اخبار داغ

در گفتگو با جوان کار آفرین جرگلانی مطرح شد؛

وقتی نامه معاون استاندار نخوانده، بایگانی شد/ پیگیری از نماینده‌ها بی‌فایده بود

وقتی نامه معاون استاندار نخوانده، بایگانی شد/ پیگیری از نماینده‌ها بی‌فایده بود
کارآفرین جوان جرگلانی که برای احداث کارگاه تیرچه صنعتی با مشکل جانمایی کارگاه و زمین احداثی روبروست از مسئولان درخواست حمایت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمد بردی زاهدی یکی از جوانان فعال در روستای گرکز، به هر جا که می‌شد و می‌توانست رفته است تا گره‌ای از کار وی باز کنند اما بعد از گذشت یک سال کار به جایی نبرده است؛ حالا تصمیم گرفته است مشکلش را رسانه‌ای کند، شاید گوش شنوایی برای صحبت‌هایش پیدا شود.

زاهدی گفت: مدت‌ها قبل تصمیم به ایجاد یک کارگاه در نزدیکی سد چندیر و در کلاته آباواجدادیم گرفتم و سوله را آماده کرده و دستگاه های مورد نیاز را نیز خریداری کردم. وقتی خواستم کارگاه را راه اندازی کنم منابع طبیعی مجوز احداث کارگاه را نداد و هر قدر پیگیر این مساله شدم موفق به دریافت مجوز نشدم.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی به علت ملی بودن زمین اجازه فعالیت نمی‌دهد، ادامه داد: این در حالی است که سوله کارگاهم در کنار دامداری آباواجدادیم ساخته شده که قدمت دامداری ۶۰ ـ ۷۰سال است اما اکنون اعلام می‌کنند زمین ملی است.

این جوان جرگلانی با بیان اینکه دو میلیارد تومان برای خرید دستگاه‌ها هزینه کردم، گفت: فقط کافی است که باران به این دستگاه‌ها بخورد تا تمام سرمایه من از بین برود.

زاهدی گفت: پیش از این اعلام شده بود برای ایجاد اشتغال، زمین در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود اما اکنون پس از ۶ ماه پیگیری و تشکیل پرونده در اداره منابع طبیعی هیچ پاسخی دریافت نکردم.

این جوان روستای گرکز از بخش جرگلان با ابراز تاسف ادامه داد: برای پیگیری مشکلم به دیدار معاون عمرانی استانداری نیز رفتم و نامه نوشتم. او هم دوبار به منابع طبیعی نامه زده و دستور پیگیری مشکلم را داد اما با کمال تاسف مدیران منابع طبیعی حتی نامه معاون عمران استانداری را نخوانده به بایگانی فرستادند.

وی ادامه داد: برای پیگیری مشکلم از طریق نوشتن نامه و دیدار حضوری با نمایندگان هم اقدام کردم اما تاکنون از آنها نیز به نتیجه نگرفتم.

این جوان کارآفرین با اشاره به ادعاهای مسئولان که همیشه دم از حمایت از کارآفرینان می‌زنند، گفت: استاندار همیشه می‌گوید از تولیدکنندگان حمایت کنید! آیا این حمایت کردن است؟ اگر قرار است خودمان زمین و برق و تمام امکانات را بخریم این چه حمایتی است؟ مدیران شهرستانی، استانی و نمایندگان هیچ حمایتی از کارآفرینان نمی‌کنند و ادعاها فقط درحد حرف است.

زاهدی گفت: ایجاد کارگاه تیرچه صنعتی در جرگلان می‌تواند برای ۱۲ نفر مستقیم ایجاد اشتغال کند و مهمتر از آن، این است که این کارگاه در استان خراسان شمالی تنها تیرچه زنی صنعتی خواهد بود که با روزی ۷۰۰ متر تولید تیرچه فعالیت خواهد کرد.

وی اظهارکرد: در حال حاضر در استان ما تنها یک کارگاه تیرچه زنی وجود دارد که به صورت دستی فعالیت می‌کند و روزی ۱۵۰ متر تیرچه تولید دارد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این کارگاه یک میلیارد تومان به غیر ازهزینه برق و سوله و زمین لازم است، خاطرنشان کرد: درخواستم از مسئولان رفع مشکل زمین برای خروج از این بلاتکلیفی و آغاز تولید است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه