اخبار داغ

نگاهی به تأثیر تغییر پرشتاب استانداران خراسان شمالی بر توسعه نیافتگی این استان؛

تغییر استاندار، نمدی برای کلاه پدرخوانده‌ها

تغییر استاندار، نمدی برای کلاه پدرخوانده‌ها
استان خراسان شمالی نوزدهم مردادماه سال ۱۳۸۳ و اواخر دولت اصلاحات با انتصاب محسن نریمان به عنوان اولین استاندار خراسان شمالی تاسیس شد، این استان تاکنون با تغییر۱۰ استاندار رکوردی بی سابقه را در کارنامه خود به یادگار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، یکی از اهداف تاسیس استان خراسان شمالی، ارتقای شاخص های توسعه یافتگی در این بخش از خراسان بزرگ بود که قبل از آن به دلیل وسعت استان خراسان بزرگ نتوانسته بود از سطح توسعه‌یافتگی مناسب برخوردار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

اما هم اکنون با گذشت نزدیک به دو دهه از عمر این استان، اهداف استقلال این بخش از خراسان بزرگ، آن‌گونه که باید محقق می‌شد، صورت نگرفت و این استان همچنان در بسیاری از شاخصه های توسعه یافتگی در رتبه های سی و یکم کشور قرار دارد.

,

با نگاهی به تغییرات در سطح مدیریت ارشد استان می توان به این نتیجه رسید که یکی از دلایل این موضوع تغییرات و عدم ثبات مدیریتی استان است که موجب توسعه‌نیافتگی مطلوب استان شده است، موضوعی که بارها از سوی نمایندگان ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و هم اکنون از سوی بسیاری از اهالی این استان به آن تاکید شده و می شود.

,

تغییر شتابدار مدیریت عالی استان به عنوان رکوردی که بی شک به مذاق هیچ کدام از اهالی دلسوز این استان خوشایند نیست، در تاریخ تاسیس استان ثبت شده است.تغییری که گرچه شاید به ظاهر در راستای ارتقا زیر ساخت ها و به امید توسعه یافتگی انجام شد اما هیچگاه به نتیجه مورد انتظار ختم نشد.

,

اما موضوعی که در لابه لای این تغییر های شتاب زده ، بیشترین آسیب را به همراه داشته و مردم مجبور به پرداخت تاوان آن بوده اند، دخالت پدرخوانده ها از جناح های مختلف در انتخاب، انتصاب و تغییر مدیریت ارشد استان بوده است.

,

افرادی که دخالت های آنان همواره بر انتصاب ها و مسائل کلان مدیریتی استان سایه انداخته است و این روزها هم انگار بار دیگر دست بکار شده اند تا با تغییر محمدعلی شجاعی، استاندار فعلی خراسان شمالی در آستانه انتخابات، کلاهی از این نمد برای خود ببافند و بار دیگر استان را در دست اندازی دیگر قرار دهند.

,

افرادی که هیچگاه دلسوز مردم نبوده و تنها منافع شخصی خود را در تصمیم گیری ها مد نظر قرار می دهند.

,

امام جمعه پیشین که تغییر سه استاندار را تجربه کرده بود، بارها بر ثبات مدیریت ارشد استان تاکید داشت و توصیه اش به دلسوزان استان در پیش گرفتن وحدت رویه بود.

,

هم اکنون نیز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان، تاکید بر ثبات مدیریت استاندار دارند چراکه تغییر استاندار در کمتر از یک سال مانده به پایان عمر دولت، برای تمامی دلسوزان این استان بسیار ناگوار است.

,

 اکنون مردم خراسان شمالی نگران این هستند که با انتصاب استاندار جدید، مسیری که استان در راستای توسعه در پیش گرفته متوقف شده و یا از حرکت رو به رشدش کاسته شود، چرا که با توجه به عمر کوتاه دولت فعلی، استاندار جدید فرصت شناخت استان و آگاهی به مسائل و مشکلات آن و برنامه ریزی برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های احتمالی خود را پیدا نخواهد کرد.

,

با این تفاسیر در روزها و ماه های آینده باید منتظر ماند و دید آیا بار دیگر منافع پدرخوانده ها بر منافع مردم خواهد چربید یا خیر.

انتهای پیام/گ

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه