اخبار داغ

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد:

فروش ماسک‌ دست‌ساز و فاقد استاندارد ممنوع است/ کمبودی در خصوص ماسک استاندارد نداریم

فروش ماسک‌ دست‌ساز و فاقد استاندارد ممنوع است/ کمبودی در خصوص ماسک استاندارد نداریم
دلداری گفت: فروش ماسک‌های دست‌ساز، خانگی و فاقد استانداردهای لازم در اصناف ممنوع است و در صورت مشاهده به شدت با افراد متخلف برخورد می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر دلداری، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون کشف ماسک‌های تقلبی در مشهد اظهار کرد: اوایل ورود کرونا به کشور به دلیل افزایش شدید تقاضا برای استفاده از ماسک تنفسی، شاهد کمبود شدید این کالا در بازار بودیم که در آن زمان دانشگاه علوم پزشکی مجوزهای موقتی را جهت تولید ماسک در کارگاه‌ها صادر کرد تا با این کار تا حدودی نیاز بازار تأمین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه خوشبختانه هم‌اکنون هیچ‌گونه کمبودی در خصوص تولید و تأمین ماسک استاندارد مورد نیاز شهروندان نداریم، افزود: استانداردهای لازم برای تولید ماسک‌های کارگاهی، پزشکی و جراحی را دانشگاه علوم پزشکی تعیین می‌کند و یکی از این استانداردها داشتن لایه «ملت بلون» است.

,

دلداری خاطرنشان کرد: فروش ماسک‌های دست‌ساز، خانگی و فاقد استانداردهای لازم در اصناف ممنوع است و در صورت مشاهده به شدت با افراد متخلف برخورد می‌شود از طرف دیگر جهت سهولت دسترسی شهروندان، سازمان صنعت، معدن و تجارت با تعیین شبکه توزیع ماسک استاندارد مجوزهای لازم برای فروش آن را به سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و فروشگاه‌های لوازم آرایشی داده است.

,

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: در حال حاضر بر روند توزیع ماسک توسط اصناف نظرت کاملی از سوی سازمان صمت و اتاق اصناف وجود دارد همچنین سازمان صمت با تأمین مواد اولیه استاندارد بر روند ساخت ماسک‌ها نیز نظارت کامل دارد.

,

وی با اشاره به اینکه ماسک‌های پزشکی 3 لایه دارای قیمت مصوب هستند و هیچ‌کس نباید از این قیمت بالاتر بفروشد، افزود: هم‌اکنون مواد اولیه ساخت ماسک‌های 3 لایه تماماً به صورت یارانه‌ای توسط سازمان صمت در اختیار کارگاه‌های تولید ماسک قرار می‌گیرد و آن‌ها باید به قیمت مصوب ماسک را در اختیار واحدهای صنفی مجاز فروش ماسک قرار دهند.

,

دلداری گفت: در حال حاضر تولید ماسک‌های استاندارد در کارگاه‌های دارای مجوز بیشتر از میزان تقاضای مصرف‌کنندگان است لذا ما در مشهد هیچ‌گونه کمبودی از لحاظ ماسک‌های استاندارد نداریم از این رو تا زمانی که ماسک‌های استاندارد با قیمت مصوب به فراوانی در بازار وجود دارد جایی برای عرضه ماسک‌های تقلبی وجود ندارد.

,

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد خاطر نشان شد: گشت‌های مشترکی همراه با ناظران دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تعزیرات حکومتی از محل‌های عرضه ماسک داشته‌ایم که در این گشت‌ها ماسک‌ها به صورت اتفاقی انتخاب و تمامی لایه‌های آن‌ها بررسی شد که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی تمامی ماسک‌ها جمع‌آوری و معدوم شدند.

,

 دلداری با تأکید بر اینکه شهروندان ماسک را از مراکز معتبر خریداری کنند، گفت: شهروندان هنگام خرید حتماً به علامت استاندارد و شماره مجوز ساخت ماسک‌ها توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آن را با واحدهای نظارتی اتاق اصناف و سازمان صمت در میان بگذارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه