اخبار داغ

40سال پیشرفت در حوزه برق رسانی به روستاهای لنده

40سال پیشرفت در حوزه برق رسانی به روستاهای لنده
در چهل سال گذشته روند برق رسانی در شهرها و روستاهای کشور به هیچ وجه قابل قیاس با دوران ستم شاهی نیست به گونه ای که خدمات برق رسانی در روستاهای شهرستان لنده به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باز می گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس مردم سال های سال در تاریکی به سر می بردند و  این در حالی بود که کاخ های سلطنتی پر بود از چهل چراغ های رنگانگ و لوسترهای بزرگ که شب را به روشنایی روز تبدیل می کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در این بین بیش از 80درصد روستاها و شهرهای کوچک کشور از نعمت برق کاملا بی نصیب بودند و این تضاد طبقاتی از سوی رژیم پهلوی کاملا تعمدی بود و هیچ توجهی به اقشار طبقه پائین جامعه که غالبا روستانشینان بودند نداشتند.

,

با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز به کار جهادسازندگی و تشکیل شرکت های تابعه وزارت نیرو روند برق رسانی به روستاها و شهرها به عنوان یکی از اولویت های مهم انقلاب اسلامی شدت گرفت به طوری که در برخی مناطق کشور  روند برق‌رسانی به روستاها 100درصد انجام شده است.

,

, ,

شهرستان لنده یکی از شهرستان های محروم در استان کهگیلویه وبویراحمد است که قبل از انقلاب اسلامی هیچ خدمتی در حوزه برق رسانی به آن صورت نگرفته  و هرچه خدمات امروز مشاهده می کنیم در حوزه برق رسانی و پایداری برق بدون شک ماحصل پیروزی شیرین انقلاب اسلامی است.

,

مالک رازنهان رئیس اداره برق شهرستان لنده در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: تا قبل از انقلاب ما هیچ اقدامی در حوزه برق در سطح شهرستان شاهد نبودیم و فقط در دهدشت یک دستگاه ژنراتور بزرگ بود که تنها به چندین خانه در اطراف این موتورخانه برق رسانی می کرد و در روستاها عملا نشانی از برق وجود نداشت.

,

, ,

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به دلیل عمق محرومیت های برجای مانده از رژیم شاهنشاهی کار برق رسانی به روستاها و حتی خود شهرلنده از سال 1357آغاز شد که در ابتدای امر شهر لنده برق دار شد و کم کم این سیر صعودی با برق رسانی به روستاها آغاز شد.

,

رئیس اداره برق شهرستان لنده تصریح کرد: امروز و به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و رهبری امامین انقلاب اسلامی در شهرستان لنده بیش از 98درصدروستاهای این شهرستان دارای برق پایدار و خطوط سیم کشی هستند.

,

وی تاکیدکرد: دو درصد باقی مانده نیز مناطق خوش نشین و فصلی در سرحدات هستند که تنها 4الی5ماه در این مناطق ساکن هستند و مابقی در شهرهای بزرگ ساکن هستند.

,

رازنهان گفت: امروز علاوه بر برق رسانی به تمام روستاهای شهرستان لنده بحث روشنایی آنان نیز انجام شده است که در روستاهای بزرگ نیز این اقدام برجسته تر است و کمک بزرگی به روستانشان در بحث محافظت از روستاها برای سرقت ها کرده است.

,

, ,

وی افزود:به برکت انقلاب اسلامی امروز خط دومداره شهرستان لنده با بیش از 10میلیارد تومان اجرایی و وارد خط مدار شده است که برق شهرستان را در دو مدار جداگانه تقسم می کند که حرکت جهادی بسیار بزرگی در بحث برق رسانی قلمداد می شود.

,

رئیس اداره برق شهرستان لنده گفت:امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد ایجاد ایستگاه بزرگ 132کیلوواتی با بیش از 100میلیارد تومان اعتبار در روستای لیربزرگ در بخش سوق هستیم که محوطه سازی و عملیات کنده کاری پایه های خط انتقال آن از ایستگاه بزرگ سرپری در حال اجرا است.

,

وی افزود: امروز و به برکت انقلاب اسلامی بیش از هشت هزارخانوار به طور مستقیم از انشعابات برق و خدمات حوزه برق استفاده می کننند در حالی در دوران پهلوی هیچ کدام از مردم روستاها و شهر لنده از این خدمات بهره مند نبودند.

,

رئیس اداره برق شهرستان لنده گفت: امروز بیش از 60اشترک مهم در حوزه صنعت به خصوص کشاورزی و سنگ شکن ها داریم که نقش مهمی در تولید در سطح شهرستان دارند که پزوژه خط انتقال آب دشت آبلش و ایستگاه برق ان با ظرفیت یک مگاوات برق در حال خدمات رسانی به کشاورزان است.

,

وی تاکید کرد:امروز بیش از 250کیلومتر خط طول فشار متوسط در سطح شهرستان لنده داریم که در طول دوران رژیم ستم شاهدی هرگز چنین خدماتی صورت نگرفته است.

,

رازنهان گفت:به برکت انقلاب اسلامی امروز بیش از 65درصد مردم در شهرلنده و 35درصد در روستاها از نعمت برق پایدار و دائمی بهره مند هستندکه این خدمات کاملا بروز و ابدیت شده هستند.

,


وی در پایان گفت: اعتقاد داریم که هرچه داریم به برکت خون سرخ شاهدان شهیدی است که از جان خویش گذشتند تا ایران اسلامی روز به روز در عرصه های ملی و منطقه ای موفق تر و پیروز باشد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه