اخبار داغ

آیت الله رئیسی:

همکاری قوای مجریه و مقننه برای اجرای سند تحول قضایی لازم است

همکاری قوای مجریه و مقننه برای اجرای سند تحول قضایی لازم است
آیت الله رئیسی با اشاره به ابلاغ عمومی سند تحول قضایی گفت: هم اکنون مطالبه عمومی برای اجرای این سند شکل گرفته است و همه بخش‌های قوه قضایه باید با همکاری نخبگان و صاحبنظران، اجرای سند را پیگیری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله رئیسی با اشاره به ابلاغ عمومی سند تحول قضایی گفت: هم اکنون مطالبه عمومی برای اجرای این سند شکل گرفته است و همه بخش‌های قوه قضایه باید با همکاری نخبگان و صاحبنظران، اجرای سند را پیگیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


رئیس قوه قضاییه افزود: برای ایجاد تحول قضایی و کسب رضایت عمومی و اجرای عدالت، هوشمندسازی فرآیندها در دستور کار قرار گرفته است؛ لذا پشتیبانی لازم برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه فناوری و نوآوری باید از سوی قوای مقننه و مجریه فراهم شود.

,
,


آیت الله رئیسی گفت: اجرای بخش عمده‌ای از سند تحول قضایی، نیازمند اصلاح قوانین و مقررات است و لازم است با همکاری قوای مقننه و مجریه، زیرساخت‌های قانونی فراهم شود تا بر مبنای قوانین اصلاح شده، سند قابلیت اجرایی پیدا کند.

,
,


رئیس ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی با اشاره به زمان‌بندی ذکر شده در سند تحول قضایی گفت: برای اجرای راهکارها در موعد زمانی مقرر، باید بسیج امکانات در قوه قضاییه، مقننه و مجریه و تمهید زیرساخت‌های حقوقی و مالی لازم انجام شود.

,
,


رئیس قوه قضاییه افزود: به منظور رصد دقیق اجرای راهکارها و برنامه‌های عملیاتی، در ساختار ستادی قوه قضاییه، مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی تشکیل شده است و همه بخش های قوه قضاییه موظف به همکاری با این مرکز هستند.

,
,


آیت الله رئیسی با اشاره به لزوم همفکری با صاحبنظران حوزه و دانشگاه در فرآیند اجرای سند تحول قضایی گفت: در آینده نشست های تخصصی با موضوع محورهای اولویت دار سند تحول قضایی و با حضور صاحبنظران برگزار خواهد شد و از نظرات آنها برای اجرای سند تحول قضایی استفاده خواهیم کرد.

,
,


آیت الله رئیسی با اشاره به اهمیت مفاد سند تحول قضایی گفت: این سند برنامه چند سال آتی قوه قضاییه است و همه دستورالعمل‌ها و مقررات و مصوبات در قوه قضاییه باید با این سند انطباق داشته باشد و معاونت راهبردی باید جلسات منظمی با بخش‌های قوه قضاییه برای هماهنگی امور تشکیل دهد.

,
,


در جلسه دوم ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی، گزارش معاونت حقوقی و امور مجلس و معاونت مالی، پشتیبانی و امور عمرانی و حوزه ریاست در اجرای سند تحول قضایی مطرح شد و رئیس قوه قضاییه، دستورات لازم را برای پیگیری سریعتر راهکارها صادر نمود.

,
,


در این جلسه، معاون اول قوه قضاییه، رئیس دیوان عالی کشور، رئیس حوزه ریاست، معاون حقوقی و امور مجلس، معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی، معاون راهبردی، رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و دکتر جمشیدی، نظرات خود را برای تسریع در اجرای سند تحول قضایی بیان کردند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه