اخبار داغ

وزیر ارشاد خبر داد

یزد نخستین پایتخت صحیفه سجادیه در ایران/ صحیفه سجادیه دارای مضمون وحیانی اما زبان انسانی است

یزد نخستین پایتخت صحیفه سجادیه در ایران/ صحیفه سجادیه دارای مضمون وحیانی اما زبان انسانی است
صالحی وزیر ارشاد یزد را نخستین پایتخت صحیفه سجادیه در ایران اعلام کرد و گفت: صحیفه سجادیه دارای مضمون وحیانی اما زبان انسانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی قبل در آئین آغاز رسمی طرح ملی «یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران» با بیان اینکه صحیفه سجادیه تنها یک اثر و کتاب به مانند دیگر کتابها نیست، گفت: آثار زیادی در طول زندگی بشری در اختیار بشریت قرار گرفته و تولید شده اما ویژگی صحیفه سجادیه در این است که به انسان با همه ساحات وجودیش توجه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

صالحی اضافه کرد: رابطه انسان با خود، رابطه انسان با انسان های دیگر، رابطه انسان با جهان و طبیعت و رابطه انسان با خدا چهار ساحت وجودی انسان است. اینکه اثری به همه این ساحات وجودی انسان توجه داشته باشد این ویژگی مهم و اول آن است که صحیفه سجادیه در همه ابعاد وجودی انسان حرف برای گفتن و پیام برای شنیدن دارد.

,

وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه یک مضمون وحیانی با زبان انسانی است، افزود: آثاری داریم که دارای مضامین بشری هستند و با متغیر ویژگی های بشر بیان می شوند اما صحیفه سجادیه یک مضمون وحیانی دارد و مفاهیم آن قدسی هستند و تفاوت آن با کتاب های دیگر نازله بر انبیاء این است که زبان بشری و انسانی دارد.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: صحیفه سجادیه که در قالب یک زبان دعای انسانی با مضامین وحیانی به سه حوزه و سوال پاسخ می دهد و بسیار دارای اهمیت و اولین آن در حوزه «معرفتی و ندانستن ها» است.

,

صالحی اذعان داشت: صحیفه سجادیه در دومین حوزه به «چه بخواهیم» پاسخ می دهد که انسان چه بخواهد و دارای اهمیت بسیار زیادی است.

,

وی سومین حوزه پاسخگویی صحیفه سجادیه را «چگونه بخواهیم» دانست و گفت: چگونه خواستن ها دامنه بسیار عمیقی دارد و اینکه در کجا می توانیم قرار بگیریم که نقطه متضاد آن می تواند خطرناک باشد، لذا باید چیزی را بخواهیم که در نقطه تعارض آن قرار نگیریم.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: صحیفه سجادیه کتابی است که در اختیار شیفتگان اهل بیت (ع) در طول تاریخ قرار گرفته و کارهای مختلفی در این خصوص انجام شده است.

,

صالحی با بیان اینکه قبل و بعد از انقلاب اسلامی کارهای مختلفی در سطوح گوناگون انجام شده که جای بسی تشکر دارد، اذعان کرد: استان یزد که ترکیبی از معنویت و معرفت است به عنوان اولین استان به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه انتخاب شده که امیدواریم با اهتمامی که در مقامات استان وجود دارد این تجربه نخست را بتوان به عنوان تجربه ای برای اشاعه بیشتر با صحیفه سجادیه دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه