اخبار داغ

مسئول مرکزآفرینش های فرهنگی هنری بسیج مطرح کرد:

آغاز به کار دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و انقلابی " آوای چکاوک "+ پوستر

آغاز به کار دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و انقلابی " آوای چکاوک "+ پوستر
احمد توسلی‌نیا از آغاز به کار دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و انقلابی " آوای چکاوک "خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد توسلی‌نیا در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس گفت: موضوع سرود از سوی مقام معظم رهبری«مدظله العالی» مورد توجه است بنابراین مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج اهتمام بیشتری برای ارتقای سطح کیفی و کمی سرودها دارد. اهمیت سرود به همراهی آن با انقلاب اسلامی باز می گردد که از دل مردم و برای همراهی با انقلابی مردمی شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,


وی عنوان کرد:با توجه به ظرفیت های موجود در زیر ساخت تولید و نشر آثار(سرود، کرال، هم خواهی، تواشیح و...) در سال های اول انقلاب و پایدار ماندن آن تا به امروز، مشوقی جدی برای هموار کردن این مسیر برای تولیدات موثر با نگاه نیاز به روز در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری، ما را برآن می دارد که قوی تر، استوارتر و حرفه ای تر به این مسئله بپردازیم که بعد از برگزاری موفق اولین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی آوای چکاوک در بهمن ماه 98 ، دومین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی استان«آوای چکاوک» در بهمن ماه سال جاری در دو قالب رقابتی فنی و کارشناسی(به میزبانی شهرگچساران) و انتخاب مردمی (در قالب کاروان آوای چکاوک بصورت پخش از شبکه استانی دنا) با هم افزایی نهادهای فرهنگی استان برگزار می شود.
 

,
,
,

توسلی‌نیا ابراز کرد: با توجه به نقش و تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی هنری در عمق بخشی ارزش‌های انقلاب و به منظور هم افزایی اثر بخش، مرکزآفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج کهگیلویه وبویراحمد با همکاری کانون مساجد استان، حوزه هنری استان، شهرداری یاسوج، سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فتح و سازمان بسیج هنرمندان سپاه فتح وهم راستا با فرامین مقام معظم رهبری برای پرورش و شناسایی استعداد‌های جوان در زمینه موسیقی و سرود و همچنین تاثیر و ماندگاری هنر بر جامعه اقدام به برپایی دومین جشنواره استانی سرودهای حماسی و انقلابی «آوای چکاوک» می کند.

وی تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه و با موضوعات و محور‌های چهل سالگی دفاع مقدس، امیدآفرینی، جهش تولید، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و بازخوانی سرودهای انقلابی برگزار می گردد که هر گروه سرود باید در هر بخش یک اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

,
,
,


مسئول مرکز آفرینش‌های هنری بسیج کهگیلویه وبویراحمد افزود: این جشنواره فرصت مناسبی است تا کارهای خوب سرود و تمامی آثار برجسته و استعدادهای استان کشف و حمایت شوند.

,
,

توسلی گفت: تلاش می کنیم در ستاد جشنواره روحیه همدلی بین گروه‌های سرود بیشتر شود.

,

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 40 گروه در جشنواره ثبت نام کرده و باید تا پایان روز پنجم بهمن ماه اقدام به ارسال آثار خود نمایند، همچنین علاقمندان می توانند برای اطلاع از آیین نامه فنی و اجرایی جشنواره به کانال دبیرخانه دائمی جشنواره‌های فرهنگی هنری استان در پیام رسان ایتا به آدرس (eitaa.com/Jashnvare_Honari) مراجعه کنند.

توسلی‌نیا در تشریح شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره آوای چکاوک تصریح کرد: جشنواره "آوای چکاوک" در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود که متقاضیان در قالب گروه‌های ۷ الی 13 نفره به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی  اضافه کرد: در بخش داوری آثار موارد، «فرم و ساختار»، «سازبندی»، «اصالت اثر»، «تنظیم و هارمونی»، «فن بیان»، «پیوند شعر و موسیقی» و «کوک و ریتم» مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت که نهایتاً به برگزیدگان بخش‌های «ملودی وآهنگ»، «اجرای گروهی»، «رهبری و هدایت برتر»، «شاعر و شعر برتر»، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

مسئول مرکز آفرینش‌های هنری بسیج کهگیلویه وبویراحمد گفت: اختتامیه این جشنواره در بخش فنی و کارشناسی با حضور برگزیدگان در تاریخ 16 بهمن ماه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به میزبانی شهر گچساران برگزار خواهد شد و بخش مردمی جشنواره در قالب پخش از صدا وسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد از طریق آیتم های ضبطی و ارتباط زنده همزمان با دهه پرفروغ فجر صورت خواهد پذیرفت.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه