اخبار داغ

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی خبر داد

افتتاح بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهرهای کمیجان و نیم‌ور در دهه فجر/ اشتغال‌زایی برای ۴۸ هنرمند

افتتاح بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهرهای کمیجان و نیم‌ور در دهه فجر/ اشتغال‌زایی برای ۴۸ هنرمند
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از افتتاح بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهرستان‌‎های کمیجان و نیم‌ور در دهه فجر امسال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم کاظمی معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛  گفت: با هدف حمایت و ترغیب هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی در سال جهش تولید بازارچه صنایع‌دستی در شهرستان‌های کمیجان و نیم‌ور در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: با افتتاح این دو مجموعه جمعاً  11 بازارچه صنایع‌دستی در سطح استان راه‌اندازی شده است و در این بازارچه‌ها تولیدات هنرمندان در زمینه صنایع‌دستی بدون واسطه از سوی مردم و گردشگران خریداری می‌شود.

,

کاظمی ادامه داد: بازارچه صنایع‌دستی شهرستان کمیجان و نیم‌ور و با سرمایه‌ای بالغ بر 3 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی احداث شده که هر کدام متشکل از ۱۲ غرفه برای عرضه مستقیم محصولات هنرمندان این صنعت ایجاد شده و راه‌اندازی هر بازارچه صنایع‌دستی اشتغال‌زایی برای 24 نفر را به طور مستقیم به همراه دارد.

,

وی با ابراز امیدواری از اینکه این مرکز در رونق تولید این صنعت و حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان صنایع‌دستی استان مؤثر است، افزود: استان مرکزی در مقوله احداث بازارچه ‌ای صنایع‌دستی در کشور از استان‌های مطرح است  که این امر حاکی از عزم حمایت از هنرمندان این حوزه در توسعه و تولید صنایع‌دستی است.

,

گفتنی است، همزمان با چهل‌و‌دومین سالگرد فجر انقلاب اسلامی ایران، 4 پروژه گردشگری و صنایع‌دستی به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه