اخبار داغ

سعادتی در گفت‌وگو با دانا:

همه توان کشور را برای مذاکره بکار گرفتند، اما بی‌نتیجه بود/ دولت منتظر بازگشت آمریکا به برجام مانده‌!

همه توان کشور را برای مذاکره بکار گرفتند، اما بی‌نتیجه بود/ دولت منتظر بازگشت آمریکا به برجام مانده‌!
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مذاکره جدید با آمریکا شدنی نیست، گفت: هر توانی که در اختیار داشتیم را برای مذاکره با آمریکا به کار گرفتیم اما نتیجه ای حاصل نشد بنابراین باید مسیر جدید در جهت حفظ منافع نظام باشد.
[

«مهدی سعادتی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بررسی روابط جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در طول 40 سال گذشته به وضوح مشخص است که هیچ گاه با روی کار آمدن هیچ رئیس جمهوری تغییری در نوع این روابط به وجود نیامده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب بارها تاکید کردند نه در نظر ما نسبت به آمریکا تغییر ایجاد خواهد شد و نه آمریکا سیاست های خود را عوض خواهد کرد، ادامه داد: اگر در دوران ترامپ تحریم های شدید را تجربه کردیم در دوران اوباما هم این سیاست را دیدیم و در دوران بایدن هم خواهیم دید زیرا جمهوری اسلامی ایران با آمریکا بر سر اصول اختلاف دارد ، تفاوتی نمی کند که جمهوری خواهان امور اجرایی ایالات متحده را در اختیار داشته باشند یا دموکرات ها روی کار باشند.

,

نماینده مردم بابل با بیان اینکه منافع آمریکا بعد از انقلاب اسلامی از بین رفت چرا که حکومت پهلوی به عنوان ژاندارم منطقه منافع ایالات متحده را تامین می کرد تصریح کرد: برای سیاستمداران آمریکایی بسیار اهمیت داشت که ایران را از دست ندهند اما انقلاب اسلامی دست آمریکا را از ایران قطع کرد.

,

سعادتی با اشاره به اینکه با وجود بی اعتمادی به آمریکا در جریان برجام صداقت خود را اثبات کردیم عنوان کرد: با وجود اینکه طبق فرمایشات رهبری باید ضمانت های بیشتری از آمریکا می گرفتیم اما تیم مذاکره کننده ایرانی در برجام کوتاهی کرد و ملت ایران خسارات بسیاری در این زمینه متحمل شد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه روی کار آمدن بایدن در آمریکا برای ملت ایران آورده ای به دنبال نخواهد داشت تاکید کرد: باید با قدرت در جهت صیانت از انقلاب اسلامی حرکت کرده وبه توان داخلی کشور تکیه داشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه های مختلف سیاسی، علمی، نظامی و اقتصادی در کشور قوی شویم گفت: در مسئله کشتی کره جنوبی وقتی مقامات این کشور اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در صیانت از مرزهای کشور را دیدند عقب نشینی کردند.

,

نماینده بابل در مجلس با اشاره به اینکه مذاکره جدید با آمریکا شدنی نیست زیرا آمریکا در نظام اسلامی ما جایگاهی ندارد عنوان کرد: هر توانی که در اختیار داشتیم را برای مذاکره با آمریکا به کار گرفتیم اما نتیجه ای حاصل نشد بنابراین باید مسیر جدید در جهت حفظ منافع نظام باشد.

,

سعادتی با اشاره به اینکه مردم و مجلس اجازه مذاکره جدید را نخواهند داد تاکید کرد: شرط هرگونه مذارکره جدید برداشتن همه تحریم هاست، باید در برابر زیاده خواهی آمریکا ایستاد چرا که حاصل مقاومت و ایستادگی این است که ترامپ با خفت از کاخ سفید خارج می شود اما در سوریه بشار اسد همچنان باقی است.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دولت به جای نگرانی و انتظار برای برگشتن آمریکا به برجام به فکر اصلاح و تقویت سیستم پولی و بانکی کشور و حمایت از بازار سرمایه باشد گفت: دولت باید توان داخلی کشور را تقویت کند، ضمن اینکه مجلس با نظارت به دنبال بازگرداندن دولت به ریل حمایت از بازار سرمایه  و تولید داخلی است.

,

انتهای پیام/ک

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه