اخبار داغ

سردمداری یک نگرش حرفه‌ای در فوتبال ایران؛

قوی سپید خزری در اندیشه پرواز/ رویای نیمه‌شبِ تابستان تعبیر می‌شود؟

قوی سپید خزری در اندیشه پرواز/ رویای نیمه‌شبِ تابستان تعبیر می‌شود؟
ملوان بندرانزلی این روزها در لیگ یک نتایج بدی نمی‌گیرد اما درخشش سپیدهای انزلی‌چی در ابعاد دیگر پررنگ‌تر است؛ تیمی برای همه و دارای یک نگرش حرفه‌ای.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روزهایی که فوتبال ملی و باشگاهی کشورمان با مشکلاتی بزرگ ناشی از اشاعه فرهنگ آماتوریسم مواجه شده و هر روز آبستن اتفاقات ناگوار جدیدی‌ست، بارقه‌های امیدی از تکثیر نگاه حرفه‌ای به فوتبال این‌بار نه از لیگ برتر، بلکه از لیگ دسته یک فوتبال باشگاهی کشور و از استان فوتبال‌خیز گیلان بر آسمان این رشته پرطرفدار شروع به تابیدن کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

باشگاه ملوان بندرانزلی که از قدیمی‌ترین باشگاه‌های فوتبال شمال کشور و یکی از پرطرفدارترین تیم‌های استان گیلان نیز به‌شمار می‌رود، فصل جدید حیات خود را با نگرشی بسیار به‌روزتر از اکثر تیم‌های لیگ برتر آغاز کرده و تفاوت خود با سایر تیم‌ها را نه‌ فقط در زمین فوتبال، بلکه در میدان‌های دیگر هم به رخ رقبا می‌کشد.

,

با حضور پژمان نوری به‌عنوان مدیرعامل و مازیار زارع به‌عنوان سرمربی جدید ملوانان، تغییر و تحولات بسیاری در راستای پیشرفت ورزشی و اداری در ساختار این باشگاه ریشه‌دار آغاز شد. مازیار زارع که قید زندگی در آمریکا را برای کمک به تیم شهر مادری‌اش زد، با کمک پژمان نوری اتفاقات جدیدی را در این تیم رقم زده و سبک بازی قوهای سپید خزری نوید روزهای خوش را به سکوهای خالی از طرفدار استادیوم سن‌سیروس می‌دهد.

,

, ,

پس از اقدام حرفه‌ای باشگاه ملوان برای معارفه کیت رسمی تیم فوتبال ملوان که با اتکا به تجلی ارزش‌های شهر بندرانزلی و با استفاده از توانمندی‌های سلبریتی‌های اهل این شهر صورت گرفت، فرهنگ احترام به حقوق زنان نیز در دستور کار مدیریت و روابط‌عمومی این باشگاه ریشه‌دار قرار گرفت تا برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران شاهد حضور فوتبالیست‌های بانو در ویدئوی رونمایی از البسه ورزشی یک باشگاه باشیم.

,

پرداختن به فوتبال زنان توسط باشگاه ملوان بندرانزلی اما محدود به مراسم معارفه نبوده و فضای مجازی این باشگاه دوشادوش پوشش تمرینات، بازی‌ها و اخبار مربوط به تیم اصلی؛ به پرزنت کردن اخبار و گزارش‌های تصویری مرتبط با تیم‌های فوتبال بانوان (آکادمی و اصلی) نیز می‌پردازد. تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی چندین سال است که در لیگ برتر کوثر فعالیت داشته و یکی از مقاصد ستاره‌های فوتبالیست بانو طی سال‌های اخیر است.

,

, ,

با توجه به این‌که بسیاری از تیم‌های مطرح حاضر در مسابقات لیگ برتر هنوز قدرت فضای مجازی را نشناخته‌اند و در تولیدمحتوای دیجیتال محلی از اعراب ندارند، باشگاه ملوان ضمن یک‌پارچه‌سازی فضای هوادارای با استفاده از نیروهای بومی و با اتکا به سرمایه‌های انسانی طرفدار این تیم اصیل، به محتوای دیجیتال توجه خاصی داشته و همانند بسیاری از باشگاه‌های اروپایی در سایت، اینستاگرام و کانال رسمی باشگاه به انتشار گرافیک‌ها و گزارشات اختصاصی می‌پردازد.

,

مشکلات اما بر سر راه ملوانان کم نبوده و در عین ناباوری صداوسیمای مرکز گیلان از پخش زنده بازی‌های این تیم به‌شکل عجیبی سرباز می‌زند. تیم ملوان بندرانزلی که درکنار تیم سپیدرود رشت یکی از قدیمی‌ترین و پرهوادارترین تیم‌های استان گیلان محسوب می‌شود؛ قاعدتاً باید از عنایت ویژه صداوسیمای مرکز استان جهت پوشش رویدادها برخوردار باشد اما این موضوع رخ نداده تا مدیریت این باشگاه دست به اقدام جالبی بزند.

,

, ,

پس از درخواست عجیب صداوسیمای مرکز استان گیلان مبنی بر دریافت مبلغی گزاف برای پوشش زنده بازی‌های تیم ملوان و امتناع این باشگاه از پرداخت مبالغ خارج از عرف، مسئولین این باشگاه با استفاده از ظرفیت اینترنتی اقدام به پخش زنده بازی‌ها از طریق سایت رسمی و حساب‌های فضای مجازی مرتبط با باشگاه ملوان کرده‌اند تا مسابقات تیم اصلی با کیفیتی به‌مراتب بالاتر از دوربین‌های صداوسیما برای هواداران پوشش داده شود.

,

ملوانان با استفاده از بستر پخش زنده اینترنتی، در آینده‌ای نزدیک قصد دارند تا درآمدهای اسپانسرینگ را به‌شکل اختصاصی دریافت کنند و یک بستر جداگانه برای خود بسازند تا عواید آن هم مستقیماً به باشگاه ملوان اختصاص یابد. گرچه هزینه‌های چنین اقداماتی بسیار بالاست اما نگاه آینده‌نگرانه مدیریت باشگاه ملوان و استفاده از نیروهای جوان و بومی باعث شده تا به چنین طرحی امیدوار بود و این حرکت آبی و سپیدهای ملوان را چراغ راهی برای باشگاه‌های لیگ برتر پرهوادار تلقی کرد.

,

, ,

در صورت ادامه این روند که با تاثیرپذیری ایرانیزه شده از فوتبال مدرن کشورهای اروپایی شکل گرفته، آن‌چنان دور از دسترس نیست که با صعود تیم همیشه پرهوادار ملوان بندرانزلی به رقابت‌های لیگ برتر، شاهد ترویج چنین تفکری بین سایر تیم‌های لیگ برتر باشیم و کمی از رخوت و زنگار نا گرفته از بدنه فوتبال ایران کاسته شود. ملوانان این روزها برای صعود به لیگ برتر تلاش می‌کنند و با حضور هافبک سابق خود روی نیمکت تیم، بیش از همیشه امیدوار به تکرار شگفتی‌هایی همانند صعود به لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در جام حذفی هستند.

,

انتهای پیام/
میعاد نیکخوی سلیمی

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه