اخبار داغ

معاون محیط زیست لرستان:

۸۰ درصد صنایع آلاینده در لرستان رفع نقص شد

۸۰ درصد صنایع آلاینده در لرستان رفع نقص شد
برنا گفت: تاکنون ۸۰ درصد از صنایع استان لرستان نسبت به رفع آلایندگی اقدام کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهام برنا در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: یکی از اقدامات محیط زیست، پایش و نظارت بر صنایع است که امسال بالغ بر ۲۵۰ اخطار به صنایع آلاینده استان داده شد و تاکنون ۸۰ درصد از این صنایع نسبت به رفع آلایندگی اقدام کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: برخی از صنایعی که هنوز نسبت به رفع آلایندگی اقدام نکرده اند جریمه و تعدادی هم به مراجع قضایی معرفی شده اند.

,

معاون محیط زیست لرستان با اشاره به خروج صنایع آلاینده به خارج از شهر عنوان کرد: شهرداری ها در هر شهر و منطقه موظف هستند صنوف آلاینده را به خارج از شهر منتقل کنند و از دیگر اقدامات، بررسی و پایش موتورخانه ها در ادارات است که تاکنون ۱۱ دستگاه نسبت به این کار اقدام کرده اند.

,

برنا با بیان اینکه کمربند سبز در کاهش آلودگی ها نقش مهمی دارد، تصریح کرد: توسعه کمربند سبز از جمله اقدامات در راستای کاهش آلودگی هاست اما متاسفانه هیچ کدام از شهرهای استان کمربند سبز را به طور کامل انجام نداده اند که ضروری است نسبت به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

,

وی بیان کرد: سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۱۵ متر است اما فضای سبز خصوصا فضای سبز مشجر کمتر از این میزان بوده که در این راستا اعلام شده پنج کلیومتر ورودی و خروجی شهرها باید فضای سبز مشجر باشد.

,

معاون محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ روز آلوده در استان وجود داشته و عوامل زیادی در آلودگی هوا اثرگذار است که باید با برنامه ریزی تلاش کرد تا میزان آلودگی کمتر و همه بتواند از هوای پاک بهره مند شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه