اخبار داغ

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان:

۱۴۳ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی لرستان، اضافه برداشت شد

۱۴۳ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی لرستان، اضافه برداشت شد
حسن نژاد با اشاره به برداشت غیر مجاز آب از منابع زیرزمینی استان، گفت: ۱۴۳ میلیون مترمکعب از منابع آب های زیرزمینی استان لرستان، اضافه برداشت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، داریوش حسن‌نژاد اظهار داشت: در راستای صیانت از منابع آبی و بهبود وضعیت کشاوزری استان، با همکاری جهادکشاورزی و سایر دستگاه های اجرایی اقداماتی از قبیل ابلاغ الگوی کشت، تعیین تعرفه های آب بها، حقابه ها، جلوگیری از برداشت بی رویه و مسدود کردن چاه های غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: مقدار برداشت مستقیم آبهای سطحی استان در دو حوضه کارون و کرخه شامل ۲٫۵۰۸ میلیون متر مکعب و در طرح توسعه منابع آبی شامل ۴٫۴۲ میلیون متر مکعب می باشد.

,

حسن نژاد با اشاره به برداشت از آبهای زیرزمینی در دو حوضه کارون و کرخه عنوان کرد: در حوضه کرخه میزان برداشت حدود ۲۴۰ میلیون مترمکعب و در حوزه کارون ۳۷٫۴۲۴ میلیون متر مکعب بوده که در مجموع آب مصرفی، سطحی و زیرزمینی بر اساس آمارهای موجود در سه حوزه شرب، صنعت، کشاورزی حدود یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون متر مکعب است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با بیان این که از منابع آب زیرزمینی حدود ۱۴۳ میلیون مترمکعب اضافه برداشت در بخش کشاورزی صورت گرفته است، گفت: در سال ۹۷ کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، شیوه نامه اجرایی محدودیت و ممنوعیت کشت برنج را بجز استان های شمالی ابلاغ کرده و  کلیه دستگاه ها باید نسبت به انجام وظایف خود در راستای این شیوه نامه اقدام کنند.

,

حسن نژاد با اشاره به ضرورت کشت برنج به صورت خشکه کاری تصریح کرد: با توجه به اختلاف درآمد کشت برنج با سایر محصولات از جمله گندم، جو و … اکثر کشاورزان تمایل به کشت برنج دارند که با کشت برنج به روش خشکه کاری می توان میزان قابل توجهی در آب صرفه جویی کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان باید الگوی کشت اعلامی از طریق جهاد کشاورزی را رعایت کرده و از کشت محصولات آبدوست خودداری کنند چرا که در غیر این صورت شرکت آب منطقه ای لرستان هیچ گونه مسئولیتی در خصوص تامین آب برای محصولات خارج از الگوی کشت نخواهد داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه