اخبار داغ

کارشناس هواشناسی اعلام کرد

تداوم سرما و یخبندان شبانه در استان یزد

تداوم سرما و یخبندان شبانه در استان یزد
محمدرضا شیرغلامی گفت: با توجه به استقرار زبانه‌های پرفشار، پیش‌بینی می‌شود سرما و یخبندان شبانه تا اواسط هفته جاری به ویژه امشب در استان یزد ادامه داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدرضا شیرغلامی کارشناس هواشناسی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: شب گذشته دما در تمام مناطق استان یزد به زیر صفر رسیده بود به‌طوری‌که منطقه سبزدشت شهرستان بافق دمای کمینه منفی ۱۴ درجه و ده‌بالا شهرستان تفت با دمای کمینه منفی ۱۲ درجه، سردترین نقاط استان بودند و دمای کمینه شهر یزد هم به منفی ۵ درجه رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی اظهار داشت: با توجه به استقرار زبانه‌های پرفشار، پیش‌بینی می‌شود سرما و یخبندان شبانه تا اواسط هفته جاری به ویژه امشب در استان یزد ادامه داشته باشد.

,

کارشناش هواشناسی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در گرم‌ترین ساعات فردا دمای شهر یزد به ۱۱ درجه و در سردترین ساعات امشب به منفی ۴ درجه برسد.

,

شیرغلامی خاطرنشان کرد: سرما و یخبندان پیامدهایی مانند افزایش مصرف سوخت و حامل‌های انرژی، خسارت به محصولات و تأسیسات کشاورزی و یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتور آب را ممکن است به دنبال داشته باشد.

,

وی اضافه کرد: بر همین اساس برای جلوگیری از خسارات احتمالی اقداماتی مانند مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرزژی، عایق‌بندی کنتورها و لوله‌های آب، محافظت از تأسیسات کشاورزی و تأمین سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی مانند گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه