اخبار داغ

متفکرآزاد در گفت‌وگو با دانا:

مرجع تشخیص صحت مصوبات مجلس، شورای نگهبان است نه دولت/ آقای روحانی به کدام قانون اساسی عمل می‌کند؟

مرجع تشخیص صحت مصوبات مجلس، شورای نگهبان است نه دولت/ آقای روحانی به کدام قانون اساسی عمل می‌کند؟
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: این شورای نگهبان است که تشخیص می دهد مصوبه مجلس قانون بشود یا نه؛ پس تایید شورای نگهبان بر یک مصوبه ملاک صحت آن مصوبه است و آقای رئیس جمهور موظف به اجرای قانون است.
[

«روح الله متفکرآزاد»، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در واکنش به اظهارات رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص استنکاف از ابلاغ 13 قانون مصوب مجلس گفت: اظهارات آقای واعظی نشان می دهد که آقای رئیس جمهور عامداً از ابلاغ قانون استنکاف کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه مرجع تشخیص اینکه مصوبه مجلس درست است یا غلط رئیس جمهور نیست تصریح کرد: این شورای نگهبان است که تشخیص می دهد مصوبه مجلس قانون بشوم یا نه، تایید شورای نگهبان بر یک مصوبه ملاک صحت آن مصوبه است و آقای رئیس جمهور موظف به اجرای قانون است.

,

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه آقای رئیس جمهور براساس کدام اصل قانون اساسی مصوبات مجلس را ممیزی می کند تاکید کرد: چنین اجازه ای در قانون اساسی به رئیس جمهور داده نشده است مگر اینکه آقای رئیس جمهور به قانون اساسی دیگری عمل کند.

,

متفکرآزاد با اشاره به اینکه آقای رئیس جمهور سوگند یاد کرده است که حافظ قانون اساسی بوده و به آن عمل کند ادامه داد: توقع این است که آقای روحانی به قانون عمل کرده و از حاشیه به دور باشد.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس اگر مجلس مصوبه ای با رویه اشکال داشت حتما جلوی آن را می گرفتیم تاکید کرد: مجلس پر از حقوق دان های واقعی است که می دانند کدام بند از یک مصوبه طبق اصول حقوقی است و کدام نیست.

,

وی با اشاره به اینکه عملکرد مجلس تحت نظارت نمایندگان است ادامه داد: هیئت رئیسه مجلس اگر سهوا خطایی را مرتکب شود یا خلاف آیین نامه داخلی مجلس عمل کند بدون فوت وقت مورد تذکر نمایندگان قرار خواهد گرفت و رویه خود را اصلاح می کند.

,

نماینده تبریز در مجلس با اشاره به اینکه مصوبه ای مطابق رویه قانونی نباشد اصلا در مجلس به تصویب نمی رسانیم گفت: شورای نگهبان هم وظیفه اش مراقبت از تخلف نکردن نمایندگان است و اینکه مصوبات مطابق قانون اساسی باشد؛ مرجع مطابقت دادن مصوبات مجلس با قانون اساسی نمایندگان مجلس و شورای نگهبان هستند نه آقای رئیس جمهور.

,

متفکرآزاد با اشاره به اینکه به رئیس جمهور توصیه می کنیم کشور را در حاشیه نگه ندارد خاطرنشان کرد: کشور نیاز به تلاش برای رفع مشکلات دارد، مجلس در این چند ماه حسن نیت خود را نشان داده که قصد مچ گیری از دولت را ندارد در حالی که می توانست بسیار سخت گیرانه تر رفتار کند اما وقتی حسن نیت خود را نشان داده است یعنی آمادگی دارد برای حل مشکلات کمک کند و توصیه می کنم رئیس جمهور نیز به جای حاشیه سازی در کشور بر منافع ملی و حل مشکلات مردم متمرکز شده و از کمک های بدون توقع مجلس برای حل مشکلات استقبال کند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه