اخبار داغ

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان:

فعالیت هفت مرکز نگهداری از کودکان بدسرپرست در چهارمحال و بختیاری/ حمایت بهزیستی از ۳۴۱ فرزندخوانده در دل خانواده‌ها

فعالیت هفت مرکز نگهداری از کودکان بدسرپرست در چهارمحال و بختیاری/ حمایت بهزیستی از ۳۴۱ فرزندخوانده در دل خانواده‌ها
معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هفت مرکز نگهداری از کودکان بدسرپرست در چهارمحال و بختیاری وجود که درمجموع ۵۲ کودک را تحت حمایت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اشرف عسگری معاون اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به نگهداری کودکان بی‌سرپرست در این استان اظهار کرد: سرپرستی برخی از این بچه‌ها که از نظر قانونی شرایطش را داشته باشند به زوجین بدون فرزند، دختران و زنان مجرد و خانواده‌های دارای فرزند واگذار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
وی با بیان اینکه برخی از بچه‌های بی‌سرپرست در اختیار بهزیستی قرار می‌گیرند که قابل واگذاری نیستند افزود: برای نگهداری این کودکان هفت مرکز در استان داریم که یک مرکز آن شیرخوارگاه است و اطفال صفر تا سه سال، یکی از مراکز کودکان سه تا ۶ سال و دو مرکز، هفت الی ۱۲ ساله و دو مرکز دیگر ۱۳ الی ۱۸ را نگهداری می‌کنند.
,
 
,
عسگری بیان داشت: در مجموع در این هفت مرکز ۵۲ فرزند نگهداری می‌شود و کلیه هزینه‌های تحصیلی، تغذیه‌ای، معیشتی و بهداشت و درمان بر عهده سازمان بهزیستی است.
,
 
,
معاون اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ۳۴۱ کودک نیز داریم که در دل خانواده‌ها گنجانده شده است، مثلا پدر و مادر کودک فوت کرده و فرزند از سوی بهزیستی به پدربزرگی که واجد شرایط است واگذار شده‌ است.
,
 
,
وی یادآور شد: هزینه‌های این کودکان توسط بهزیستی پرداخت می‌شود و شامل، پرداخت مستمری ماهیانه ۶۲۵ هزار تومان برای هر فرزند بعلاوه ۱۰۸ هزار تومان هدفمندی که درمجموع بیش از ۷۰۰ هزار تومان می‌شود، پرداخت هزینه‌های تحصیلی، کمک موردی بر حسب نیاز فرزند، پرداخت هزینه ازدواج و اشتغال فرزند تحت پوشش و... مواردی است که برای فرزندخوانده‌ها در درون خانواده‌ها ارائه می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه