اخبار داغ

رئیس سازمان نظام مهندسی ‌قزوین:

۵۰درصد معادن استان قزوین غیرفعال هستند/ بازگشت ۲۳ معدن به چرخه‌ تولید

۵۰درصد معادن استان قزوین غیرفعال هستند/ بازگشت ۲۳ معدن به چرخه‌ تولید
نقی نبئی گفت: امسال حدود ۱۰تا ۱۲معدن در استان قزوین به چرخه تولید برگشته است و پیش بینی می‌شود این آمار تا پایان سال به ۲۲ تا ۲۳ مورد برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقی نبئی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به دلایل غیرفعال بودن تعدادی از معادن اظهار کرد: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پروانه‌های بهره‌برداری که در استان قزوین صادر شده فعال نیستند.

وی افزود: دلایل مختلفی برای غیرفعال بودن معادن احصا شده که مهم‌ترین آن معارضین محلی است همچنین بحث تعارضات بین بعضی از نهادهای دولتی مثل منابع طبیعی و محیط زیست و نهادهای نظامی که با محدوده‌های معدنی دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تصریح کرد: کمبود نقدینگی در بخش سرمایه گذاری، عدم اهلیت برخی از بهره‌برداران، فرسودگی ماشین آلات، نبود صنایع معدنی متناسب با ظرفیت معدنی و مشکلات فنی ناشی از ضعف مطالعات اولیه از جمله دلایل اصلی عدم فعالیت این معادن است.

وی عنوان کرد: پیش از صدور پروانه بهره‌برداری معادن در وهله نخست برخی از استعلام‌ها صورت می‌گیرد اما پس از شروع فعالیت مشکلاتی به وجود می‌آید که منجر به عدم فعالیت معادن می‌شود.

عزم جدی برای رفع مشکل ۵۰معدن استان قزوین در سال جاری

نبئی بیان کرد: به طور مثال در بحث نهادهای نظامی، محدوده‌ای در جنوب شهرستان بوئین‌زهرا وجود دارد که ۲۰مورد از پروانه‌های بهره‌برداری معادن در منطقه‌ای است که ارتش از این محدوده به عنوان مانور استفاده می‌کند.

وی در مورد اقدامات انجام شده برای بازگشت معادن به چرخه تولید گفت: مطالعات انجام شده و مشکلات مشخص است و وزارتخانه و دستگاه‌های مربوط عزم جدی دارند که امسال در استان قزوین مشکلات حدود ۵۰ معدن را به حداقل برسانند.

این مقام مسئول عنوان کرد: این کار به تدریج در حال انجام بوده و امسال با تشکیل کارگروه احیاء تاکنون حدود ۱۰تا ۱۲معدن به چرخه تولید برگشته است و پیش بینی می‌شود این آمار تا پایان سال به ۲۲ تا ۲۳ مورد برسد.

وی در پایان گفت: جلساتی با نهادهایی همچون محیط زیست و منابع طبیعی برگزار و خوشبختانه تعاملات خوبی برقرار شده و استاندار قزوین نیز مساعدت داشتند و در تلاش هستیم تا امنیت سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش پیدا کند تا بتوانیم از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
, عزم جدی برای رفع مشکل ۵۰معدن استان قزوین در سال جاری, عزم جدی برای رفع مشکل ۵۰معدن استان قزوین در سال جاری,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه