اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان یزد:

تامین خوراک دام در کشور نیازمند عزم جهادی است/ واردات خوراک دام برای کشور ما زیبنده نیست

تامین خوراک دام در کشور نیازمند عزم جهادی است/ واردات خوراک دام برای کشور ما زیبنده نیست
آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه برای کشور ما با ظرفیت‌های بسیار ناپسند است که ذرت، جو و سویا را وارد کنیم، گفت: تامین خوراک دام در کشور نیازمند عزم جدی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: غذای حلال زمینه رشد معنوی انسان را فراهم می کند و البته دامنه گسترده ای دارد و در امور اجتماعی نیز بسیار موثر است زیرا سلامت محیط، زیست و انسان و جامعه را نیز در بر می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به خاطره‌ای از امام خمینی(ره) در پاریس افزود: امام غذایی را که از گوشت گوسفندی که بدون طی روال قانونی ذبح شده بود، رد کردند و این نشان از پای‌بندی ایشان به غذای حلال از جمیع جهات داشت.

,

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قیمت گوشت، مرغ، شیر، تخم مرغ و بسیاری دیگر از فرآورده های دامی در کشور ما به خوراک دام وابسته است و مدام گران می شود، عنوان کرد: برای کشور ما پسندیده نیست که وابسته به واردات ذرت، جو و سویا به عنوان خوراک دام باشیم.

,

ناصری بیان کرد: در کشور ما ظرفیت بسیاری برای تولید این محصولات و قطع وابستگی به خارج از کشور وجود دارد و مسئولان امر باید با یک حرکت جهادی، این اقدام را در همه استانها آغاز کنند و شرایطی فراهم آورند که هر استان حداقل بتواند نیاز خود را تامین می کند.

,

وی با اشاره به اینکه گفته می شود تولید خوراک دام مورد نیاز کشور نیازمند اراضی وسیعی است، افزود: این اراضی در همه نقاط کشور وجود دارد و باید شناسایی، آماده سازی و کشت شود.

,

امام جمعه یزد تاکید کرد: در اغلب استانهای کشور این ظرفیت وجود دارد و اگر تقسیم بندی و برنامه ریزی بین استانها انجام شود، ظرف دو سه سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در زمینه تامین خوراک دام و قطع وابستگی در این زمینه خواهیم بود.

,

ناصری با تاکید بر اینکه در این زمینه کوتاهی شده است، تصریح کرد: البته دلالان نیز در این زمینه اثرگذار بوده اند و با توجه به اینکه پورسانت دریافت می کنند، اجازه نمی دهند به خودکفایی برسیم.

,

وی عنوان کرد: از وزارت جهاد کشاورزی این توقع وجود دارد که استانها را بسیج کرده و با یک کار جهادی، زمینه خودکفایی در تولید خوراک دام را فراهم کنند تا هم ارز کشور برای این موارد مصرف نشود و هم مردم بتوانند فرآورده های دامی را با قیمت کمتری تهیه کنند.

,

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار به بیان مسئولیت ها و رسالت‌های جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی در کشور به ویژه در زمینه ذبح حلال پرداخت و گفت: این امر مهم نیازمند فرهنگ سازی است و روحانیون، پرچمداران فرهنگی این سازمان به شمار می روند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه