اخبار داغ

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در جایگاه هفتم کشور قرار گرفت

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در جایگاه هفتم کشور قرار گرفت
حسن عزیزی گفت: بر اساس داده های مرکز آمار ایران پاییز امسال، نرخ بیکاری استان کرمانشاه با کاهش ۳ و ۹ دهم درصدی در جایگاه هفتم کشور قرار گرفت که در ده سال گذشته بی سابقه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، امروز شنبه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه در محل استانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

 

,

مردم اگر می خواهند عید خوبی داشته باشند به پروتکل های بهداشتی توجه کنند

, مردم اگر می خواهند عید خوبی داشته باشند به پروتکل های بهداشتی توجه کنند, مردم اگر می خواهند عید خوبی داشته باشند به پروتکل های بهداشتی توجه کنند,

هوشنگ بازوند در این نشست، با اشاره به روند افزایشی تعداد بستری های استان اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا تعدادی از استانها به لحاظ بستری بیماران کرونا سیر صعودی داشتند که متاسفانه استان کرمانشاه یکی از آنهاست.

استاندار کرمانشاه افزود: متاسفانه آمار بستری ها در استان از ۱۳۰ نفر در هفته های گذشته به ۱۷۰ نفر رسیده است و این علی رغم تذکرات و توصیه هایی است که بارها بر آن تاکید داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر توصیه های بهداشتی رعایت نشود طی هفته های آینده این آمار بالاتر خواهد رفت که علاوه بر تهدید جان مردم، متاسفانه مشکلات اقتصادی هم ایجاد خواهد کرد.

 وی گفت: از رسانه ها و مطبوعات تقاضا می‌کنیم این خطر را به مردم اعلام کنند و مردم هم اگر می‌خواهند عید خوبی داشته باشند به پروتکل های بهداشتی توجه کنند در غیر این صورت ممکن است عید بسیار سختی پیش‌رو داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: ماه بهمن، ماه پیروزی نظام جمهوری اسلامی است و خوشبختانه می‌بینیم در بهمن ۹۹ نیز شکست ترامپ که بزرگترین دشمن ما محسوب می‌شود رقم خورد و از قدرت ساقط شد.

بازوند از مدیران خواست در آستانه دهه فجر برای افتتاح پروژه‌ها برنامه‌ریزی کنند و بیان داشت: ممکن است تعدادی از پروژه ها توسط رئیس‌جمهور به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شود.

این مقام ارشد ضمن اشاره به ۴ پروژه صنعتی بزرگ در حوزه نفت و گاز استان کرمانشاه گفت: پروژه آناهیتا که سهامداران آن مشخص شده و ۶۷ درصد آن قرارگاه خاتم بر عهده گرفته و مابقی توسط وزارت نفت انجام خواهد شد، همچنین پروژه اسلام‌آباد با سرمایه‌گذاری دولت در حال انجام است و در شورای اقتصادی هم مصوب شد که به زودی قرار داد اصلی آن تنظیم شود.

وی ادامه داد: دو پروژه دیگر نیز در یک میدان گازی در محدوده گیلانغرب و سرپل ذهاب تعریف شده اند که کار بزرگی است و حتماً بنا داریم ستاد راهبردی به این منظور تشکیل دهیم.

بازوند خاطرنشان کرد: این چهار پروژه منجر به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود که می‌تواند تحول بسیار بزرگی در استان به وجود آورد.

استاندار کرمانشاه همچنین به کاهش نرخ بیکاری استان اشاره کرد و اظهار داشت: رسیدن به رتبه هفتم بیکاری در این شرایط با وجود تمامی بحرانها و مشکلات کار بزرگی است و این نشان می‌دهد که استان ما توانست از تهدیدها فرصت ایجاد کند و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص محقق شود.

بازوند خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار جذب نشده در خزانه وجود دارد و این در حالیست که بسیاری از دستگاه‌ها اعلام می‌کنند برای اجرای پروژه‌ها پول نیاز دارند لذا باید این مشکل حل و فصل شود.

وی بیان داشت: مدیران باید متولی توسعه استان باشند و برای جذب بودجه تلاش کنند.

استاندار کرمانشاه افرود: مگر قرار نیست مدیران مشکلات مردم را حل و فصل کنند! بنابراین نمی توانند راحت بگویند نمی توانیم پول جذب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: عدم جذب بودجه از طرف برخی مدیران بزرگترین ضعف برای آنها محسوب می شود، اگر مدیری نتوانست این کار را انجام دهد موضوع را کتبی به ما اعلام کند تا ما هم به وزیر مربوطه اطلاع دهیم.

بازوند گفت: زیرساخت های پایانه های مرزی شوشمی و شیخ صله متعلق به مردم هستند مدیر منطقه نباید به راحتی اعلام کند نمی توانم بودجه مربوطه را جذب کنم.

استاندار افزود: در حوزه اقتصادی ۱۲۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد مشخص شده است که عموماً اقتصادی هستند و جمع‌بندی ما این است که این تعداد پروژه را که می‌توانند تحول اقتصادی در استان به وجود آورند در سال ۹۹ به اتمام برسانیم لذا نیاز به مدیریت جهادی داریم.

استاندار در ادامه به پروژه تله کابین نیز اشاره ای داشت و گفت: مشکلات این پروژه باید هر چه سریعتر حل و فصل شود چرا که هنوز مجوز لازم را از میراث فرهنگی دریافت نکرده و زمین آن هم تعیین تکلیف نشده است و اگر این مشکل مرتفع نشود ممکن است در ادامه راه با بحران جدی مواجه شوند.

وی تاکید کرد: اگر ابهامی در پروژه ای وجود دارد باید قبل از تشکیل جلسات مشکلات آن حل و فصل شوند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در جایگاه هفتم کشور قرار گرفت

, نرخ بیکاری استان کرمانشاه در جایگاه هفتم کشور قرار گرفت, نرخ بیکاری استان کرمانشاه در جایگاه هفتم کشور قرار گرفت,

به گزارش مرصادنیوز، حسن عزیزی امروز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس سند اجرایی هدف گذاری ما برای سال ۹۹ کاهش ۲.۵ درصد نرخ بیکاری استان بود که تا پایان سال نرخ بیکاری استان به ۱۳.۲ برسد.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: برای تحقق این هدف باید ۱۷ هزار و ۶۴۶ شغل خالص و ۴۸ هزار و ۳۰۸ فرصت شغلی ناخالص در استان کرمانشاه ایجاد می شد.

,

وی ادامه داد: در سامانه رصد هدفگذاری ما ۴۷ هزار و ۳۸۰ نفر بوده که تا کنون خوشبختانه ۱۰۰ درصد پیش بینی ها محقق شده است.

,

عزیزی گفت: بر اساس داده های مرکز آمار ایران پاییز امسال، نرخ بیکاری استان با کاهش ۳.۹ دهم درصدی در جایگاه هفتم کشور قرار گرفت که در ده سال گذشته بی سابقه بوده است.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان داشت: نرخ مشارکت در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ در کشور چهار دهم درصد کاهش پیدا کرده اما این نرخ در استان کرمانشاه پنج دهم درصد افزایش پیدا کرده است.

,

وی اظهار داشت: نرخ بیکاری کشور از ۹۸ به ۹۷ حدود ۱.۴ درصد کاهش پیدا کرده اما در کرمانشاه ۳.۱ درصد کاهش داشته است یعنی همت مضاعف و تلاش مضاعفی که مد نظر مقام معظم رهبری است مصداقش در کرمانشاه است.

,

عزیزی خاطر نشان کرد: جمعیت بیکار ۱۵ تا ۲۴ سال در کل کشور از سال ۹۸ به ۹۷ حدود ۹.۶ کاهش پیدا کرده اما در کرمانشاه این نرخ ۱۵.۷ درصد کاهش داشته است.

,

 

,

اختصاص 8 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای به استان کرمانشاه

, اختصاص 8 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای به استان کرمانشاه, اختصاص 8 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای به استان کرمانشاه,

حبیب الله وفایی امروز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت:  با توافق بین سازمان برنامه و بودجه کشور و امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور توزیع اعتبارات مازاد بر درآمدهای وصولی بین استانها صورت بگیرد.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه افزود: بر این اساس قرار بود استانهایی که تا ۹۵ درصددرآمدها را وصول می کنند به ازای هر یک درصد ۴ درصد به درآمدهای آنها اضافه شود که متاسفانه در این مقطع عملکرد ۹ ماهه ما نشان داد که جزو ۴ استانی بودیم که زیر ۹۵ درصد تحقق درآمدهای استانی داشتیم.

,

وی ادامه داد: در نتیجه استان ما از محل مازاد در آمدها در این مقطع ضرر کردیم اما قرار است در ۱۱ ماهه در ابلاغ مازاد درآمدها جبران شود.

,

وفایی بیان داشت: در قانون بودجه سال ۹۹ به لحاظ رشد درآمدها ما استان سی ام هستیم لذا دستگاههایی که در ردیف درآمدهای استان مکلف به اخذ درآمد هستند تلاش کنند تا بتوانیم به رشدی بالای ۱۰۰ برسیم.

,

وی گفت: ۸ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرده که مکلف هستیم یک درصد از این اعتبارات را به اعتبارات پژوهشی اختصاص دهیم.

,

وفایی در ادامه سهم هر دستگاه را از اعتبارات هزینه ای اعلام کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه