اخبار داغ

مدیر انتشارات مبشر کرمان مطرح کرد؛

متضرر شدن ناشران با مشکلات زیرساختی اینترنت و گرانی پاکت کتاب/ لزوم حفظ ظرفیت نمایشگاه مجازی در پساکرونا

متضرر شدن ناشران با مشکلات زیرساختی اینترنت و گرانی پاکت کتاب/ لزوم حفظ ظرفیت نمایشگاه مجازی در پساکرونا
حسین رستمی گفت: یکی از اقداماتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند در آینده اتخاذ کند این است که در کنار نمایشگاه کتابی که هر ساله در اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود، ظرفیت برگزاری نمایشگاه مجازی را از دست ندهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رستمی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب و بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه در شرایط کنونی شیوع کرونا بهترین گزینه بود، گفت: ایراداتی در این میان وجود داشت که این عیب ها به زیر ساخت ها باز می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیر انتشارات مبشر کرمان با بیان اینکه در روز ابتدایی آغاز به کار نمایشگاه، وب سایت 27 ساعت به طور کامل قطع بود، عنوان کرد: سرعت اینترنت در این ایام معمولا پائین بود و این در حالی بود که ما باید هر درخواست را ثبت و پرینت بگیریم و با توجه به اینکه 99 درصد افراد خرید تک جلدی دارند، روال کار طولانی می شود.

,

وی بیان کرد: ارسال بسته های پستی بنا به تدابیری که اندیشیده شده است به صورت رایگان انجام می شود؛ اما برای برخی از مسیرها همچون جزایر که به آن مناطق ارسال انجام نمی شود، نمی دانیم به چه نحوی ارسال بسته های پستی را انجام دهیم چرا که باید پست پیشتاز انجام شود و برای آن مناطق پست پیشتاز دیده نشده است.

,

رستمی تصریح کرد: مسئله دیگر گران شدن کارتن و پاکت کتاب است؛ قبلا قیمت هر پاکت هزار تا هزار و پانصد تومان بوده است و هم اکنون قیمت هر پاکت به دو هزار و 700 تومان رسیده است و یک ناشر چقدر سود دارد که نزدیک سه هزار تا سه هزار و پانصد تومان برای خرید پاکت بدهد تا بتواند کتاب ده هزار تومانی را ارسال کند.

,

مدیر انتشارات مبشر کرمان ادامه داد: این روند نه تنها برای ما سودی ندارد، بلکه ضرر دارد؛ چرا که پاکت ها را گران کرده اند و قیمت ها بالا رفته است و از سوی دیگر باید برای سیر مراحل وقت بگذاریم و هزینه هایی را متحمل شویم که متأسفانه در این زمینه هیچ حمایتی نمی شویم.

,

وی اظهار کرد: مدیران پست تأکید کرده اند که ملزومات را با قیمت دولتی در اختیار ما قرار گیرد که متأسفانه باجه هایی که برای فروش پاکت و کارتن برای ما در نظر گرفته شده، از بخش خصوصی هستند و آنها هم حق دارند که قیمت مشتری خود را دریافت کنند و در نتیجه در این شرایط تنها ناشران متضرر می شوند؛ چرا که وقت بسیاری را برای سیر مراحل و اینترنت مصرف کرده؛ اما هیچ عایدی برای ناشران وجود نداشته است.

,

رستمی با اشاره به اینکه خوشحال هستیم که حداقل کتاب مورد علاقه مخاطبان با برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی در اختیارشان قرار می گیرد، تصریح کرد: در زمینه حمایت از ناشران باید اقداماتی انجام شود تا ناشران بیشتر از این ضرر نکنند و به آن حداقلی که برایشان دیده شده، برسند.

,

مدیر انتشارات مبشر کرمان در خصوص میزان استقبال مردم از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب گفت: معتقدم میزان استقبال مردم به اندازه برگزاری نمایشگاه حضوری کتاب نبود و قطعا در نمایشگاه حضوری استقبال بیشتری صورت می گرفت.

,

وی افزود: در نمایشگاه حضوری خوانندگان کتاب، غرفه ها را می دیدند و کتب را مشاهده و به راحتی کتاب خود را انتخاب می کردند و این در حالی است که در شرایط حاضر برای انتخاب هر کتاب باید وارد سیستم شوند و انتشارات مربوطه را انتخاب کنند و  در این صورت وقتشان تلف می شود و شاید کتاب انتخاب شده، آن مطلوبی نباشد که مد نظر مخاطب بوده است.

,

رستمی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند در آینده اتخاذ کند این است که در کنار نمایشگاه کتابی که هر ساله در اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود؛ ظرفیت برگزاری نمایشگاه مجازی را از دست ندهد؛ چرا که زیر ساخت های لازم جهت برگزاری نمایشگاه مجازی ایجاد شده است که این ظرفیت در کنار نمایشگاه های حضوری می تواند تداوم داشته باشد.

,

مدیر انتشارات مبشر کرمان در پایان با تأکید بر حمایت از ناشران خاطر نشان کرد: فضای ایجاد شده را رها نکنیم و در سال آینده برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را برای استان های دیگر در نظر بگیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه