اخبار داغ

با پیگیری‌های رسانه‌ای انجام شد؛

آغاز مرمت و بازسازی «تخت درگاه قلی بیگ» از هفته آینده

آغاز مرمت و بازسازی «تخت درگاه قلی بیگ» از هفته آینده
مجتبی شفیعی گفت: پس از انجام تشریفات قانونی پیمانکار مرمت و بازسازی تخت درگاه قلی بیگ انتخاب شد و در هفته جاری پیمانکار کارگاه مرمت را تحویل خواهد گرفت و کار مرمت از هفته آینده آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ دو ماه از انتشار اولین خبر در خصوص تخریب بنای تاریخی تخت درگاه قلی بیگ و حضور معتادان در این بنای تاریخی واقع در شهر کرمان توسط این پایگاه خبری با عنوان می‌گذرد. اینجا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, اینجا,

مجتبی شفیعی در آن زمان عنوان کرده بود که جهت بازسازی و مرمت این بنای تاریخی با شهرداری مذاکراتی در این زمینه صورت گرفته است که اگر این امکان وجود داشته باشد بهره برداری این مکان را در اختیار شهرداری قرار دهیم و به صورت مشارکتی این بنا را مرمت کنیم تا شاهد این مسائل نباشیم.

,

پس از انتشار اخبار متعدد در خصوص تخریب بنای تاریخی تخت درگاه قلی بیگ از سوی رسانه های شهر کرمان فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در نشست خبری گفت: با پیگیری به عمل آمده اعتبار مورد نیاز برای مرمت و ساماندهی بنای تخت دریا قلی بیگ کرمان از محل منابع ملی تامین شده است.

, نشست خبری,

وی تصریح کرد: پس از طی تشریفات قانونی و انتخاب پیمانکار، مرمت این بنا به زودی آغاز خواهد شد.

,

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: با راه اندازی کارگاه مرمتی، اقداماتی در خصوص اعطای کاربری مناسب به بنای مذکور نیز انجام می شود.

,

شفیعی معاون میراث فرهنگی یک ماه پس از انتشار اولین خبر توسط این پایگاه خبری در گفتگویی دیگر بیان کرده بود که با توجه به آسیب های ایجاد شده در بنا پیگیری های لازم انجام شده و اعتبار تامین شده و در حال حاضر در مرحله تشریفات اداری برای انتخاب پیمانکار هستیم که در صورت مشخص شدن پیمانکار کار مرمت شروع خواهد شد.

, گفتگویی,

حال با گذشت دو ماه مجتبی شفیعی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص آخرین اقدامات اتخاذ شده برای مرمت و بازسازی تخت درگاه قلی بیگ گفت: پس از پیگیری های متعدد انجام شده، توانستیم از محل منابع ملی اعتبار لازم را در جهت مرمت و بازسازی این بنای تاریخی انجام دهیم.

,

معاون میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه پس از انجام تشریفات قانونی پیمانکار این بنا انتخاب شد، ابراز کرد: در هفته جاری کارگاه مرمت را پیمانکار تحویل خواهد گرفت و کار مرمت از هفته آینده آغاز می شود.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مرمت تزئینات زمان بر است پیش بینی می شود که مرمت و بازسازی این بنا طی سه ماه انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه