اخبار داغ

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه مطرح کرد؛

عدم عرضه محصولات کرمانشاه در بورس کالا/ احتمال عرضه نخود در بازار سرمایه

عدم عرضه محصولات کرمانشاه در بورس کالا/ احتمال عرضه نخود در بازار سرمایه
محمد بهمن گفت: در حال حاضر محصول خاصی که مربوط به استان باشد در بورس کالا نداریم اما قرار است بر روی نخود کرمانشاه کار شود و امیدواریم این محصول از طریق بورس کالا عرضه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد بهمن در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، از فعالیت بورس کالای کرمانشاه در قالب انبار خبر داد و گفت: در سنوات گذشته دفتر بورس کالا در استانها وجود داشت اما در حال حاضر دفتر در پایتخت است و در استانها، انبارها فعالیت می کنند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه افزود: در بورس کالا محصولات فلزی، محصولات کشاورزی از جمله زعفران و... معامله می‌شود که عرضه‌کنندگان و متقاضیان کالاهای عرضه شده در این بازار با مراجعه به آن معامله خود را انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر محصول خاصی که مربوط به استان باشد در بورس کالا نداریم اما در جلسه ای که با مدیر حوزه بازاریابی بورس کالا برگزار کردیم قرار است بر روی نخود کرمانشاه کار شود و امیدواریم این محصول از طریق بورس کالا عرضه شود.

بهمن بیان داشت: اگر بتوانیم بحث نخود را بعنوان محصولی که خاستگاه آن کرمانشاه است وارد بورس کالا کنیم می توانیم انبارهای این محصول را در استان راه اندازی کنیم.

وی اظهار داشت: بورس کالا مجموعه ای جداست اما چون در استان کرمانشاه دفتر مجزا ندارد ما پیگیر کارهای آن هستیم و پیشنهاد این است که از نخود شروع کنیم و محصولات دیگر را پس از آن به عنوان محصولات استراتژیک کرمانشاه وارد بازار بورس کالا کنیم.

به گفته مدیربورس منطقه‌ای کرمانشاه، تفاوت بورس کالا با بورس اوراق بهادار در این است که در بورس کالا عین کالا خرید و فروش می شود اما در بورس اوراق بهادار یا فرابورس، سهام شرکت ها داد و ستد می شود.

وی اشاره‌ای به فعالیت بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز داشت و خاطر نشان کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال حجم معاملات استان تقریبا ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بهمن تعداد کدهای معاملاتی ایجاد شده در این مدت را ۶۰۰ هزار مورد عنوان کرد و گفت: تقریبا ۵۳ درصد حجم معاملات صورت گرفته در این ۱۰ ماه مربوط به فروش و ۴۷ درصد مربوط به خرید سهام بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه