اخبار داغ

سناریوی جبران کسری بودجه دولت از جیب دهک‌های پایین؛

بندزنی مسکن‌های فرسوده مهر برای تبدیل به مسکن ملی/ متقاضیانی که با ۴۰ میلیون هوا خریدند

بندزنی مسکن‌های فرسوده مهر برای تبدیل به مسکن ملی/ متقاضیانی که با ۴۰ میلیون هوا خریدند
بزرگ‌ترین اشتباه دولت وقت‌کشی بر سر تغییر اسم مسکن مهر به اقدام ملی مسکن بود تا پروژه را به نام خودش تمام کند و همین وقت‌کشی، هم تعهد دولت را نیمه‌تمام می‌گذارد و هم موجب ضرر مردم می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ دولت تصمیم دارد واحد‌های بدون متقاضی مسکن مهر را بنا به شرایط خاصی به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص دهد و این در صورتی است که یک دهه از عمر این واحد‌های نیمه‌تمام که برای خانه‌دار شدن قشر کم‌درآمد در دولت دهم در نظر گرفته شده ‌بودند می‌گذرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

جالب اینجا است که عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی دولت یازدهم، مسکن مهر را «مزخرف» تلقی کرد ولی اکنون اوضاع نابسامان ردیف‌ بودجه سبب شده تا دولت روحانی زیر بار هجمه‌های مختلفی مبنی بر عدم تحقق وعده‌هایش، اقدام به تکمیل پروژه‌های مسکن مهر با سرمایه مردم تحت عنوان تبدیل سازی مسکن مهر به مسکن ملی کند.

,

این در حالی است که متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از ثبت‌نام و واریز وجه خود دل‌چرکین شده‌ و هیچ‌گونه تسلطی بر نحوه هزینه‌شدن سرمایه‌هایشان ندارند.

,

محمدعلی منصوری، معاون مسکن و ساختمان اداره راه ‌و شهرسازی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما بابیان اینکه تکمیل پروژه مسکن مهر دغدغه اصلی اداره راه و شهرسازی در دولت فعلی است خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته در خراسان رضوی مهم‌ترین دغدغه در حوزه مسکن، تکمیل و اتمام پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهری بود که مشکلات حقوقی، فنی و مالی آن، این مجتمع‌ها را به مخروبه‌هایی برای تجمع معتادان متجاهر تبدیل کرده است.

,

۲۶۰۱ واحد مسکن مهر شرایط تبدیل به مسکن ملی در خراسان رضوی را دارند

, ۲۶۰۱ واحد مسکن مهر شرایط تبدیل به مسکن ملی در خراسان رضوی را دارند, ۲۶۰۱ واحد مسکن مهر شرایط تبدیل به مسکن ملی در خراسان رضوی را دارند,

وی با اشاره به ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر نیمه‌تمام در شهر‌های خراسان رضوی که جمعیت ۲۵ هزارنفری دارند افزود: عارضه‌یابی این تعداد از واحد‌های مسکن مهر عملیاتی زمان‌بر و پرهزینه است.

معاون مسکن و ساختمان اداره راه ‌و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: ۲۶۰۱ واحد از پروژه‌های مسکن مهر استان فاقد متقاضی هستند که ۴۰ درصد از این تعداد حتی وارد فاز ساخت نشده‌اند.

,
,
,

, ,

فرسودگی ۲۰ درصدی ساختار مسکن مهر در ۸ سال گذشته

, فرسودگی ۲۰ درصدی ساختار مسکن مهر در ۸ سال گذشته, فرسودگی ۲۰ درصدی ساختار مسکن مهر در ۸ سال گذشته,

وی در رابطه با فرسودگی ساختار پروژه‌های مسکن مهر طی چند سال گذشته افزود: ۸۰ درصد مصالح ساختمانی استفاده‌شده در طرح مسکن مهر قابل‌استفاده مجدد در راستای تبدیل مسکن مهر به مسکن ملی هستند.

,

منصوری مشکل اصلی طرح مسکن ملی را هزینه بالای تأمین خدمات رفاهی به دلیل عدم مکان‌یابی مناسب دانست و گفت: منظور از مکان‌یابی غلط مسکن مهر، مکان‌یابی رفاهی بود نه محدوده شهری چراکه جانمایی مسکن مهر در مناطقی که از هیچ‌کدام از زیرساخت‌های رفاهی برخوردار نبودند هزینه سنگینی را  بر دوش دولت گذاشت.

,

وی افزود: اکنون باگذشت چند سال از شروع پروژه مسکن مهر، هیچ‌ مجموعه مسکن مهری در استان وجود ندارد که از خدمات اولیه زیربنایی و روبنایی رفاهی و خدماتی برخوردار نباشند.

,

تبدیل سازی مسکن مهر به اقدام ملی مسکن در راستای حفظ اموال هزینه شده در دولت دهم

, تبدیل سازی مسکن مهر به اقدام ملی مسکن در راستای حفظ اموال هزینه شده در دولت دهم, تبدیل سازی مسکن مهر به اقدام ملی مسکن در راستای حفظ اموال هزینه شده در دولت دهم,

معاون مسکن و ساختمان اداره راه ‌و شهرسازی خراسان رضوی بابیان اینکه تبدیل پروژه مسکن مهر به اقدام مسکن ملی در راستای حفظ اموال و بودجه باارزشی صورت گرفته که در دولت دهم هزینه‌ شده است گفت: ۱۳ شهرستان در خراسان رضوی دارای تعداد قابل‌توجهی واحد مسکن مهر فاقد متقاضی هستند که شرایط تبدیل به مسکن ملی را دارند.

,

وی در رابطه با تفاوت شرایط مسکن مهر و اقدام ملی مسکن افزود: متقاضیان نگران تراکم و تعداد طبقات بالا در روند ساخت و تبدیل این پروژه‌ها نباشند چراکه تعداد طبقات و تراکم ساختمان‌ها در مسکن مهر و ملی بر اساس ضوابط سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تعیین و ساخته می‌شود.

,

اقدام ملی مسکن، طرحی برای خانه‌دار شدن دهک‌های پایین نیست

, اقدام ملی مسکن، طرحی برای خانه‌دار شدن دهک‌های پایین نیست, اقدام ملی مسکن، طرحی برای خانه‌دار شدن دهک‌های پایین نیست,

منصوری اقدام مسکن ملی را طرحی برای خانه‌دار شدند قشر و دهک‌های متوسط جامعه دانست و اذعان داشت: طولانی شدن روند ساخت پروژه اقدام ملی مسکن و از طرفی تعویق 5 ماهه از زمان اعلام واریز وجه، موجب استرس متقاضیان از افزایش قیمت مصالح و هزینه تمام شده واحد‌های مسکن ملی شده است.

,

وی افزود: سهم دولت از احداث پروژه اقدام ملی مسکن، تأمین زمین، تخصیص تسهیلات بدون سپرده‌گذاری و تخفیف 50 درصدی عوارض ساختمانی و نظام‌مهندسی است و هزینه ساخت بر عهده متقاضیان است.

,

, ,

۵۰ درصد متقاضیان مسکن ملی واریز وجه کرده‌اند

, ۵۰ درصد متقاضیان مسکن ملی واریز وجه کرده‌اند, ۵۰ درصد متقاضیان مسکن ملی واریز وجه کرده‌اند,

معاون مسکن و ساختمان اداره راه ‌و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: به‌طور میانگین تنها ۵۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی صلاحیت بازگشایی حساب و واریز مبلغ اولیه را داشته‌اند.

وی افزود: خلأ متقاضی مؤثر در روند ساخت پروژه اقدام ملی مسکن سنگ‌اندازی کرده است به‌طوری‌که، در شهرستان تربت‌حیدریه از ۴۰۰ نفر متقاضی تنها ۱۴ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند.

,
,
,

پروژه مسکن ملی گلبهار در انتظار صدور مجوز افزایش حریم شهری

, پروژه مسکن ملی گلبهار در انتظار صدور مجوز افزایش حریم شهری, پروژه مسکن ملی گلبهار در انتظار صدور مجوز افزایش حریم شهری,

منصوری با اشاره به جانمایی زمین تخصیص داده‌شده برای ۳۰۰۰ هزار متقاضی مؤثر در اقدام ملی مسکن از مشهد و گلبهار در شهر گلبهار تأکید کرد: در گلبهار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی برای تبدیل به مسکن ملی نداریم و در انتظار صدور مجوز افزایش محدوده و حریم شهری برای تکمیل پروژه اقدام ملی مسکن هستیم.

,

وی افزود: متقاضیانی که افتتاح حساب نموده‌اند و نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند، برای انصراف از طرح اقدام ملی مسکن می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و پس از تعهد محضری فرد مبنی بر عدم وجود هرگونه ادعایی نسبت به واحد‌های مسکن ملی پس از ساخت، مبلغ واریزی فرد ارجاع داده خواهد شد.

,

تصمیم‌های ضرب‌العجل نتیجه دوگانگی عملکرد دولت در حوزه مسکن

, تصمیم‌های ضرب‌العجل نتیجه دوگانگی عملکرد دولت در حوزه مسکن, تصمیم‌های ضرب‌العجل نتیجه دوگانگی عملکرد دولت در حوزه مسکن,

محمدعلیزاده، کارشناس حوزه مسکن در رابطه با دوگانگی عملکرد دولت در حوزه مسکن اظهار کرد: عدم وجود برنامه مدون در دیدگاه بلندمدت، گریبان‌گیر دولت شده و با تصمیم‌های ضرب‌الاجل سعی دارد وعده‌های خود را محقق کند.

,

وی با اشاره به اینکه چگونه می‌شود طرح مسکن مهر را برای نمایش ناکارآمدی دولت قبلی از اساس رد نموده و پس از گذشت ۸ سال دوباره نسبت به تکمیل آن اقدام کند، افزود: حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم با وعده‌ی تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور و ساخت ۶۰۰ هزار واحد تحت عنوان اقدام ملی مسکن در شروع دولت خود، التهاب بازار مسکن را کاهش داد.

این کارشناس حوزه مسکن ادامه داد: ولی در شرایط فعلی هیچ‌کدام از وعده‌های رئیس‌جمهور در حوزه مسکن تحقق نیافته است، از همین رو، علاوه بر اینکه ساخت ۶۰۰ هزار واحد اقدام ملی مسکن صورت نگرفته است، دولت قصد دارد ۵۰۰ واحد مسکن مهر را طی ۶ ماه با سرمایه متقاضیان مسکن ملی تکمیل کند.

,
,
,

از ابتدا مبنای طرح اقدام ملی مسکن، واحد‌های نیمه‌کاری مسکن مهر بود

, از ابتدا مبنای طرح اقدام ملی مسکن، واحد‌های نیمه‌کاری مسکن مهر بود, از ابتدا مبنای طرح اقدام ملی مسکن، واحد‌های نیمه‌کاری مسکن مهر بود,

وی افزود: طرح اقدام ملی مسکن از ابتدا بر اساس واحد‌های نیمه‌کاره مسکن مهر که پر از ایراد‌های ساختاری بوده است تنظیم‌شده و فقط در مراکز استان که دچار پدیده حاشیه‌نشینی هستند و تمام واحد‌های مسکن مهرشان متقاضی دارد قرار است پروژه اقدام ملی مسکن ساخته شود.

,

, ,

دود تأخیر در شروع پروژه اقدام ملی مسکن در چشم متقاضیان

, دود تأخیر در شروع پروژه اقدام ملی مسکن در چشم متقاضیان, دود تأخیر در شروع پروژه اقدام ملی مسکن در چشم متقاضیان,

علیزاده شفاف‌سازی عملکرد دولت در پیشرفت پروژه اقدام ملی مسکن را ضروری دانست و گفت: 5 ماه از اولین مرحله ثبت اقدام ملی مسکن می‌گذرد و بسیاری از افراد نسبت به واریز وجه درخواستی دولت اقدام کرده‌اند ولی همچنان هیچ خبری از پی‌ریزی و فراهم‌سازی زیربناهای مربوطه نشده است.

,

وی بابیان اینکه تعویق زمان اتمام پروژه اقدام ملی مسکن به ضرر مردم است افزود: سهم دولت از اقدام ملی مسکن ثابت است ولی مردم از تأخیر در جانمایی و تخصیص زمین تا شروع پروژه ضرری جبران‌ناپذیر می‌کنند، لذا طولانی شدن روند ساخت قیمت تمام‌شده واحد‌های مسکن ملی را افزایش می‌دهد.

,

بازی مرغ و تخم‌مرغ دولت با دغدغه مسکن مردم

, بازی مرغ و تخم‌مرغ دولت با دغدغه مسکن مردم, بازی مرغ و تخم‌مرغ دولت با دغدغه مسکن مردم,

این کارشناس حوزه مسکن اتمام پروژه اقدام ملی مسکن تا در ۶ ماهه پایانی دولت دوازدهم را غیرممکن دانست و گفت: بزرگ‌ترین اشتباه دولت وقت‌کشی بر سر تغییر اسم مسکن مهر به اقدام ملی مسکن بود تا پروژه را به نام خودش تمام کند و همین وقت‌کشی، هم تعهد دولت را نیمه‌تمام می‌گذارد و هم موجب ضرر مردم می‌شود.

وی افزود: اگر مبنای زمانی تحویل واحد‌های مسکن ملی، پایان کار دولت بود قطعاً مسئولان می‌توانستند قیمت تمام‌شده را از ابتدای شروع روند ثبت‌نام تا ۸ ماه آینده پیش‌بینی کنند.

,
,
,

مشهد فاقد مسکن مهر بدون متقاضی است

, مشهد فاقد مسکن مهر بدون متقاضی است, مشهد فاقد مسکن مهر بدون متقاضی است,

هومن گریوانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرستان گلبهار با بیان اینکه در شهر گلبهار و مشهد مسکن مهر فاقد متقاضی وجود ندارد اظهار کرد: پروژه اقدام ملی مسکن در گلبهار فقط منتظر تخصیص زمین و تکمیل فرآیند ثبت‌نام و واریز وجه است.

,

وی افزود: هماهنگی‌های لازم برای افزایش محدوده شهری گلبهار برای احداث پروژه اقدام ملی مسکن صورت گرفته است و در کمیسیون ماده ۵ اداره راه و شهرسازی استان در دست بررسی است.

,

مدیرعامل شرکت عمران شهرستان گلبهار تأکید کرد: جانمایی زمین‌های پروژه اقدام ملی مسکن، روند فراهم سازی زیربناها و روبناها خدماتی و رفاهی این طرح را تسریع می‌بخشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه