اخبار داغ

تظلم‌خواهی آبداران آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی؛

هر ماه یک میلیون تومان حقوق می‌گیریم!/ ارعاب کارگران و تهدید به اخراج

هر ماه یک میلیون تومان حقوق می‌گیریم!/ ارعاب کارگران و تهدید به اخراج
جمعی از آبداران آب و فاضلاب روستایی استان در نامه‌ای به تحریریه آناج از وضعیت دریافتی حقوق و تهدید پیمانکار به اخراج گلایه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در حالی که این روزها فشار اقتصادی زندگی بخش عظیمی از مردم و به ویژه کارگران را تحت شعاع قرار داده است ظاهرا پایمال کردن حقوق اولیه آنان در ادارات و سازمان‌های دولتی به مساله‌ای عادی تبدیل شده است. جمعی از آبداران آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی با ارسال نامه‌ای به تحریریه آناج خواستار رسیدگی به وضعیت دریافتی و ارعاب و تهدید پیمانکاران شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

این آبداران که از سال ۱۳۹۳ بیمه و مزایایی دریافت نکرده‌اند، از سال ۹۸ و با ادغام آب و فاضلاب روستایی به آب و فاضلاب شهری نه تنها بیمه و مزایایی هم دریافت نکرده‌اند بلکه در طول یک سال گذشته به طور میانگین در ماه حقوقی کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند و این روزها هم با مشکلی دیگر دست و پنجه نرم می‌کنند.

,

یکی از این آبداران در تماس با تحریریه آناج در خصوص این مشکل عنوان کرد: ما یک یا چند نفر نیستیم بلکه ۶۸۰ نفر هستیم که سالهاست این مشکل را داریم و حالا پیمانکار جدید عنوان می‌کند که یا قرارداد جدید را امضا کنید و یا از کار اخراج می‌شوید، در قرارداد جدید هم عنوان شده که اگر مشترکان قبوض خود را پرداخت کنند ماهم به همان اندازه حقوق و بیمه واریز می‌کنیم. یعنی ما در سخت‌ترین شرایط کار می‌کنیم اما با حداقل حقوق و نهایتا ۲۰ روز بیمه در ماه می‌خواهند قرارداد ببندیم.

,

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ بیمه و حق مزایای این آبداران قطع شده است، گفت: در این سالها بارها به ما وعده دادند که شما قرارداد را امضا کنید و بعدا مشکل بیمه حل می‌شود اما نشده و حالا هم پیمانکار تهدید کرده که قرارداد جدید را امضا کنید، در غیر این صورت شما را اخراج می‌کنم و نفرات جدید را به کار می‌گیرم. به دهیاران هم سپرده که افراد جدید معرفی کنید چون می‌خواهم این افراد را اخراج کنم!

,

این آبدار با اشاره به اینکه برخی از کارگران می‌خواستند در مقابل استانداری تجمع کنند، ابراز داشت: ما با هم صحبت کردیم که در این شرایط فعلی که امکان سوءاستفاده دشمن هست چنین تجمعی را انجام ندهیم اما ما دردمان را پیش چه کسی ببریم؟ این ظلم را پیش چه مسئولی بگوییم که در یک سال یگذشته ماهی یک میلیون تومان بدون بیمه گرفته‌ایم و حالا تهدید به اخراج می‌شویم؟

,

آناج پیگیر این مساله از شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی و مسئولین استانی تا حصول نتیجه خواهد بود.

,
, ,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه