اخبار داغ

یک کارشناس سیاسی در واکنش به عادی سازی رابطه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی؛

اعتراضاتی که در نطفه خفه می شوند/بیمه امنیتی، خیال باطل کشورهای عربی از اتحاد با اسراییل در مقابل ایران

اعتراضاتی که در نطفه خفه می شوند/بیمه امنیتی، خیال باطل کشورهای عربی از اتحاد با اسراییل در مقابل ایران
محمود قاسمی در همدان گفت: اگر قرار بود رابطه اسراییل با کشورهای عربی سودی برای آنها داشته باشد، هر هنری داشتند می توانستند به کار بگیرند، نه اینکه برنامه های خاورمیانه بزرگ امریکا با شکست مواجه شود و به قول ترامپ 7 تریلیون دلار هم هزینه کنند و در انتها هیچ اتفاقی برایشان رخ ندهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، سیاست خارجی امریکا در قبال کشورها با ورود باید گویا شکل تازه ای به خود گرفته هر چند سیاست کلی روسای جمهور امریکا یکی است و فقط روند آنها فرق دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

اسراییل خونخوار نیز با ورود بایدن گویا رویای طرح خاورمیانه جدید را در سر می پروراند تا خاورمیانه را در دست گیرد.

,

در خبری از افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در امارات خبر داده شد که لیور حیات سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از ورود هیات دیپلماسی اسراییل به ابوظبی خبر داد .

,

محمود قاسمی، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در خصوص طرح خاورمیانه بزرگ که بعد از 11 سپتامبر اعلام شد و امریکاییها در در شهریورماه سال 1380برنامه هایی داشتند که جغرافیای برخی کشورها به هم بزنند.

,

, ,

وی افزود: در تمام برنامه های طراحی شده در کشورهای اسلامی به نتایجی که طراحی کرده بودند به هیچ عنوان نرسیدند و این بدین معنا نیست که دشمن اصلا پیروزی نداشته، اما پیروزی به قدری کم است که شامل هیچ کدام از برنامه های طراحی شده نمی شود.

,

قاسمی تاکید کرد: کشورهای عربی منطقه مثل کویت، امارات و عربستان سعودی، همان طور که رییس موساد اعلام کرد، بیش از 50 سال است که اسراییل با این کشورها ارتباط دارد؛ فلذا روابط این کشورها زیر میزی بوده و به تازگی روی میز آمده و چیز تازه ای نیست؛ اگر قرار بود رابطه اسراییل با کشورهای عربی سودی برای آنها داشته باشد، هر هنری داشتند می توانستند به کار بگیرند، نه اینکه برنامه های خاورمیانه بزرگ امریکا با شکست مواجه شود و به قول ترامپ 7 تریلیون دلار هم هزینه کنند و در انتها هیچ اتفاقی برایشان رخ ندهد.

,

این کارشناس سیاسی گفت: زمانی هست که کشورهای عربی منطقه تازه با اسراییل رابطه برقرار می کنند ولی اینطور نیست و ده ها سال است که با هم رابطه دارند و جدیدا علنی شده و تاثیری در قدرت نمایی امریکایی ها ندارد.

,

قاسمی تصریح کرد: هر چند متاسفانه دولتی که هم اکنون در نظام جمهوری سر کار است علیرغم هشدارهای رهبری متاسفانه مصاحبه هایی می کنند که نشان تسلیم و سازش است؛ روز اول ریاست جمهوری بایدن، که حسن روحانی صحبتی کرد و گفت که از فرصت ها استفاده می کنیم و اجازه نمی دهیم فرصت ها بسوزند، این اولین پیام تسلیم را به رییس جمهور جدید امریکا داد.

,

وی ادامه داد: سیاست های نظام را هم مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام همگی با هم تبیین می کنند؛ البته درست است که دولت ویترین نظام جمهوری اسلامی است اما همه ی کار نیست که مثل خیلی از قراردادهای مخفی، دولت هر کاری دوست دارد انجام دهد و نظام هم کاری نکند.

,

این کارشناس سیاسی در پایان تاکید کرد: بعد از امارات، مصر و اردن، بحرین چهارمین کشور عربی است که اسرائیل را به رسمیت شناخته اند. کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اتحاد با اسرائیل را به عنوان بیمه‌ای امنیتی در برابر دشمن مشترک خود یعنی ایران می دانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه