اخبار داغ

شهردار یاسوج مطرح کرد:

پیشنهاد شهرداری به پارلمان یاسوج در پرداخت حقوق نیروها

پیشنهاد شهرداری به پارلمان یاسوج در پرداخت حقوق نیروها
نستهن مقدم عامل اصلی مشکلات شهرداری را در پرداخت هزینه ها شیوع ویروس کرونا و به صفر رسیدن درامد ها ارزیابی کرد و برای پرداخت این معوقات ، پیشنهاد جالبی به اعضای پارلمان محلی یاسوج داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛نستهن مقدم شهردار یاسوج در خصوص قفل زدن  بر روی درب سازمان حمل و نقل شهرداری نسبت به  به عدم پرداخت معوقات خود در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس گفت: این افراد نیروهای شرکتی سازمان حمل و نقل هستند که در حقیقت مطالبه  آنها عدم پرداخت حقوق است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

شهردار یاسوج با بیان اینکه سازمان حمل و نقل شهرداری یک سازمان مستقل است و وقتی اسم از مستقل می آید یعنی بودجه خود را دارد،  بودجه آنها در سال فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا  اصلا  تحقق پیدا نکرد یعنی به صفر کاهش پیدا کرده است.

,

 مقدم در ادامه افزود: وقتی درآمد نباشد، قطعا پاسخ گویی به  هزینه ها برای آن سازمان سخت می شود که این موضوع نشعت گرفته از تصمیمات  صنوات گذشته است که سازمان  حمل و نقل شهرداری اتوبوس های خود را در اختیار دانشگاه ها قرار داده بود ، همچنین ما قراردداد های مالی ماهیانه ای  با دانشگاه ها داشتیم  و از شروع ویروس کرونا  از اسفند 98 عملا کار  انتقال دانشجویان به دلیل تعطیلی دانشگاه ها  تعغطیل شد و کار سازمان نیز در این بخش عملا تعطیل شد.

,

وی با بیان اینکه البته در صنوات گذشته ما باز هم معوقات داشتیم و چون شهرداری نیز بودجه مستقل دارد همچنین به دلیل اینکه سازمان ها نتوانسته اند بودجه خود را محقق کنند.

,

وی تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا قانونی وضع شد که  فرصتی را به کارگرانی که از کار بی کار شده می داد و کارگران با تایید دستگاه های ذی ربط مثل اداره کار ، فرمانداری یا استانداری بیمه بیکاری دریافت می کردند.

,

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه این موضوع با کارگران در میان گذاشته شد و از آنها خواستم تا از فرصت بهره ببرند گفت: متاسفانه به دلیل اینکه درک درستی از موضوع وجود نداشت ، باعث شد که بیشترین آسیب را این افراد دیدند.

,

شهردار یاسوج در ادامه افزود: در چند ماه گذشته به اعضای شورای شهر یاسوج  پیشنها فروش بخشی از اموال شهرداری را داده ایم  و در صورت موافقت می توان حقوق های معوق  را پرداخت کرد.

,

 نستهن مقدم  با بیان اینکه متاسفانه اعضای شورای شهر تا الان همکاری مناسبی  با ما در این خصوص نداشته اند گفت: اگر معیشت و حقوق  کارگران برای اعضای شورای شهر مهم است با پیشنهاد شهرداری موافقت شود.

,

 وی خاطر نشان کرد: در سه سال گذشته حداقل 50 درصد  به اتوبوس ها و ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد  ولی شهرداری مرکزی به واسطه شیوع کرونا در بحث دارمد با مشکل روبرو شده است و این وضع مختص به شهردای یاسوج نیست و شهرداری های کل کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند.

,

نستهن مقدم در پایان گفت: با فروش چند ملک مازاد شهرداری  می توانیم مشکل حقوق کارگران را  موقتا حل کنیم تا بودجه  جدید سازمان و پیشنهاد ها برای سال آینده مشخص شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه