اخبار داغ

شهردار بناب:

۸۰ درصد مشکلات شهری ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز است

۸۰ درصد مشکلات شهری ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز است
صبح امروز جلسه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با حضور فرماندار، بخشدار،معاون عمرانی فرماندار، شهردار های بناب و خوشه مهر و سایر روئسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انعکاس بناب، جواد نظام پرست در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز، ۸۰ درصد مشکلات موجود شهر را حاصل ساخت و ساز های غیر مجاز دانست و گفت: مشکلات شهر بناب خیلی زیاد است ولی  اکثر مشکلات بوجود آمده ناشی از ساخت و ساز های غیر مجاز می باشد که اگر اسکان غیرقانونی نمی شدند وضع فعلی اینگونه نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انعکاس بناب,

وی افزود: در قضیه ساخت و سازهای غیرمجاز ما علنا پول را از طریق عوارض از شهروندان قانونمند دریافت نموده و به  افرادی که غیرقانونی اقدام به ساخت و  ساز نمودند و هیچ عوارضی را پرداخت نمی کنند صرف می کنیم تا مشکلات این محلات حل شود که آن هم با توجه به غیر اصولی بودن ساخت و ساز ها هیچ ناثیری نداشته و هزینه ها نیز برای ما بیشتر شده است.

,

شهردار بناب با تاکید بر همکاری و هماهنگی سایر  ادارات افزود:ارگان ها و نهادها حتما با شهرداری همماهنگ شده و اقدام به مجوز خدمات بدهند، اگر مکانی برق، گاز و آب نداشته باشد مسلما از شهرداری هم نمی تواند خدممات دریافت نماید.

,

کلید دار شهر بناب از رسانه ها هم خواست در انتشار مشکلات و معضلات شهری  توجه نمایند که وقتی مطلبی را از شهروندی دریافت می  نماید به مکان غیر مجاز بودن آن توجه کند و در زیر خبر خود اعلام کند که این مکان ساخت و ساز غیر مجاز می باشد و هیچ عوارضی برای خدمات رسانی پرداخت نشده است و شهرداری برای شن ریزی و آسفالت بایستی از بودجه ترتیب یافته از شهروندان قانونمدار به این معضلات تخصیص یابد.

,

رضا لعلی در  این جلسه با اشاره به حوزه استحفاظی بخشداری بخش مرکزی گفت: داخل محدوده روستا ها و جدیدا نیز خارج از محدوده شهری نیز بر عهده بخشداری می باشد که در داخل روستا ها دهیاری ها اقدام به صدور پروانه ساخت داده و در خارج از محدوده شهری نیز بعد از اخذ مجوز از ادارات خدمات رسان در نهایت صدور پروانه ساخت و ساز بایستی از دهیاری ها اقدام گردد.

,

بخشدار بخش مرکزی شهرستان بناب افزود:  حدود ۱۵ هزار و چهارصد واحد ساختمانی در کل روستاهای شهرستان داریم که از این تعداد ۵ هزار و ۱۵۶ واحد آن نوسازی شده با تسهیلات هستند.

,

لعلی از کند بودن روند رسیدگی به پرونده های متخلف اشاره کرد و گفت: طبق ماده ۹۹ حدود ۷ پرونده متخلف با ساخت سازهای غیر مجاز به استان ارجاع شده است که تاکنون جوابی در این مورد دریافت نکردیم  و این کندی روند باعث تخلفات بیشتری می شود چون که  از اعمال قانون در الین مورد مشاهده نشده است.

,

عزیزاله یزدانی در این جلسه بزرگترین دغدغه اداره برق را خدمات دهی به ساخت و ساز های غیر مجاز دانست گفت: اکثر خدمات ما در ساخت و سازهای غیر  ممجاز با مشکل مواجه می شود که اگر این ساخت و ساز ها در نطفه توسط بازرسین شهرداری قطع شود و در آن مکان ساخت و ساز نشود چطور اقدام به درخواست برق خواهد نمود.

,

وی افزود : شهرداری و  جهاد کشاورزی بایستی قبل از اقدام به ساخت بایستی جلوگیری نمایند تا بعدا این افراد نتوانند درخواست انشعاب کنند چرا که در قانون ما میشود به افراد و حتی ساخت و سازهای غیر مجاز بصورت برق  غیر دائم به مدت ۳ سال داد تا افراد و ارگان ها در این مدت نسبت به اخذ مجوز و پروانه اقدام نمایند.

,

رئیس اداره برق شهرستان بناب در خاتمه گفت: تاکنون ۲ هزار و ۹۱۰ انشعاب برق غیر دائم به شهروندان داده ایم و در  این مدت در هر ۳  مکاه به ادرات مربوطه گزارش واگذاری انشعاب را جهت پیگیری اخذ  مجوز و پروانه داده ایم تا اقدامات در این مورد انجام گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه