اخبار داغ

صالحی امیری: مسیر تعامل با شورای نگهبان را در پیش گرفتیم

مجمع کمیته ملی المپیک| تصویب اساسنامه با یک بند/ عضویت دو فدراسیون جدید در مجمع

مجمع کمیته ملی المپیک| تصویب اساسنامه با یک بند/ عضویت دو فدراسیون جدید در مجمع
اساسنامه کمیته ملی المپیک اضافه شدن یک بند تصویب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و اعضای مجمع در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سیدرضا صالحی‌امیری در خصوص اساسنامه کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: اساسنامه ما در هیئت دولت تصویب شد و ما جزو نهادهای عمومی غیر دولتی هستیم. اساسنامه باید به تصویب شورای نگهبان برسد ولی از نهادهای عمومی نام برده نشده است.

,

وی تاکید کرد: اصلاحات ما به تصویب دولت رسیده و همه مسیر تصویب در هیات اجرایی، مجمع کمیته، کمیسیون اجتماعی دولت، صحن دولت را طی کردیم. مناقشه بین شورای نگهبان و دولت است. آخرین جلسه با شورای نگهبان این بود که اصلاحات جزئی اعمال کنیم و شورای نگهبان آن را تصویب کند. ما مسیر تعامل با شورای نگهبان را در پیش گرفتیم.

,

صالحی‌امیری تصریح کرد: اضافه شدن بند اینکه کلیه امور اجرایی، اداری، مالی و پشتیبانی کمیته ملی المپیک  تابع قوانین جمهوری اسلامی است، را امروز در مجمع بررسی می‌کنیم  و اگر اعضای مجمع تایید کنند به شورای نگهبان و بعد به IOC ارسال می کنیم. آغاز این مسیر کسب مجوز از اعضای مجمع است ولی باید بتوانیم در نهایت IOC را متقاعد کنیم چرا که اصل کار آنها منشور المپیک است.

, IOC, IOC,

در پایان، اضافه شدن این بند به اساسنامه کمیته ملی المپیک به تصویب اعضای مجمع رسید.

,

*عضویت دو فدراسیون جدید در مجمع کمیته ملی المپیک

, *عضویت دو فدراسیون جدید در مجمع کمیته ملی المپیک,

فدراسیون ناشنوایان و فدراسیون بیماران خاص درخواست داشتند تا به عضویت مجمع دربیایند. با توجه به اینکه رای اعضای المپیکی باید غالب بر غیرالمپیکی‌ها باشد، در مجمع رای‌گیری شد اما این عضویت باید از IOC تاییدیه بگیرد.

, IOC,

صالحی‌امیری در این باره گفت: باید از IOC استعلام بگیریم چون در مجمع تعداد اعضای المپیکی باید بر غیرالمپیکی‌ها غالب باشد و الان ما لب مرز هستیم.

, IOC,

اضافه شدن این دو فدراسیون در مجمع کمیته ملی المپیک به تصویب اعضا رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه