اخبار داغ

احیای زمین 5 هزار متری کمیته

مجمع کمیته ملی المپیک| اعتراض عزیزی به بودجه کشتی و پیشنهاد طباطبایی/ شاخص بودجه 1400 تصویب شد

مجمع کمیته ملی المپیک| اعتراض عزیزی به بودجه کشتی و پیشنهاد طباطبایی/ شاخص بودجه 1400 تصویب شد
شاخص بودجه 1400 کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی تصویب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و اعضای مجمع در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سیدعبدی افتخاری عضو هیئت اجرایی کمیته در بخش مربوط به بررسی شاخص‌های بودجه 1400 فدراسیون‌ها گفت: در این شاخص‌ها پنج ضریب مثبت ذکر شده تا به توزیع بودجه در فدراسیون‌ها کمک شود. ضریب مدال‌آوری، ضریب تراکم فعالیت، ضریب نفرات اعزامی، ضریب مدیریت در شرایط خاص از جمله این ضریب‌ها هستند. در نهایت هم ضرایب منفی را داریم که درخصوص دوپینگ و نرسیدن به اهداف است. همچنین رعایت عدالت جنسیتی هم مدنظر قرار دارد. این ضرایب با روسای فدراسیون‌ها به اشتراک گذاشته شده و نظرات آنها گرفته شده است. خواهش دارم از دوستان که با اختیار دادن به هیئت اجرایی، بتوانیم در زمان باقیمانده این کار را انجام بدهیم و اعتبارات سال 1400 بر این مبنا انجام شود.

,

*عزیزی: یک ششم بودجه کمیته تنها سهم یک فدراسیون بوده است

, *عزیزی: یک ششم بودجه کمیته تنها سهم یک فدراسیون بوده است,

حمید عزیزی، رئیس فدراسیون گلف در مجمع کمیته ملی المپیک اظهار داشت: امروز شاهد این هستیم که شفافیت و انضباط مالی در کمیته حاکم شده، اما به نظرم توازن در توزیع بودجه به فدراسیون‌ها وجود ندارد؛ به طوریکه یک ششم بودجه به یک فدراسیون اختصاص یافته است.

,

وی تاکید کرد: پیشنهاد دارم که حداکثر هر فدراسیون 5 درصد از بودجه را به خود اختصاص بدهد. پیشنهاد دیگرم این است که در صورتی که بحث کمک خارج از جدول وجود داشت، این کمک به صورت مساوی باشد و اینطور نباشد که یک فدراسیون 10 درصد و فدراسیون دیگر 200 درصد افزایش داشته باشد.

,

صالحی‌امیری در واکنش به پیشنهاد عزیزی گفت: هیچ چیز در کمیته پنهان نیست و همه چیز شفاف است. دانستن میزان هزینه‌های جاری و عمرانی، کمک به پیشکسوتان و پرداخت‌ها حق اعضای مجمع و رسانه و افکار عمومی است. به کشتی 7 میلیارد و 200 میلیون تومان به فدراسیون‌های کارگری، دانشجویی و دانش آموزی حداقل‌ها را یعنی 100 میلیون تومان دادیم. برخی از روسای فدراسیون‌ها تماس گرفتند و نسبت به توزیع اعتراض داشتند.

,

وی تاکید کرد: از محل 27 صدم ارزش افزوده در این دولت با مدیریت وزارت ورزش تحول‌های عظیمی در زیر ساخت‌ها ایجاد شده است و امروز در هر روستا و شهر و محله امکانات زیادی داریم. این حجم از خدمات باید منعکس شود. عدالت در توزیع و شفاف سازی را اصل کار خود قرار دادیم‌.

,

صالحی امیری در ادامه بیان کرد: اگر بودجه ۲۰۰ میلیاردی ما به تصویب برسد بین ۲۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش بودجه خواهیم داشت و میانگین رشد حدود ۵۰ درصد خواهد بود. اگر اعضای مجمع با کلیات موافق باشند با حضور کارشناس ها و برخی روسای فدراسیون ها کار نهایی شدن شاخص ها را تا اسفند تمام می کنیم و اگر موافقت نشود، مجبوریم با همان سیستم سنتی کار کنیم. از مخالفان و موافقان یک نفر صحبت کند.

,

*گودرزی: تبعیض بین فدراسیون ها زیاد است

, *گودرزی: تبعیض بین فدراسیون ها زیاد است,

مهدی گودرزی رییس فدراسیون ترای اتلون که نظر مخالف داشت گفت: بین فدراسیون هایی که مدال المپیک می گیرند و مدال نمی گیرند تبعیض زیاد است و ما فدراسیون هایی که در حال کار هستیم با این شرایط عملا چیزی برای آینده نمی کاریم.

,

*طباطبایی: برای رشته های تیمی ضریب بگذارید

, *طباطبایی: برای رشته های تیمی ضریب بگذارید,

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال نیز پیشنهاد داد که در شاخص‌های توزیع بودجه در سال 1400 همانطور که برای رشته‌های پرمدال ضریب در نظر گرفته شده است، ضریبی برای رشته‌های تیمی مانند والیبال، بسکتبال و هندبال در نظر گرفته شود.

,

*تصویب شاخص بودجه 1400

, *تصویب شاخص بودجه 1400,

شاخص توزیع بودجه کمیته ملی المپیک برای سال 1400 در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک مطرح شد و پس از ارائه پیشنهادات و نظرات توسط اعضای مجمع به تصویب رسید.

,

*احیای زمین 5 هزار متری کمیته

, *احیای زمین 5 هزار متری کمیته,

در ادامه گزارش صورت‌های مالی سال 98 اعلام و عنوان شد که صورت‌های مالی به نحو مطلوب نشان می‌دهد. حسابرس همچنین گفت: زمین خیابان اشرفی اصفهانی به متراژ 5 هزار متر احیا شد و کاربری فرهنگی مسکونی و ورزشی برای آن گرفته شد.

,

صالحی‌امیری درباره این زمین عنوان کرد: : این زمین از سال 90 رها شده بود و شهرداری آن را فضای سبز اعلام و تصاحب کرده بود. ما با کمک مسئولان آن را برگردانیم و سند تک برگ آن نیز است. قیمت آن در حال حاضر 200 میلیارد تومان است. اگر اجازه داده شود، سالی پنجاه میلیارد سودآوری دارد. در واقع از سال بعد با تعیین تکلیف این زمین، می‌توانیم یک سرمایه دویست تا سیصد میلیاردی داشته باشیم و پنجاه درصد از منابع کمیته از طریق مشارکت دادن آن تامین شود.

,

صالحی‌امیری درباره شرکت توسعه بازرگانی گفت: هیچ سودی از قبال این شرکت به کمیته تعلق نگرفت. بر همین اساس پرسنل آن را به پنج نفر کاهش دادیم و سهام آن را در اختیار فدراسیون‌ها نگذاشتیم.

,

اعضای مجمع به هیئت اجرایی اختیار دادند که شرکت بازرگانی کمیته ملی المپیک را منحل کنند و یا اختیارات آن را محدود کنند.

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه