اخبار داغ

سازمان ملی استاندارد:

گازوئیل تولید داخل استاندارد نیست/ آغاز آزمون کیفی مازوت

گازوئیل تولید داخل استاندارد نیست/ آغاز آزمون کیفی مازوت
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه گازوئیل تولیدی در کشور مطابق با استاندارد ملی نیست، گفت: آزمون کیفی مازوت آغاز شده و با نهایی شدن آن، نتایج منتشر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید مرندی مقدم امروز در یک نشست خبری در مورد وضعیت کیفی مازوت مصرفی در کشور اظهار کرد: طبق قانون هوای پاک از ابتدای شهریور ۹۶ برای وزارت نفت مهلت ۳ ساله ای تعیین شد تا نسبت به استانداردسازی مازوت اقدام کند که این مهلت در تاریخ ۱ شهریور ۹۹ به اتمام رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست موظف است نسبت به کنترل وزارت نفت در مورد فرآورده های سوختی برخورد لازم را داشته باشد.
,
 
,
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ادامه داد: ارزیابی ما در مورد کیفیت مازوت آغاز شده که باید نتایج آن مشخص شود، این کار زمان می‌برد و وقتی که نتایج مشخص شد، آن را منتشر خواهیم کرد. در عین حال نتایج آزمون ها را به سازمان محیط زیست اعلام خواهیم کرد تا متناسب با آن اقدام کند.
,
 
,
مرندی مقدم در مورد وضعیت کیفی گازوئیل نیز اظهار داشت: ما از گازوئیل تولیدی در کشور نمونه برداری کرده‌ایم که مشخص شد، گازوئیل مطابق با استاندارد ملی نیست.
,
 
,
وی با بیان اینکه وزارت نفت برای استانداردسازی گازوئیل نیز مهلت ۳ ساله داشته است، افزود: وزارت نفت مکلف شده طبق استاندارد ملی تولید گازوئیل را داشته باشد، اما ما تاکنون تأییدیه‌ای برای گازوئیل صادر نکرده‌ایم.
,
 
,
معاون سازمان ملی استاندارد  ادامه داد: اگر نتایج آزمون گازوئیل مشخص شود، به وزارت نفت ارائه خواهیم کرد و برای اطلاع مردم نیز منتشر خواهد شد.
,
 
,
مرندی مقدم در عین حال از تدوین پیش‌نویس استاندارد یورو ۵ بنزین خبر داد و گفت: در این مورد اختلافی بین وزارت نفت و وزارت صنعت وجود دارد که در مورد آن با معاون اول رئیس جمهور نامه‌نگاری کرده‌ایم و در صورت برطرف شدن، استاندارد یورو ۵ برای بنزین اعمال خواهد شد.
,
 
,
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در حال حاضر بنزین تولیدی و توزیعی در کشور مطابق استاندارد یورو ۴ است، افزود: طبق ماده ۱۸ قانون هوای پاک، جلوگیری از واردات بنزین و گازوئیل غیر استاندارد به عهده سازمان استاندارد است و ممانعت از تولید و توزیع آن نیز بر عهده سازمان محیط زیست است.
,
 
,
وی ادامه داد: در حال حاضر واردات بنزین به کشور نداریم، اما آزمون کیفی بنزنی تولیدی و توزیعی در کشور صورت می‌گیرد.
, در حال حاضر واردات بنزین به کشور نداریم، اما آزمون کیفی بنزنی تولیدی و توزیعی در کشور صورت می‌گیرد.,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه