اخبار داغ

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان خبر داد؛

غربالگری شنوایی بیش از ۵۰۰ نوزاد در شهرستان هرسین

غربالگری شنوایی بیش از ۵۰۰ نوزاد در شهرستان هرسین
حیدری از انجام غربالگری جامع شنوایی بیش از ۵۰۰ نوزاد در سطح شهرستان هرسین خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید حیدری در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه از اجرای برنامه جامع شنوایی نوزادان در سطح شهرستان هرسین با استفاده از آزمون های الکتروفیزیولوژی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیوانگاه,

 سرپرست اداره بهزیستی هرسین افزود: با توجه به اینکه اختلال شنوایی در دوران نوزادی یکی از شایع ترین نقیصه های مادرزادی محسوب می شود و به طور متوسط سالانه بین ۳ تا ۶ نوزاد از هر هزار نوزاد متولد شده دچار درجاتی از کاهش شنوایی هستند بر همین اساس بهزیستی به عنوان متولی اجرای طرح غربالگری شنوایی است و این برنامه نیز به صورت فعال در حال انجام بوده و از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵۰۰ نوزاد در طرح موصوف غربالگری شنوایی صورت گرفته است.

,

وی  خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت شنوایی در شکل گیری گفتار و ارتباط نوزاد و مشکلات عدیده ای که به دلیل کاهش شنوایی بر خانواده ها تحمیل می شود  از تمامی والدین درخواست می کنیم  که با جدی گرفتن این موضوع و انجام آزمون های شنوایی جهت اطمینان از سلامت شنوایی نوزاد خویش اقدام کنند.

,

حیدری در ادامه اظهار داشت:  با توجه به اینکه تشخیص قطعی کاهش شنوایی نوزاد قبل از سه ماهگی و انجام مداخله قبل از شش ماهگی است به همین دلیل بهترین زمان برای انجام آزمون شنوایی نوزادان قبل از یک ماهگی نوزاد است که فرصت کافی جهت ارجاعات بعدی جهت تشخیص و مداخله زودهنگام وجود داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه