اخبار داغ

سر و کله شیوه عجیب فروش روغن در کرمانشاه هم پیدا شد؛

اقدامی که بر آشفتگی بازار دامن می‌زند/ روغن به شرط خرید ماکارونی همچنان پابرجاست

اقدامی که بر آشفتگی بازار دامن می‌زند/ روغن به شرط خرید ماکارونی همچنان پابرجاست
ماجرای عجیب فروش روغن به شرط خرید اجباری کالاهای دیگر به کرمانشاه هم سرایت کرد. گزارش‌های مردمی از اجرای این شیوه در برخی فروشگاه‌های استان حکایت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، آشفتگی بازار گاهی به صورت گرانی خود را نشان می‌دهد و گاهی به شکل جدید دیگری؛ نتیجه این وضعیت می‌شود ضرر بیشتر مردم و سود عده‌ای خاص.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

برخی از گزارش‌های مردمی به شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حاکی از آن است که در فروش روغن برخی از فروشندگان شیوه‌ای جدید را در پیش گرفته‌اند. آنها مردم را در خرید روغن ملزم می‌کنند تا اجناس دیگری را نیز خریداری کنند. این وضعیت در شرایطی که خانواده‌ای نیاز به جنس دیگری نداشته باشد، ضرر را برای آنها به دنبال دارد.

,

 

,

نباید روغن را با اقلام دیگر به مردم بفروشند

, نباید روغن را با اقلام دیگر به مردم بفروشند, نباید روغن را با اقلام دیگر به مردم بفروشند,

رامین پهلوانی رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: منکر چنین موضوعی نمی‌شویم اما در همه فروشگاه‌ها نیز اینگونه نیست.

,

وی افزود: در رابطه با فروش محدود روغن دو وضعیت وجود دارد؛ یکی اینکه برخی عمده فروش‌ها مشتری را ملزم می‌کنند که هنگام خرید علاوه بر روغن، ماکارونی، رب گوجه و تن ماهی نیز خریداری کنند که این مغایر با قانون است. در وضعیت دیگر تهیه مواد غذایی از ستاد تنظیم بازار است که ستاد نباید بیش از یک عدد روغن بفروشد و البته روغن را هم نباید با اقلام دیگر به مردم بفروشند.

,

, ,

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه با بیان اینکه متأسفانه هیچ ثباتی در داد و ستد وجود ندارد، تصریح کرد: در این شرایط جز اعمال جریمه ۳۰۰ هزار تومانی نمی‌توان کاری کرد.

,

پهلوانی گفت: در واقع شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی، فروشگاه‌ها را ملزم به خرید روغن به همراه ماکارونی، رب گوجه، تن ماهی و حتی شوینده ها می کنند بر همین مبنا باید به سراغ تولیدکنندگان، تجار و واردکنندگان مواد اولیه رفت.

,

وی با اشاره به کاربرد روغن در طبخ مواد غذایی افزود: این شرایط سبب شده مردم ناچار به خرید روغن با دیگر اقلام شوند و گرفتار شده اند.

,

پهلوانی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود روغن وجود دارد، خاطرنشان کرد: امسال این کمبود روغن تشدید شده است.

,

 

,

اینکه روغن را با اقلام دیگر به مردم بفروشند خلاف قانون است

, اینکه روغن را با اقلام دیگر به مردم بفروشند خلاف قانون است, اینکه روغن را با اقلام دیگر به مردم بفروشند خلاف قانون است,

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با بیان اینکه متاسفانه عده ای از کمبودهای موجود سوء استفاده می‌کنند، اظهار داشت: محدودیت فروش روغن را می توان پذیرفت زیرا عرضه به میزان کافی وجود ندارد اما اینکه روغن را با اقلام دیگر به مردم بفروشند خلاف قانون است.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مردم چنین مواردی را مشاهده کردند به نهادهای نظارتی اطلاع دهند زیرا ظرفیت برخورد وجود دارد.

,

وی بیان کرد: در نهادهای نظارتی نظیر سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و اتاق اصناف ظرفیت‌های خوبی وجود دارد بر همین مبنا برای افراد متخلف پرونده تشکیل خواهد شد و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

,

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا عنوان کرد: فروشگاه‌ها و مراکز خرید حق ندارند مردم را برای خرید روغن ملزم به خرید اقلام دیگر کنند. این افراد درصدد هستند اجناس خود به ویژه اجناسی که تاریخ مصرف آنها روبه اتمام است را به فروش برسانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه