اخبار داغ

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:

مشکل بازار سرمایه با متلک‌اندازی‌های سیاسی حل‌وفصل نمی‌شود

مشکل بازار سرمایه با متلک‌اندازی‌های سیاسی حل‌وفصل نمی‌شود
علیرضا خجسته‌پور با بیان اینکه مسئله بورس با متلک‌اندازی‌های سیاسی حل‌وفصل نمی‌شود، گفت: در هفته‌های اخیر بارها تجمع‌هایی مقابل سازمان بورس انجام شده و مسئولان دولتی به‌جای اینکه اقدامات عملی را در دستورکار خود قرار دهند، بیشتر وعده و وعیدهایی را سر داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا خجسته‌پور، قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: سوءمدیریت‌های داخلی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار برروی زندگی و اقتصاد خانوارها محسوب می‌شود؛ لذا نمی‌توان همه مشکلات کشور را به تحریم و جنگ اقتصادی دشمن گره زد، بلکه تحریم و جنگ اقتصادی یکی از عوامل بروز مشکلات اقتصادی است و این عامل به اندازه سوءمدیریت تأثیرگذار نبوده است.

وی افزود: برخی اتفاقاتی که در شرایط اقتصادی کشور شاهد هستیم این انگاره‌ها را تقویت می‌کند که گویا دولت کشور و اقتصاد را به حال خود رها کرده و کسی نیست که برای مشکلات اقتصادی چاره‌ای بیاندیشد که به‌عنوان مثال افزایش قیمت تخم‌مرغ که حواشی بسیاری را در خود جای داده بود و حرف و حدیث‌های بسیاری را به وجود آورد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به نوسانات متعدد در بازار سرمایه گفت: دولت باید برای بهبود وضعیت بازار سرمایه تفکر کند تا راه‌حلی در این خصوص بیابد. وقتی دولت مردم را به بورس دعوت کرده باید ضامن سرمایه‌های مردم هم باشد و این یکی از مطالباتی است که هم مسئولان در سایر قوا از دولت تدبیر و امید دارند و هم جزء مطالبات عمومی محسوب می‌شود.

خجسته‌پور با بیان اینکه مسئله بورس با متلک‌اندازی‌های سیاسی حل‌وفصل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر بارها تجمع‌هایی مقابل سازمان بورس انجام شده است و مسئولان دولتی به‌جای اینکه اقدامات عملی را در دستورکار خود قرار دهند، بیشتر وعده و وعیدهایی را سر داده‌اند.

وی با اشاره به استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی در مدت باقی‌مانده از عمر دولت تدبیر و امید بیان داشت: من فکر نمی‌کنم استیضاح وزیر در این چند وقت باقی‌مانده از عمر دولت تأثیری بر بهبود شرایط داشته باشد و پیشنهاد من این است که مجلس شورای اسلامی برخوردهای نظارتی خود را افزایش دهد و از وزیر سؤالاتی را بپرسند و در فضای عمومی و رسانه‌ای کشور، مطالباتی را از وزیر مطرح کنند یا از ظرفیت جلسات سران قوا استفاده کنند و تأثیرگذاری این موارد از استیضاح بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه