اخبار داغ

دولتی که سر نخواستن آن دعواست!

تلاش دیرهنگام اصلاح‌طلبان برای مرزبندی با دولت

تلاش دیرهنگام اصلاح‌طلبان برای مرزبندی با دولت
اصلاح‌طلبان هم در سال 92 با کنار زدن عارف که معاون اول دولت اصلاحات بود، از روحانی حمایت کردند و هم در سال 96 برایش سنگ تمام گذاشتند، اما حالا با مشاهده کارنامه دولت به دنبال مرزبندی با او و کابینه اش افتاده اند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ عملکرد دولت های یازدهم و دوازدهم شرایطی عجیبی را بر کشور حاکم کرده است و بسیاری از کارشناسان این دولت را ناکارآمدترین دولت بعد از انقلاب می دانند؛ البته این واقعیتی است که هرکسی که با عموم مردم ارتباط داشته باشد بر آن صحه می‌گذارد. این درحالی است که در نظرسنجی های معتبر نیز میزان محبوبیت روحانی به عنوان رئیس دولت در حد دو درصد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا؛,

پاسخی برای مردم نداریم

, پاسخی برای مردم نداریم, پاسخی برای مردم نداریم,

صادق زیباکلام از فعالان اصلاح طب می‌گوید: «آقای روحانی با عملکردش بلایی سر صندوق انتخابات آورد که بسیاری از مردم از رأی‌دادن سرخورده شده‌اند... حتی اگر آقای خاتمی در انتخابات نامزد شود و اتفاقا تأیید صلاحیت هم بشود مردم به او رأی نمی‌دهند.... مردم در دوم اسفند ۹۸ نشان دادند به هیچ وجه با رویکرد فعلی جریان اصلاحات موافق نیستند.»

,

وی همنچنین می گوید: «من از سال ۹۶ تاکنون شرمنده مردم هستم. خیلی‌ها بودند که در آن سال نمی‌خواستند در انتخابات شرکت کنند و من آنها را راضی به حضور در انتخابات کردم و اکنون پاسخی به آن‌ها ندارم که بدهم.»

,

رئیس‌جمهور اجاره‌ای دوای درد ما نیست

, رئیس‌جمهور اجاره‌ای دوای درد ما نیست, رئیس‌جمهور اجاره‌ای دوای درد ما نیست,

همین امر موجب شده است تا همه کسانی که بیشترین نقش را در روی کار آمدن روحانی داشتند و در جریان انتخابات تمام قد از او دفاع کردند، حال برای اعلام برائت از او، مسابقه بگذارند و امروز و در شرایطی که کمتر از پنج ما دیگر تا سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی است، به قول معروف بر سر نخواستن دولت دعوا است.

,

چندروز قبل صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان این نکته که رئیس‌جمهور اجاره‌ای دوای درد ما نیست، گفت: «ما اشتباه کردیم. باید از رئیس‌جمهور اجاره‌ای خودمان توبه کنیم.»

,

اصلاح‌طلبان حرف‌های بی‌ربط می‌زنند!

, اصلاح‌طلبان حرف‌های بی‌ربط می‌زنند!, اصلاح‌طلبان حرف‌های بی‌ربط می‌زنند!,

این سخنان یا واکنش رئیس دفتر روحانی همراه شد و محمود واعظی در پاسخ به اظهارات خرازی گفت: «سال ۹۲ خودشان و بیشتر از همه خاتمی تصمیم گرفتند عارف که دیگر شانسی برای رقابت نداشت، کنار برود. آن‌ها با نگاهی به گذشته ببینند قبل از این دولت چه شرایطی داشتند؛ این دولت همفکران آن‌ها را در استانداری‌ها و سمت معاونت وزیر به کار گرفت و امروز به جای تشکر، طلبکار هم شدند و حرف‌های بی‌ربط و بی‌پایه و اساس می‌زنند!»

,

این سخنان واعظی با واکنش‌های زیادی در اردوگاه اصلاح‌طلبان مواجه شد از جمله خود صادق خرازی با ابراز ناراحتی از اینکه اصلاح‌طلبان با هیچ ابزار و روشی نمی‌توانند خود را از دولت حسن روحانی و عملکرد وی جدا کنند، گفت: «هرقدر واعظی قسم بخورد که اصلاح‌طلبان، هاشمی و خاتمی هیچ نقشی در پیروزی روحانی نداشتند و خود اصلاح‌طلبان هم این را بگویند، اما افکار عمومی و جوانان و مردمی که با اعتماد به اصلاح‌طلبان به روحانی رای دادند، این را نمی‌پذیرند.»

,

براستی چه کسانی روحانی را بر مردم تحمیل کردند؟

, براستی چه کسانی روحانی را بر مردم تحمیل کردند؟, براستی چه کسانی روحانی را بر مردم تحمیل کردند؟,

با این همه، آنچه روشن است اینکه حسن روحانی با حمایت تمام‌عیار اصلاح‌طلبان روی کار آمد و آن‌ها بودند که او را بر مردم تحمیل کردند. به طوری که سعید حجاریان اصلی‌ترین تئورسین اصلاح‌طلبان در مصاحبه ای اعلام کرده بود: «حاضریم دندانه‌های کلید آقای روحانی باشیم» و محمدرضا خاتمی از اصلاح‌طلبان تندرو نیز در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال 96 گفته بود: «ما تضمین روحانی هستم» او تأکید کرده بود: «آقای روحانی هم نشان داده که مرد تدبیر و مرد زمانه خود است. بنابراین فکر می‌کنم اگر به کشورمان دلبسته هستیم، اگر می‌خواهیم رشد و توسعه و پیشرفت داشته باشیم، تنها کسی که می‌تواند ما را پیش ببرد آقای روحانی است.»

,

نکته قابل توجه اینکه، اصلاح‌طلبان هم در سال 92 و با کنار زدن عارف که معاون اول دولت اصلاحات بود، از روحانی حمایت کردند و هم در سال 96 و علیرغم اینکه کارنامه چهار ساله روحانی و مشکلاتی که او بر کشور تحمیل کرده بود را دیده بودند باز هم از او حمایت کردند.

,

 

,

, ,

 

,

در واقع اصلاح‌طلبان حتی اگر بخواهند حمایت خود در سال 92 را نادیده بگیرند و مثلا بگویند شناختی از روحانی نداشتند و انتظار نداشتند او اینگونه عمل کند، اما حمایت تمام‌قد از روحانی در سال 96 و در شرایطی که ناکارآمدی او در چهار سال اول کاملا مبرهن بود، هیچ توجیهی ندارد و مردم حق دارند حتی اینگونه تصور کنند که حامیان روحانی با هدف ضربه زدن هرچه بیشتر به کشور و مردم او را روی کار آوردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه