اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

پایان ناخوش کارگزاران و اصلاح طلبان/ وقتی «پول و قدرت» اختلافات تاریخی را حل می‌کرد!

پایان ناخوش کارگزاران و اصلاح طلبان/ وقتی «پول و قدرت» اختلافات تاریخی را حل می‌کرد!
اختلافات ریشه دار اصلاحات و کارگزاران به فراخور زمان رنگ و لعاب می گیرد؛ اصلاح طلبانی که در کوران رقابت های انتخاباتی مجلس ششم هاشمی را به مسلخ می برند تا مانع راه یابی او به مجلس شوند، ناگهان در دورانی دیگر شانه با شانه کارگزاران پشت او قرار می گیرند!
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سعید حجاریان»، در تازه ترین اظهارنظر خود درخصوص انتخابات پیش رو و نحوه صف آرایی و شکل گیری احزاب سیاسی در آن با حمله جدی به حزب کارگزاران عنوان کرده «کارگزاران موافق دولت نظامی است چون عقد نظامیان و کارگزاران را در آسمانها بسته اند.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

تئوریستن جریان اصلاحات در این اقدام البته سابقه دار خود «ماتَرک» مرحوم هاشمی این فاقد منطق موقعیت دانسته و گفته «دولت نوستالژیک اعضای این حزب بالطبع دولت سازندگی است اما متاسفانه به تفاوت‌های ایجاد شده از آن سال‌ها تاکنون توجهی نمی‌کنند.»

,

وی در این اظهارنظر رئیس دولت سازندگی را هم مورد توجه قرار داده و گفته است مرحوم هاشمی زمین بازی را برای نظامیان تعریف می کرد و اصطلاحا سهم آنها را می داد؛ هر چند که من وارد کردن نظامیان به اقتصاد و صنعت به دست آقای هاشمی را نادرست دانسته و آن را مقدمه سهم‌خواهی بیشتر می‌دانم.

,

, ,

حجاریان با بروکرات خواندن حزب کارگزاران عنوان کرده «اختیار عمل از دست بوروکرات‌ها خارج است، الا اینکه بوروکرات‌های ما بخواهند متکفل قبوض آب و برق و کارت ساعت ادارات بشوند یا آنکه بخواهند سرمایه تجاری خود را در حاشیه دولتی نظامی حفظ و ارتقا دهند.»

,

این سخنان حجاریان واکنش حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران را به دنبال داشته است. وی در پاسخ به این اظهارات گفته است: خوشحالیم که دوستان امنیتی، دموکرات دوآتشه شده اند.

,

مرعشی گفته : اصلا متوجه نشدم تعبیری که آقای حجاریان درباره کارگزاران بیان کرد، سندش کجاست و حزب کارگزاران در چه مقطع یا دوره ای از حیات تاریخی خود با نظامی ها پیونده داشته است؟ آقای حجاریان لطف کند اگر یک مورد همکاری بین کارگزاران با نظامی ها در عرصه سیاسی ایران وجود داشته، سند آن را ارائه کنند تا ما هم مطلع باشیم.

,

این بار مرعشی به حجاریان حمله تندی کرده و گفته «خوشحالیم دوستانی که خودشان نهادهای امنیتی را برای این کشور شکل دادند و اداره کردند، خوشبختانه امروز دموکرات هستند!»

,

چه کسانی به سمت هاشمی نارنجک پرتاب کردند؟

, چه کسانی به سمت هاشمی نارنجک پرتاب کردند؟, چه کسانی به سمت هاشمی نارنجک پرتاب کردند؟,

برای آنها که سوابق سیاسی کاری بزرگان اصلاحات را فراموش نکردند اما پاسخ به این سوال که چه کسانی هاشمی رفسنجانی را به رگبار بسته و حیثیت سیاسی او را ترور کردند چندان دشوار نیست.

,

در مقطع برگزاری انتخابات مجلس ششم، اصلاح طلبان برای نبودن هاشمی رفسنجانی در لیست انتخاباتی خود مسابقه گذاشته بودند، فضای علیه مرحوم هاشمی آنچنان از سوی اصلاحات طراحی شده بود که به کوچک ترین اظهارنظر فائزه هاشمی در حمایت از پدر، در روزنامه های زنجیره ای خود واکنش های چکشی و شلاقی نشان داده می شد.

,

, ,

هدف از تخریب هاشمی در نشریات زنجیره ای اصلاحات همچون صبح امروز، نشاط، عصر آزادگان و مشارکت این بود که راه را برای ورود هاشمی به مجلس ششم مسدود کنند و برای این اقدام عملکرد وی در دهه 60 را دستاویزی برای به مسلخ بردن هاشمی قرار دادند.

,

ائتلاف همه جانبه جریان چپ سیاسی، که تاجزاده سرمداری آن بود هاشمی را آنچنان به کنج رینگ هدایت کرد که وی را به فساد، به ویرانی کشاندن مملکت، خاندان سالاری و حتی آدم کشی متهم کرد. عباس عبدی در سخنانی نسبت به اظهارات هاشمی که گفته بود قتل های زنجیره ای در دولت آقای خاتمی اتفاق افتاده و ربطی به دولت سازندگی ندارد گفته بود: آقای هاشمی نباید از وقوع قتل های زنجیره ای ابراز بی اطلاعاتی کند.» این اظهارات عبدی به سرعت و در یک اقدام هماهنگ تیتر روزنامه های زنجیره ای شد تا توپخانه اصلاحات  هر روز به بهانه ای هاشمی و دولت سازندگی را به رگبار ببندد.

,

نفاق چپ سیاسی در مواجهه با هاشمی رفسنجانی

, نفاق چپ سیاسی در مواجهه با هاشمی رفسنجانی, نفاق چپ سیاسی در مواجهه با هاشمی رفسنجانی,

نفاق اصلاحات در مواجهه با شخص هاشمی و جریان سازندگی تا آنجایی ریشه دار است که عطاء الله مهاجرانی یک روز صحبت از ریاست جمهوری مادام العمر هاشمی را در رسانه ها مطرح می کرد و روزی دیگر در قامت وزیر ارشاد تمام قد از انتشار کتاب «عالیجناب سرخ پوش» علیه هاشمی حمایت می کرد.

,

این البته تنها یک روی سکه جدال اصلاح طلبان - کارگزارن است. چرا که انتقادات تند غلامحسین کرباسچی، عضو شورای مرکزی کارگزاران به بزرگان اصلاحات بر کسی پوشیده نیست.

,

کارگزارانی هایی که بدون تعارف خاتمی را بی منطق می دانند!

, کارگزارانی هایی که بدون تعارف خاتمی را بی منطق می دانند!, کارگزارانی هایی که بدون تعارف خاتمی را بی منطق می دانند!,

کرباسچی در سلسله انتقادات خود به جریان اصلاحات چندی پیش گفته بود اصلاح‌طلبان مردم را ناامید کردند، وقتی سازوکار ناکارآمد باشد و یک سری افراد ناکارآمد در آن حضور داشته و هیچ کاری نکنند، سرمایه اجتماعی از دست می‌رود. یک مجموعه سیاسی وقتی که حرکتی از خود نشان داده و کاری کند، سرمایه اجتماعی هم کسب می‌کند اما وقتی که خاصیت نداشته باشد، سرمایه اجتماعی خود را از دست می‌دهد.

,

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با خطاب قرار دادن عارف و خاتمی گفته بود: «کار سیاسی که رودربایستی ندارد، با خاتمی و عارف تعارف نکنیم»

,

, ,

فائزه هاشمی هم چندی پیش با انتقاد از محمد خاتمی گفته بود: جریان اصلاحات را آقای خاتمی رهبری می کند و ایشان هم بیشتر تحت تاثیر نظرات و افکار این حزب است.جریانی که پدرسالار است حزب اتحاد ملت است که نزدیکترین به آقای خاتمی است».

,

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران این را هم گفته بود که «مواردی بوده که کارگزاران با آقای خاتمی در یک موضوعی بحث کرده اند، پیشنهاد دیگری داده اند اما ایشان بدون منطقی آن را قبول نکرده یا منطق ضعیفی داشته که قابل قبول نبوده است.»

,

کرباسچی هر وقت پول می دهد منت می گذارد!

, کرباسچی هر وقت پول می دهد منت می گذارد!, کرباسچی هر وقت پول می دهد منت می گذارد!,

این اختلافات ریشه دار و گسترده در طول سالیان دراز اما چند وجهی به فراخور منافع اصلاحات و کارگزاران را در جبهه های مختلف قرار داده است. اصلاح طلبانی که در کوران رقابت های انتخاباتی مجلس ششم هاشمی را به مسلخ بردند تا مانع راه یابی او به مجلس شوند، در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال های 84 و 88 تمام قد پشت او ایستاده تا نشان دهند برای حمایت از وی به وحدت رسیدند.

,

وحدتی که اما به نظر می رسد بیش از هر چیز شاکله و سنگ بنای آن را پول و قدرت بنا نهاده و از همین رو در موقعیت های مختلف رنگ و لعاب تازه ای به خود می گیرد، خاتمی یه روز با رکباسچی عکس یادگاری ثبت می کند و روز دیگر گله مند است از اینکه «کرباسچی هر وقت پولی برای کار حزبی اصلاح طلبان می دهد منت به سرمان می گذارد.

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه