اخبار داغ

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

فاز دوم پروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان به زودی اجرایی می‌شود/ قنات‌ها باید احیا شوند

فاز دوم پروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان به زودی اجرایی می‌شود/ قنات‌ها باید احیا شوند
محمدرضا پورابراهیمی گفت: امروز ما افتخار می کنیم آب با کیفیت از خلیج فارس را در کرمان داریم و برای اجرای خط دوم این پروژه هفته گذشته با استاندار جدید به توافق رسیدیم و به زودی عملیاتی می شود، این خط سالیانه حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال ظرفیت دارد که از خط جدید هم بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در نشست هم‌اندیشی و ارائه راهکارهای مناسب با توجه به وضع موجود کرمان با اعضای انجمن ها و تشکل های مردم نهاد کرمان اظهار کرد: بحث آب شرب مردم کرمان اولویت اول مدیران و نمایندگان است اما به علت شرایط اقلیمی و تغییرات اکوسیستم، استان کرمان حدود ۲۰ سال است که درگیر خشکسالی هستیم و متوسط بارندگی در استان از متوسط کشوری پایین تر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: در بحث قنات ها و سفره های زیرزمینی هم مشکلات حادی وجود دارد و این منابع آبی تغذیه نشده اند و از طرف دیگر کرمان یکی از استان های پر مصرف آب در زمینه کشاورزی و میزان مصرف آب کشاورزی در کرمان ۹۵ درصد است که میانگین کشوری ۹۰ درصد است.

,

پورابراهیمی درخصوص پروژه عظیم انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان ضمن ارائه توضیحاتی گفت: این طرح ابتدا مخالفان زیادی داشت و مشکلات بسیاری از جمله تامین مالی این پروژه مطرح بود که خوشبختانه پیگیری های مستمر چند ساله منجر به اتمام این پروژه شد.

,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: امروز ما افتخار می کنیم آب با کیفیت از خلیج فارس را در کرمان داریم و برای اجرای خط دوم  این پروژه هفته گذشته با استاندار جدید به توافق رسیدیم و  به زودی عملیاتی می شود، این خط سالیانه حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال ظرفیت دارد که از خط جدید هم بیشتر است.

,

احیا قنات ها یکی از راهکارهای مهم برای تامین آب کرمان

, احیا قنات ها یکی از راهکارهای مهم برای تامین آب کرمان, احیا قنات ها یکی از راهکارهای مهم برای تامین آب کرمان,

وی در ادامه بیان کرد: بحث قنات ها و آب های زیرزمینی هم موازی با این طرح درحال انجام است و نباید برای بحث آب کرمان تنها به انتقال از خلیج فارس بسنده کرد و مباحث قنات و احیاء آنها نیز باید در دستور کار جدی باشد.

,

پورابراهیمی با اشاره به بحث ساخت و سازهای منطقه کوه های صاحب الزامان افزود: در بعضی از موضوعات از جمله مسائل ارتفاعات کوه های صاحب الزمان و منطقه شیوشگان کرمان بنده کارشناس این حوزه نیستم اما باید در بسیاری از مسائل همسو با پیشرفت های تکنولوژی پیش رفت، می توانیم در بسیاری از ساختارهای تاریخی، کوه ها، جنگل ها، ابنیه تاریخی همسو با تکنولوژی حرکت کرد.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ابراز کرد: البته باید نظر کارشناسان را مد نظر قرار داد و از راه های قانونی این‌ مسائل را حل کرد، نه اینکه بگوییم چون آسیب می زند به فلان کوه یا جنگل دستکاری نشود نه، باید با نظر کارشناسان استفاده بهتر و بهینه ای از اماکن و مناطق شود.

,

وی افزود: بنده معتقدم دو موضوع حفظ و حراست از مکان های تاریخی و توسعه مناطق همجوار آنها باهم در تضاد نیستند و نباید یک‌ موضوع را به کلی رد و یا تایید کرد، ما می توانیم با آخرین دستگاه های فنی و تکنولوژی حریم های تاریخی و محیط زیست را مشخص کنیم و هم امکانات رفاهی و تفریحی جهت استفاده مردم را در کنار ابنیه تاریخی ایجاد کنیم .

,

پورابراهیمی تصریح کرد: جایی که این توسعه آسیب می زند باید حتما جلوی آن گرفته شود اما در کنار آثار تاریخی با حفظ حریم آنها، بهترین امکانات توسعه ای هم باید داشته باشیم.

,

در آینده ای نزدیک کرمان به یکی از شهرهای هدف بازدید مردم به واسطه مزار سردار دلها تبدیل می شود

, در آینده ای نزدیک کرمان به یکی از شهرهای هدف بازدید مردم به واسطه مزار سردار دلها تبدیل می شود, در آینده ای نزدیک کرمان به یکی از شهرهای هدف بازدید مردم به واسطه مزار سردار دلها تبدیل می شود,

نماینده مردم کرمان و راور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مرقد شریف سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد: در آینده ای نزدیک کرمان به یکی از شهرهای هدف بازدید مردم به واسطه مزار سردار دلها و علاقه مندان مقاومت اسلامی در کشور تبدیل می شود و باید براساس قانون، ضوابط و کار تخصصی با بهره گیری از ایده های نوین کارهای شایسته و در خور شان این مزار شریف و شخصیت بزرگ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شود.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: این یک فرصت بسیار خوب برای تشکل های مردم نهاد برای معرفی کرمان در ابعاد مختلف گردشگری، تاریخی و حوزه مقاومت است از این رو با توجه به دغدغه های تشکل های مردم نهاد بنده اعلام آمادگی می کنم در زمینه اقتصاد گردشگری، اقتصاد حوزه محیط زیست و اکوسیستم و یا صنایع دستی هر طرحی را که آماده کنید، در کنار شما خواهم بود تا در زمینه طرح های اقتصادی تشکل های مردم نهاد که هدف نهایی آن قوی تر شدن و تاثیر گذار تر بودن در زندگی مردم و جامعه است حمایت های لازم را انجام می دهم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه