شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان مازندران
ساعت: 20:15 منتشر شده در مورخ: 1399/11/04 شناسه خبر: 1700737
معاون آموزش و پرورش مازندران خبر داد؛

اجرای طرح ملی استفاده از خودنویس در سیستم آموزشی مازندران

اجرای طرح ملی استفاده از خودنویس در سیستم آموزشی مازندران
منصور کیایی گفت: طرح ملی استفاده از خودنویس نیز بی‌ربط به اجرای طرح خوانا در کشور نبوده و به‌صورت پایلوت در ۵ درصد مدارس مازندران در حال اجرا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، منصور کیایی عصر امروز در افتتاح طرح ملی استفاده از خودنویس از کلاس سوم ابتدایی در سیستم آموزشی ایران که  در دبستان شهید چمران روستای خشت‌سر شهرستان محمودآباد برگزار شد، اظهار کرد: یک طرح ملی با عنوان خوانا که طرح ملی بوده در سطح کشور اجرا شد و بر چند اولویت خواندن، نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن و مهارهای زندگی تاکید داشت.

وی افزود: طرح ملی استفاده از خودنویس نیز بی‌ربط به طرح خوانا نبوده و به صورت پایلوت در ۵ درصد مدارس مازندران در حال اجرا است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: امیدواریم با برطرف شدن چالش‌ها و نقاط ضعف و قدرت این طرح به‌صورت کلی در تمام استان‌های کشور اجرا می‌شود.

کیایی خاطرنشان کرد: کیفیت خط دانش‌آموز در گذشته بهتر از امروز بود چراکه بحث خوش خطی مقوله‌ای است که ارتباط مستقیم با سند تحویل بنیادین دارد به‌طوری که یکی از ساعت‌ها با نام ساعت خوشنویسی در آن اشاره شده است.

وی یادآور شد: دانش‌آموزی که از پایه سوم خودنویس به دست گیرد اول اینکه قوت تخیل خود را پرورش می‌دهد و دوم وقت و زمان بیشتری را در نوشتن پیدا می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: دقیق نوشتن و با حوصله نوشتن باعث خلاقانه نوشتن خواهد شد بنابراین خلق کردن در قالب نوشتار زیبا کار نوآورانه‌ای خواهد بود.

اجرای دو طرح ملی بارکد آموزشی و استفاده از خودنویس در محمودآباد

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد نیز در ادامه این افتتاح با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس رویکردهای آموزش و پرورش تغییر کرده است، اظهار کرد: با تغییر رویکردها؛ سازگارها نیز تغییر کرد تا بتوانیم جوابگوی نیاز مخاطبان و دانش‌آموزان در این عرصه باشیم.

مرتضی نصری با اشاره به اینکه دو طرح ملی بارکد آموزشی و استفاده از خودنویس توسط معلم نمونه محمودآبادی به آموزش کشور مطرح شد، افزود: ما آموزش را در بستر بحران کرونا ادامه می‌دهیم و شیوه‌های آموزشی ما باید به‌گونه‌ای باشد تا برنامه‌های اثر بخش را در دانش‌آموزان داشته باشیم.‌

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد خاطرنشان کرد: ایجاد برنامه برای ارتقای مهارت معلمان و پرورش خلاقیت‌ها و نوآوری‌های معلمان دو کار اجرایی آموزش و پرورش محمودآباد در طی شیوع کرونا در کشور بوده است.

نصری در پایان گفت: استفاده از طرح‌های خلاقانه معلمان می‌تواند باعث ارتقای سطح آموزشی در هر شهرستان باشد.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1700737
ارسال نظر
نظرات