اخبار داغ

بی تدبیری هایی که تمامی ندارد؛

روایت هایی از خرید روغن در همدان/نبود روغن مایع و روی آوردن مردم به چربی های دامی

روایت هایی از خرید روغن در همدان/نبود روغن مایع و روی آوردن مردم به چربی های دامی
نبود روغن مایع در فروشگاهها یکی از معضلات تهیه مواد خوراکی و اولیه مردم است که گویا مردم به این بی تدبیری ها عادت کرده اند و نبود مواد اولیه و احتکار آن به امری عادی تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، در جای جای بازار این روزها حرف روغن مایع است که برای هر خانواری لازم و استفاده و کاربردی زیادی دارد با گذری در سطح شهر همدان با مفازه ها و فروشگاه های زنجیره ای مواجه شدیم که همه نوع کالایی داشتند اما تمام قفسه های روغن آنها کاملا خالی بود و فقط چند دانه روغن سرخ کردنی در برخی از آنها وجود داشت که معمولا این روغنها به علت تاثیرات مخربی که بر سلامت خانواده دارند طرفداران کمی دارد و کمتر کسی از روغن سرخ کردنی استفاده می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

یکی از شهروندان معترض در یکی از فروشگاه های زنجیره ای که از معترضین کمبود روغن بود، به خبرنگار ما گفت: روز تعطیل و مهمان دارم از صبح تمام فروشگاه های زنجیره ای سطح شهر را گشته ام اما هنوز یک قطره هم پیدا نکردم.

,

وی افزود: صاحبان مغازه ها و فروشگاهها اعلام می کنند که توزیع و در اختیار شهروندان قرار می گرد اما هیچ خبری نیست.

,

مسئول همین فروشگاه زنجیره ای به خبرنگار ما گفت: متاسفانه توزیع کم و به ناچار فروشگاه هم نمی تواند توزیع خوبی در سطح شهر داشته باشد و تقریبا یک ماه است که همین مشکل را با مشتریان داریم.

,

وی ادامه داد: سه کارتن در اختیار این فروشگاه قرار داده اند که مجبوریم به هر خانواده یک دانه بیشتر عرضه نکنیم تا به مشکل برنخوریم؛ اما یک سوزن در انبار کاه است و متقاضی زیاد که هر روز تنش در مراکز خرید و فروشگاهها وجود دارد.

,

یکی از شهروندان همدانی اظهار داشت: هر روز صف یک کالای اساسی در سطح شهر داریم و این روزها صف روغن در بازار را می بینیم که مردم چندین سال است به این بی تدبیری های عادت کرده اند.

,

بانوی همدانی افزود: در این اوضاع کرونا باید کل شهر را بچرخیم تا بتوانیم در نهایت یک روغن کوچک از فروشگاه یا سوپر مارکتی تهیه کنیم و اکثرا فروشگاه ها روغن خارجی در قفسه ها قرار داده اند که دانه ای 95000 تومان قیمت دارند و در این شرایط بد اقتصادی تهیه آنها بر هر خانواده ای امکان پذیر نیست.

,

یکی از قصاب های خیابان شهدا همدان گفت: مردم به علت نبود روغن در بازار به روغن های دامی و چربی های گوسفند روی آورده اند که آب می کنند و به جای روغن استفاده می کنند.

,

به گفته کارشناسان اقتصادی و سازمان صمت روغن به اندازه کافی در بازار توزیع شده است اما شایعه برداشتن ارز دولتی باعث شده که توزیع کننده ها روغنها را احتکار و در اختیار مصرف کننده قرار ندهند تا با قیمت بیشتری بفروشند که این کار نظارت جدی تعزیزات و اصناف را می طلبد.

,

گویا برداشتن ارز دولتی شایعه ای است که هر چه زودتر دولت باید شفاف سازی کند تا از التهاب جامعه کاسته و امنیت روانی به جامعه تزریق شود.

نبود روغن در استان همدان، توسط کارخانه روغن نهاوند به زودی حل می شود

,
,
, نبود روغن در استان همدان، توسط کارخانه روغن نهاوند به زودی حل می شود,

ظاهر پورمجاهد، معاون استاندار همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: نبود روغن در استان همدان به زودی حل می شود و برای فروشگاه های زنجیره ای کوروش حواله هایی صادر شده تا از کارخانه های نهاوند روغن را تهیه و در اختیار شهروندان قرار دهند.

,

وی افزود: شایعه افزایش قیمت روغن را در سطح بازار داشتیم که به این بهانه هم مردم مصرف و خریدشان افزایش یافت و از طرفی طبیعی است که کارخانجات و بنکداران کالا را نگه می دارند تا افزایش قیمت اتفاق بیافتد و بعد اقدام به فروش کنند.

,

معاون استاندار همدان اظهار داشت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صحبت کردیم که سازمان صمت و توزیع بازرسی آن و تعزیرات بررسی کنند و بازدید شود که کسانی که روغن احتکار کردند و توزیع نمی کنند معرفی و مسیر تعزیراتی آنها طی شود.

,

وی افزود: کارخانجات هم از تهران سهمیه می دهند حتی مکاتبه کردیم تا سهمیه اضافه ای هم برای استان بگیریم و از شنبه بدون شک تامین روغن فروشگاه های بزرگ حل می شود.

,

به گزارش عصر همدان؛ بیش از هر چیز در تهیه مواد اولیه بررسی در سطح بازار از عدم سومدیریت و لنگ بودن پای تنظیم بازار در سطح شهر خبر می دهد چرا که به گفته سازمان صمت روغن به اندازه کافی در سطح کشور توزیع شده اما مثل همیشه پای دلالان و سوداگران در میان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه