اخبار داغ

ظریف:

«ترامپ» رفت، ایران و همسایگان ماندند/ لزوم گفتگو با کشورهای منطقه

«ترامپ» رفت، ایران و همسایگان ماندند/ لزوم گفتگو با کشورهای منطقه
وزیر امور خارجه با بیان اینکه باید به برخی از کشورهای خلیج فارس ثابت شده باشد که چگونه خود را چهار سال معطل ترامپ کردند،گفت: اکنون «ترامپ» رفت و ما و آن‌ها ماندیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف در گفتگویی با بیان اینکه ما همیشه دستمان را برای دوستی به سمت کشورهای خلیج فارس دراز کرده‌ایم، گفت: زیرا این منطقه متعلق به همه ما و امنیت آن به نفع همه ماست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به اینکه از ناامنی منطقه فقط یک گروه منفعت می‌برند، افزود: بنابراین ما این آمادگی را داریم که با کشورهای منطقه گفتگو کنیم.
,
 
,
وزیر امور خارجه تاکید کرد: به همین علت ما پیشنهاد قطر و پیش از آن پیشنهاد کویت را پذیرفتیم و در دوران برجام هم یک بار به پیشنهاد قطر برای مذاکره پاسخ مثبت دادیم.
,
 
,
ظریف با اشاره به اینکه قبل از همه آن‌ها خودمان پیشنهاد گفتگو را دادیم و سال گذشته هم رئیس جمهور طرح امید را مطرح کرد، افزود: از این رو آمادگی ما برای گفتگو موضوع جدیدی نیست و همانگونه که در پاسخ به وزیر امور خارجه قطر مطرح کردم این موضوع فقط اعلام سیاست دراز مدت جمهوری اسلامی ایران است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: اولین بار ما این سیاست را در سال ۱۳۶۴ در نامه علی اکبر ولایتی به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کردیم که در بند ۸ قطعنامه ۵۹۸ هم آمده است.
,
 
,
رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: باید به برخی از کشورهای خلیج فارس ثابت شده باشد که چگونه خود را چهار سال معطل ترامپ کردند.
,
 
,
ظریف با تاکید بر اینکه وقتی مرحوم «شیخ صباح» امیر سابق کویت پیشنهاد گفتگوی کشورهای حوزه خلیج فارس با ایران را مطرح کرد و رئیس جمهور پاسخ مثبت داد آن‌ها گفتند حالا ترامپ بر سرکار آمده است و ما صبر می‌کنیم، افزود: این کشورها چهار سال وقت را از دست دادند اکنون ترامپ رفت و ما و آن‌ها ماندیم.
,
 
,
وی گفت: پس باید کشورهای خلیج فارس بدانند که در این منطقه ما و آن‌ها می‌مانیم و ترامپ نمی‌ماند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه