اخبار داغ

انتظار بی‌پایان کارگران فضای سبز برای دریافت حقوق؛

سفره خالی کارگران شهرداری خرم‌آباد/ حقوق کارگران ۸ ماه معوق ماند

سفره خالی کارگران شهرداری خرم‌آباد/ حقوق کارگران ۸ ماه معوق ماند
چشم‌انتظاری چندماهه کارگران فضای سبز خرم آباد برای دریافت معوقات روایتگر قصه ای تلخ و همیشگی است که پایانی بر آن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سختی کار را می شد از چهره های خسته و دسته های پینه بسته شان دید، کارگرانی که در این روزها و شرایط سخت اقتصادی، چرخ زندگی شان به سختی می چرخد، گویا رنج و سختی در این روزهای سخت کرونایی تمامی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شرکت های پیمانکاری در شهرداری همچنان پر از غصه و درد است، کارگرانی که زحمت کشیده اند اما دستشان به حق و حقوشان نمی رسد و در این میان عدم حمایت از این کارگران مظلوم بیشتر از همیشه نمایان است.

,

همان افرادی که روزگاری با رای مردم روی کار آمده اند، امروز در برابر حقوق کارگرانی که حقشان پایمال شده سکوت کرده اند، این کارگران توقع و خواسته زیادی ندارند و تنها مزدشان را می خواهند که گویا برخی از پیمانکاران شهرداری تمایلی برای پرداخت این معوقات ندارند.

,

,

, ,

دست خالی کارگران

, دست خالی کارگران, دست خالی کارگران,

سرگردانی در این روزهای سرد سال و کرونایی، حکایت برخی از کارگران شهرداری خرم آباد است که اسیر وعده ها شده اند و برخی از کارگران برای دریافت مطالبات شکایت کرده اند، گویا متولیان و مسئولان مربوطه اراده ای برای رفع این مشکل کارگران ندارند.

,

یکی از کارگران شهرداری خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در سال ۹۷ و ۹۸ چندین ماه به عنوان کارگر یکی از پیمانکاران مشغول به کار بودم که پرداخت دیرهنگام حقوق سبب نارضایتی بسیاری از کارگران شرکت های پیمانکاری فضای سبز شده است.

,

وی افزود: در حال حاضر دو ماه حقوق معوق از سال گذشته داریم که هنوز پرداخت نشده و مجبور به شکایت شدیم و با شکایت بخشی از معوقات را دریافت کردیم اما همچنان بخشی از حق و حقومان باقی مانده است.

,

این کارگر شهرداری تصریح کرد: در طول این مدت سه شهردار عوض شده ولی هنوز ما کارگران شرکت های پیمانکاری به حق و حقوقمان نرسیده ایم و مدام به ما وعده می دهند ولی تاکنون عملی نشده است.

,

وی بیان کرد: چند بار به شهرداری مراجعه کردیم ولی جوابی نگرفیتم و معلوم نیست سرنوشت حقوق های معوقه ما به کجا می رسد.

,

معوقات ۱۰۰ کارگر پرداخت نشد

, معوقات ۱۰۰ کارگر پرداخت نشد, معوقات ۱۰۰ کارگر پرداخت نشد,

یکی دیگر از کارگران به خبرنگار سفیرافلاک گفت: ما فقط امرار معاشمان از طریق همین کارگری است و شبانه روز تلاش می کنیم ولی وقتی نوبت به پرداخت حقوق می شود، پیمانکار شانه خالی می کند.

,

وی افزود: حقوق هایمان را گاهی به سال و گاهی هم چند ماه یکبار پرداخت نمی کنند، مسئولین خودشان را جای ما قرار دهند در این شرایط سخت اقتصادی چگونه خرج و مخارج زندگی را تهیه کنیم.

,

,

, ,

این کارگر خرم آبادی تصریح کرد: حدود ۱۰۰ نفر کارگر شرکت پیمانکاری هستیم که در فضای سبز کار می کنیم و دو ماه حقوق معوق پارسال را هم هنوز نگرفته ایم که نامه نگاری، پیگیری و شکایت کردیم ولی صدایمان به جایی نرسیده است.

,

وی بیان کرد: حقوق های معوقه مختلف است برخی دو ماه و برخی ۸ ماه معوق دارند که ما کارگران در میان وعده ها بلاتکلیف هستیم و انتظار داریم شهرداری و شورای شهر برای این مشکل فکری کنند و معوقات ما پرداخت شود.

,

حساب مشترک، مشکل کارگران را برطرف می کند

, حساب مشترک، مشکل کارگران را برطرف می کند, حساب مشترک، مشکل کارگران را برطرف می کند,

رستم کوشکی رئیس شورای شهر خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: برخی از برنامه های شهرداری به پیمانکار واگذار می شود و خود پیمانکار تعدادی کارگر را برای انجام برنامه و یا پروژه مشغول می کند و در نهایت شهرداری پول را به پیمانکار داده و پیمانکار موظف است که ابتدا حقوق کارگران را پرداخت کند.

,

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از پیمانکاران پرداخت حقوق کارگران را در آخرین مرحله قرار می دهند و همین سبب نارضایتی کارگران شده که برای رفع این مشکل، اقدام به یک حساب مشترک بین کارگر، کارفرما و شهرداری شده است.

,

عدم پرداخت حقوق ۸ ماهه کارگران

, عدم پرداخت حقوق ۸ ماهه کارگران, عدم پرداخت حقوق ۸ ماهه کارگران,

رئیس شورای شهر خرم آباد عنوان کرد: با اجرای این حساب مشترک، شرایط قطعا بهتر خواهد شد و کارگران به حق و حقوق خود می رسند.

,

کوشکی با اشاره به اینکه فضای سبز در بین پیمانکاران تقسیم شده است، گفت: برخی از پیمانکاران توجهی به حقوق کارگران ندارند به طوری که تعدادی از کارگران شرکت های پیمانکاری تا هشت ماه هم حقوق معوق دارند.

,

,

, ,

وی خاطر نشان کرد: وقتی شهرداری پول به حساب پیمانکار واریز می کند، پیمانکاران باید حقوق کارگران را پرداخت کنند و اگر کوتاهی هایی از سوی پیمانکار صورت گیرد، ادامه فعالیت با این پیمانکاران از سوی شهرداری انجام نمی شود.

,

رئیس شورای شهر خرم آباد تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری نمی تواند مستقیم حقوق را به حساب کارگر شرکت های پیمانکاری واریز کند، چنین مشکلاتی رخ داده اما با اجرای طرح حساب مشترک این مشکل برطرف می شود.

,

کارگران قشر مظلوم و زحمتکشی هستند که برای تامین معیشت خانواده به سختی تلاش می کنند لذا می طلبد با توجه به این وضعیت کارگران، شهرداری و شورای شهر عزم خود را برای پرداخت مطالبات این کارگران، جزم کند و از سوی دیگر دستگاه های نظارتی از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا هر چه سریعتر معوقات چندین ساله این کارگران پرداخت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه