اخبار داغ

مسئله اول توسعه نیافتگی تاریخ است

مجمع کمیته ملی المپیک| صالحی امیری: با احیا و معرفی جام ارجان تصویر جدیدی از تاریخ ایران را به نمایش می گذاریم

مجمع کمیته ملی المپیک| صالحی امیری: با احیا و معرفی جام ارجان تصویر جدیدی از تاریخ ایران را به نمایش می گذاریم
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: با احیا و معرفی جام ارجان تصویر جدیدی از تاریخ ایران را به نمایش می گذاریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و اعضای مجمع در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مجمع اظهار داشت: نقطه آغاز ورزش قهرمانی، پهلوانی و همگانی در ایران بوده و جام ارجان در بهبهان کشف شده که گویای این مطلب است. ما می‌توانیم با احیای این جام و معرفی آن تصویر جدیدی از تاریخ ایران را به نمایش بگذاریم.

,

وی در ادامه افزود: باید تشکر خودم را نسبت به جامعه ورزش اعلام کنم. از مدیران سخت‌کوشی که در فضای غم انگیز کرونا کشتی بحران زده ورزش را به سمت ساحل نجات راهنمایی کردند. از مربیان و کادر فنی که در شرایط ناامیدی نهال امید را کاشتند تشکر می‌کنم.

,

رئیس کمیته ملی المپیک یادآوری کرد: همچنین از دخترانی که با ناملایمات مسیر خود را برای رسیدن به موفقیت طی کردند، تقدیر می‌کنم. باور قلبی دارم که همگان در سخت ترین شرایط اجتماعی و روانی با مردم احساس همدلی و همگرایی داشتیم و کمک‌های مومنانه شما تصویر زیباتری از ورزش را به رخ ملت و جهان کشید. کمک‌ها محدود ولی ارزش آنها نامحدود است. شما نشان دادید درد مردم، درد شما و رضایت مردم رضایت شما است.

,

وی افزود: مسائل امروز ورزش ما چیست؟ برخی باور دارند که پول و منابع مالی است یا تجهیزات و سخت افزار و زیرساخت‌ها. یا اینکه در این شرایط کرونا بحث اردوها و یا مدیریت ورزش است؟ ضمن پذیرش همه این مسائل، من مسئله اول را فقدان الگوی توسعه می‌دانم. مسئله اول را توسعه نیافتگی تاریخ می‌دانم.

,

صالحی‌امیری تاکید کرد: اولین اصل توسعه، توسعه انسانی است و نیاز اساسی ورزش انسان‌های توسعه یافته است. انسان توسعه یافته تغییر و تحول در جامعه خود را دنبال می‌کند و از سکون بیزار است. ما نیازمند انسان‌های اخلاق محوری هستیم که جامعه از حضور آنها احساس نشاط کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه