم تحلیف، اوج دموکراسی آمریکایی را به جهان مخابره کرد

, حکومت نظامی در مراسم تحلیف، اوج دموکراسی آمریکایی را به جهان مخابره کرد, حکومت نظامی در مراسم تحلیف، اوج دموکراسی آمریکایی را به جهان مخابره کرد,

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه شهرستان بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه از حضور معاون محترم وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور جناب آقای دکتر رخشانی مهر در منطقه و کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه و تجهیز مدارس شاهد بیله سوار به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان تقدیر و تشکر ویژه نمود.

, سبلان ما,

وی در ادامه از زحمات مهندس جهانگیرزاده نماینده مردم شهرستان های پارس آباد،بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی به خاطر فعالیت های شبانه روزی وی برای توسعه و عمران شهرستان بیله سوار تشکر نمود.

,

حجت الاسلام عزیزی گفت: باید فرهنگ تشکر را از مسئولینی که واقعا دلسوزانه برای توسعه و عمران شهرستان به صورت شبانه روزی فعالیت میکنند در سطح استان و شهرستان ترویج نماییم تا مایه دلگرمی  و تشویق مسئولان دلسوز باشیم.

,

وی در ادامه به رزمایش بزرگ مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش اشاره کرد و گفت: این رزمایش بزرگترین رزمایش پهبادی غرب آسیا بود و دقیقا زمانی اجرا گردید که سردمداران استکبار و غرب در حال عملیات روانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند و نفس آنها با اجرای این رزمایش بریده شد .

,

وی افزود در کنار اجرای موفق رزمایش، از شهر موشکی زیر زمینی سپاه در خلیج فارس رونمایی شد که یکی از مولفه های قدرت دفاعی  جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان نظام کشید و ترس و دلهره را در دلهای آنهایی که شبانه روز برای این خاک مقدس در سر نقشه داشتند، انداخت.

,

خطیب جمعه بیله سوار در ادامه گفت : الان در شرایط جنگ(جنگ اقتصادی) قرار گرفته ایم، باید مردم ما منطق مقاومت را در سبک زندگی خود رعایت نمایند.البته مسئولان نیز باید قدر این صبر و مقاومت مردم را بدانند و با عملکرد غیر متعارف خود، مردم را در این راه دلسرد ننمایند.

,

امام جمعه بیله سوار در پایان به مراسم تحلیف روسای جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: چهره واقعی آمریکا واقعا در این چند روزه از رسانه های دنیا به خوبی نشان داده شد و حکومت نظامی صورت گرفته واقعا اوج دموکراسی آمریکا را به سراسر دنیا مخابره کرد و کسانی که دم از دموکراسی و مذاکره مجدد با آمریکا را میزدند دیگر جای سخن گفتن در این مورد را از آنان سلب نمود.

,

 

,

دولت به آشفتگی در سیاست گذاری و مدیریت بازار سرمایه پایان دهد

, دولت به آشفتگی در سیاست گذاری و مدیریت بازار سرمایه پایان دهد, دولت به آشفتگی در سیاست گذاری و مدیریت بازار سرمایه پایان دهد,

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته خدمت به مردم و تکریم ارباب رجوع با عدالت و عطوفت را از مصادیق رعایت تقوا عنوان کرد و گفت: همانگونه که انتظار داریم سایر مردم و مسئولان به پدر، مادر، برادر و خواهر ما رسیدگی کنند و مشکلات آنها را با عطوفت و طبق قانون حل و فصل کنند، این مورد برای خود ما هم صادق است و ما نیز با همین شیوه و الگو با با مردم برخورد کنیم چراکه مردم امانت نزد مسئولان هستند و مردم هدیه های خداوند به مسئولان در انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

, سبلان ما,

وی با بیان اینکه انقلاب  اسلامی ایران حاصل خون هزاران شهید و جانباز است، گفت: برای همه واجب است از این خاک مراقبت و امانت‌داری کنند.

,

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسمات مذهبی به ویژه ایام فاطمیه در شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت های کرونایی با تلاش هیئت امنای مساجد شهر و روستا، متولیان فرهنگی به ویژه سپاه و نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی و ستاد نماز جمعه برنامه های کیفی بسیاری در شهرستان نیر برگزار شد.

,

وی به فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین(س) اشاره کرد و گفت: این روز، روز تکریم مادران و همسران شهدا است چراکه مادران و همسران شهدا همانند حضرت ام البنین(س) در واقعه عاشورا، پیام رسان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت هستند.

,

امام جمعه شهرستان نیر از مادران، همسران شهدا و خانواده‌های شهدا به عنوان خاکریز دوم مقابله با استکبار نام برد و گفت: خود شهدای گرانقدر ما در خاکریز و خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارند.

,

وی از نهادهای فرهنگی خواست تا با تکریم از خانواده شهدا با حضور جوانان و دانشجویان در انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی در جامعه تلاش کنند.

,

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش دو هفته اخیر کشورمان اشاره کرد و گفت این ازمایش بازدارنده و امنیت آفرین است و باید به سپاه ارتش ولایی کشور تبریک گفت  چراکه بزرگترین رزمایش پهبادی غرب آسیا و رونمایی از تجهیزات راهبردی مکران در کنار نشان دادن توان موشکی ایران در خلیج همیشه فارس به دشمنان به خصوص استکبار نشان داد که امنیت و استقلال با وجود هزینه برای ملت ما قابل مذاکره و فروش نیست.

,

وی با بیان اینکه ثمره، شرافت و اقتدار ایران اسلامی حاصل خون هزاران شهید و جانباز و رزمندگان است که معامله نخواهد شد گفت: رشادت ها و توانمندی های نیروی انتظامی در تامین امنیت و برقراری نظم و انضباط اجتماعی کشور فراموش شدنی نیست چراکه مبارزه با فساد ، مواد مخدر و منافقین در سایه ایثار و شهادت مرزداران و ضابطان اجتماعی و قضایی محقق شده است.

,

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عدم اعتماد به غرب اشاره کرد و گفت: به علت خیانت استعمار در سالهای گذشته است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودن به غرب اعتماد نکنید و تنها راه پیشرفت کشور برای حفظ استقلال، کرامت انسانی و ثبات کشور توجه به متخصصان داخلی است.

,

وی خاطرنشان کرد، کشوری که  توانایی ساخت موشک های نقطه زن، جنگنده کوثر در کنار  عمل پیوند قلب و چشم دارد که همه این ها  نتیجه و خدمات انقلاب اسلامی با تدابیر رهبری به ملت آزادی ایران اسلامی است قطعا توانایی ساخت واکسن کرونا را نیز دارد.

,

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مرغ همسایه غاز نیست به صدمات واکسن های تولیدی آمریکا و غرب اشاره کرد و با بیان اینکه آمریکا با داشتن واکسن بیشترین فوتی های کرونا را دارد، گفت:  واکسن های آمریکایی و انگلیسی که هنوز درکشور خودشان امتحان پس نداده اند چرا ما باید آزمایشگاه استعمار شویم.

,

امام جمعه شهرستان نیر در بخش پایانی سخنان خود  به بورس و مشکلات مردم در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: متاسفانه مردم با تشویق و ترغیب بعضی از سیاسیون، سرمایه‌های خرد  و اندک خود را وارد بازار سرمایه کردند و اغلب نیز متضرر شدند دست داده‌اند این درحالی است که  در دنیا بورس و بانک مکمل اقتصاد هستند ولی در کشور ما با ورود دولت و سوء مدیریت این کار محقق نشد و مردم متضرر شدند.

,

وی سوء مدیریت  و ناهماهنگی بین بازار سرمایه،  بانک مرکزی و وزارت صمت و اقتصاد  را از جمله دلایل ناکامی بازار سرمایه و متضرر شدن مردم عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این میان منافع نهادی و ارگانی بر منافع عامه مردم غلبه کرد.

,

وی با بیان اینکه اختلاس کار تحریم امریکا نیست، به تاثیر نرخ دلار در کار شرکت های صادرات محور و  ریزش بورس اشاره کرد و گفت:  اولین انتظار از دولت این است که به آشفتگی در سیاست گذاری و مدیریت بازار سرمایه پایان دهد چراکه بازار سرمایه دستخوش سیاست‌گذاری و مدیریت غلط شده و با استعفای مدیر مشکلات مردم حل نخواهد شد و اعتماد عمومی هم برنخواهد گشت.

,

حجت الاسلام نعمتی مجلس از قوه قضاییه و مجلس نیز خواست به عنوان قوای نظارتی با تدبیر و بدون حاشیه برای حمایت از مردم وارد عمل شوند و به دولت کمک کنند و دولت نیز مشتاقانه این کمک‌ها را بپذیرند.

,

وی لزوم اعتماد به جوانان در دستگاه های اجرایی را یادآور شد و گفت: تشکیل دولت جوان حزب اللهی و روی کار آمدن مدیران جوان مومن، متعهد با روحیه انقلابی و کار جهادی تنها راه نجات کشور از وضعیت فعلی است.

,

حجت الاسلام نعمتی از کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از موفق ترین نهادها در زمینه توجه به جوانان نام برد و گفت: این نهاد انقلابی تلاش های پرثمری در حوزه خدمت رسانی به مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه انجام داده که شایسته تقدیر است

,

وی از کمیته امداد خواست تا با جلب مشارکت بیشتر جوانان و خیّران در ارائه تسهیلات به غیر از مددجویان نیز تلاش کنند  چراکه در وضعیت فعلی این کمیته امداد است که پرچمدار حوزه اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی در کشور است.

,

امام جمعه شهرستان نیر به تغییر دولت در آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: بایدن طراح تجزیه غرب آسیا و تشکیل خاورمیانه جدید است بنابراین دل بستن به این فرد کار اشتباهی است و مسئولان فعلی باید در این زمینه هوشیار باشند تا تجربیات گذشته را تکرار نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه