اخبار داغ

زاکانی عنوان کرد:

لزوم ایجاد شفافیت و کارآمدی برای مجلس/اصلاح آیین نامه مجلس راهکار خروج از روزمرگی قوه مقننه

لزوم ایجاد شفافیت و کارآمدی برای مجلس/اصلاح آیین نامه مجلس راهکار خروج از روزمرگی قوه مقننه
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح آئین نامه داخلی مجلس، از این پس قوه مقننه سرگرم روزمرگی نخواهد شد و در قالب یک برنامه هدف دار نسبت به کشور مسئولیت پذیرتر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات مرکز پژوهش‌ها برای ایجاد تحول در مجلس گفت: یک گروه اختصاصی برای آئین نامه و اسناد بالا دستی در زیر مجموعه معاونت جدید حقوقی و سیاسی این مرکز تشکیل شده که اصلاح اساسی آئین نامه داخلی مجلس را دنبال می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: گروه دومی در معاونت اقتصاد و مدیریت مرکز پژوهش‌ها قرار دارد که ناظر به ارتقا و کارآمدسازی فرآیندها است که این دو گروه کار مشترکی با کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی آغاز کرده اند.

,

وی افزود: این دو گروه در حال دسته‌بندی نقطه نظراتشان برای اصلاح جدی آئین نامه کنونی هستند تا پس از نهایی شدن به کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی ارائه کنند.

,

زاکانی بیان کرد: جلسه‌ای با کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی داشتیم تا سطوحی از خاستگاه تغییر و تحول در مجلس را مرور کنیم و در حال پیگیری خروجی مشخص هستیم که بتواند فرآیندهای داخل قوه مقننه را شفاف و کارآمد کند.

,

وی ابراز کرد: متأسفانه بسیاری از فرآیندهای مجلس کارآمد نیست و به صورت سنتی از گذشته روال شده، در حالی که می‌توان آن‌ها را با استفاده از شرایط نوین امروزی جایگزین کرد تا شفافیت و کارآمدی برای مجلس به ارمغان بیاورد.

,

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: با اصلاح آئین نامه داخلی مجلس، از این پس قوه مقننه سرگرم روزمرگی نخواهد شد و ضمن پیگیری کار خود، به صورت جدی در قالب یک برنامه هدف دار نسبت به کشور مسئولیت پذیرتر می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه