اخبار داغ

برای رسیدن به هدفم با ناملایمات مبارزه می‌کنم

متقیان: با همکاری کمیته پارالمپیک، با نیزه های جدید تمرین می کنم/ تلاشم برای ایستادن بر سکوی پارالمپیک است

متقیان: با همکاری کمیته پارالمپیک، با نیزه های جدید تمرین می کنم/ تلاشم برای ایستادن بر سکوی پارالمپیک است
تنها بانوی دارنده سهمیه رقابت‌های پارالمپیک دوومیدانی گفت: از ابتدای حضور در ورزش، هدفم قهرمانی بوده و برای رسیدن به آن، با ناملایمات مبارزه می‌کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فدراسیون جانبازان و معلولین، هاشمیه متقیان، ملی‌پوش اهوازی تیم پارادوومیدانی جانبازان و معلولین عنوان کرد: من از کودکی دچار معلولیت شدم. به دلیل مشکلاتی که داشتم به سختی درس خواندم و تحصیلاتم را تا مقطع کارشناسی حسابداری ادامه دادم. حدود 12سال پیش، در جامعه معلولین با ورزش ویژه‌ی افراد دارای معلولیت آشنا شدم. با والیبال نشسته، زندگی ورزشی‌ام شروع شد. به دلیل جنب و جوشی که داشتم پیشرفتم هم خوب بود و به تیم ملی دعوت شدم اما از نظر جسمی برای من رشته مطلوبی نبود و در نهایت به دوومیدانی هدایت شدم. از ابتدای حضورم در ورزش به دنبال هدف، قهرمانی و مبارزه بودم. تمریناتم را به صورت فشرده در بدن‌سازی و پرتاب‌ها شروع کردم و طی مدت کوتاهی در این رشته به مدال رسیدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: از سال ۲۰۱۴ به تیم ملی دعوت شدم و در بیشتر مسابقات برون مرزی مدال‌آور بودم. در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون ۲ نقره و مسابقات ۲۰۱۵ قهرمانی آسیا ۲ مدال طلا کسب کردم. در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ لندن تنها بانوی شرکت کننده رقابت ها بودم و نایب قهرمان شدم. در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا هم به طلای پرتاب دیسک و نقره پرتاب نیزه رسیدم. مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ امارات نیز برای من با نشان نقره پرتاب نیزه و کسب سهمیه پارالمپیک توکیو همراه بود.

,

پرتابگر نیزه تیم ملی کشورمان افزود: با وجود شیوع کرونا و تعویق پارالمپیک تمام تلاشم را برای حفظ آمادگی کردم، به ویژه در ماه‌های گذشته که محدودیت‌های کرونا شدید بود با رعایت پروتکل‌ها تمریناتم را انجام می‌دادم.

,

دارنده‌ سهمیه پارالمپیک توکیو در ادامه تأکید کرد: شرایط روحی و جسمی‌ام با شروع اردوهای تیم ملی بهتر شده و با انگیزه بیشتری تمرینات را ادامه می‌دهم. فعلا به صورت غیرمتمرکز در اهواز، ۶ جلسه تمرینات تخصصی و ۳ جلسه بدنسازی را زیر نظر خانم کرم زاده انجام می دهم و فقط جمعه‌ها استراحت می‌کنم. شرایطم در حال حاضر خوب است و نیزه های جدیدی هم بر اساس اعلام کمیته ملی پارالمپیک در اختیارم قرار خواهد گرفت که مسلما در آینده نزدیک بر کیفیت کارم تأثیر می‌گذارد.

,

متقیان در پایان گفت: از کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، خانم نصیری نایب رئیس بانوان فدراسیون و مسوولین انجمن دوومیدانی سپاسگذارم که پیگیر شرایط و تمریناتم هستند. من در پارالمپیک ریو در جایگاه چهارم ایستادم و با تجربه‌ای که از ریو و سایر مسابقات در این سال‌ها کسب کردم تلاشم برای ایستادن بر سکوی توکیو است.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه