اخبار داغ

امیدها برای راه‌اندازی مجدد صنایع فولاد مهر لردگان زنده شد

امیدها برای راه‌اندازی مجدد صنایع فولاد مهر لردگان زنده شد
مدیر طرح احیای صنایع فولاد مهر لردگان گفت: صنایع فولاد مهر لردگان می تواند با سه هدف، ریخته گری تولید قطعات سنگین صنعتی و کشاورزی، تولید گندله و تولید آهن اسفنجی را با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن در سال داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حمزه امیدی به عنوان مدیر طرح احیای صنایع فولاد مهر لردگان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار داشت؛ بازسازی و راه اندازی بزرگترین کوره ریخته گری ایران در شهرستان محروم لردگان گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
سید حمزه امیدی افزود: حدود ۲۰ سال است که در شهرک صنعتی لردگان مشغول فعالیت هستم و دو دوره نیز به عنوان مدیر شهرک صنعتی لردگان فعالیت داشته ام و از آنجایی که با بحث اشتغال و شهرک صنعتی آشنا بودهم و با توجه به اینکه شهر لردگان از نظر بیکاری رتبه اول در استان را داشت و با وجود چنین طرحی همیشه یکی از دغدغه های بنده احیای مجدد صنایع فولاد لردگان بود تا شاید مرهمی باشد برای برخی از جوانان بیکار شهرستان به همین جهت تلاش کردیم با توجه به معلوماتی که در این طرح داشتیم برای راه اندازی این طرح ملی اقدام کنیم.
 
,
,
, ,

وی گفت: با صحبت‌هایی که با خانواده مرحوم سعیدی و سایر سهامداران داشته‌ایم نهایتاً به بنده اعتماد کردند و وکالت قانونی جهت مدیریت احیای کارخانه صنایع فولاد مهر لردگان را دادند.

امیدی اظهار داشت: این کارخانه مشکلات خیلی زیادی دارد از جمله ابطال پرونده بهره برداری که با پیگیری هایی که داشتیم و کمک وزارت صمت مجوز جدید صادر شده و امیدواریم با کمک مسئولین محترم از جمله نماینده محترم مجلس شورای اسلامی بتوانیم زمینه‌های اشتغال بیشتری از جوانان شهر لردگان را داشته باشیم و این جوانان و مردم بیکاری که در سطح این شهرستان هستند را تا حد زیادی به چرخه اقتصاد، تولید و اشتغال بیاوریم تا توانسته باشیم در راستای اقتصاد مقاومتی و در سال "جهش تولید" ما هم اثر گذار باشیم و سهمی از اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.
 
,
,
,
,
,
, ,

امیدی تصریح کرد: در قسمتی از صنایع فولاد مهر لردگان قطعات سنگین صنعتی و کشاورزی تولید می‌شد که برخی از این قطعات فقط در کارخانه صنایع فولاد لردگان تولید می شد ولی متاسفانه امروزه هیچ گونه فعالیتی ندارد.

وی در ادامه گفت: صنایع فولاد لردگان دارای سه سالن بزرگ از جمله سالن تولید خط اول که کار ریخته گری و تولید قطعات سنگین صنعتی و کشاورزی را بر عهده داشته، هدف دوم تولید گندله بود و از سال 1375 تا سال 1390 تولید گندله داشته، مسئله دیگر سالن هایی است که در پایین زمین قرار دارند که در توجیه اقتصادی آن باید گفت: که می توانیم بر اساس ظرفیت های موجود تولید آهن اسفنجی را با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن در سال داشته باشیم که پیش بینی می شود می توان ۱۰۰ نفر را مشغول به کار کرد و در سالن ریخته گری نیز می توان حدود ۱۳۰ نفر دیگر را  مشغول فعالیت نمود.
,
,
,
,


 
,
, ,
,
امیدی بیان داشت: فولاد مهر لردگان با ظرفیت موجود و گرفتن مجوز جهت راه اندازی می‌تواند زمینه اشتغال صدها نفر را ایجاد کند زیربنای فاز دوم توسط مرحوم سعیدی ساخته شده ولی به دلیل فوت ایشان نصف کاره مانده است اما با توجه به وجود برخی از تجهیزات ظرفیت ره اندازی این مجتمع بزرگ را  داریم.
,

وی در پایان تاکید کرد: از سرمایه داران صنعتی کشور خواهشمندم که بیایند در شهرستان لردگان و در صنایع فولاد مهر این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند تا علاوه بر انجام کار خداپسندانه  این طرح بزرگ ملی به چرخه اقتصاد کشور بازگردد، همچنین از مسئولین شهرستانی استانی و کشوری و به خصوص قوه محترم قضاییه و وزارت صنعت معدن و تجارت و به ویژه نماینده محترم مجلس شورای اسلامی درخواست دارم که ما را حمایت کنند تا ان شا الله این طرح ملی را به چرخه تولید بازگردانیم و قطعا همه باید همکاری کنیم تا این غول بزرگ خفته ولی مهربان را بیدار کنیم.
 
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه