اخبار داغ

قوز آلودگی هوا بالای قوز کرونا در کرمانشاه

قوز آلودگی هوا بالای قوز کرونا در کرمانشاه
آلودگی هوا در شرایط شیوع کرونا قوز بالای قوزی است که موجب می شود بیشتر سلامت مردم به خطر بیفتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل مرصادنیوز، شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که روزی هوای پاک و سالم کرمانشاه در میان رشته کوه‌های زاگرس، در روزهایی آلوده شود. افزایش شهرنشینی این روزها باعث شده تا پدیده جدید آلودگی هوا نیز به کرمانشاه بیاید تا کرمانشاهیان هم این معضل را با جسم و جان خود لمس کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

آلودگی هوا در شرایط شیوع کرونا قوز بالای قوزی است که موجب می‌شود بیشتر سلامت مردم به خطر بیفتد. هر چند که این آلودگی هوا نیز خود مولود پدید‌ه‌ای است به نام کرونا. استفاده بیشتر از خودروهای شخصی در روزهایی که کرونا شیوع پیدا کرده (برای امنیت بیشتر از انتقال کرونا) می تواند آلودگی را بیشتر کند.

,

هوای استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون شش روز  آلوده بوده است

, هوای استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون شش روز  آلوده بوده است, هوای استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون شش روز  آلوده بوده است,

آذر ولیزاده معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون هوای استان کرمانشاه شش روز  آلوده بوده که تعداد آن نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

,

ولیزاده با بیان اینکه سال گذشته در استان کرمانشاه هیچ روز آلوده ای نداشتیم، افزود: علت افزایش روزهای آلوده طی امسال را وارونگی دما و افزایش میزان آلایندگی به دنبال استفاده بیشتر از خودروها و افزایش آلودگی از طرف صنایع ثابت و سنگین بوده است.

,

وی گفت: امسال به دلیل کاهش بارش، دمای هوا سردتر از سال قبل بوده است.

,

وی با بیان اینکه در کارگروه آلودگی هوا شرایط را برای تصمیم گیران اعلام کردیم، عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا استفاده از وسایل نقلیه شخصی افزایش یافته بر همین مبنا از مراکز معاینه فنی درخواست شد تا دقت بیشتری در انجام معاینات فنی داشته باشند.

,

, ,

ولیزاده با اشاره به افزایش بازدیدها از مراکز معاینه فنی گفت: همچنین با دستگاه‌های مرتبط برای جلوگیری از تردد وسایل نقلیه ای که ایجاد آلودگی می‌کنند مکاتبات لازم انجام شده است.

,

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، معاینه فنی خودروها یکی از اقداماتی است که می تواند در کنترل آلودگی هوا اثرگذار باشد.

,

بر همین اساس به سراغ یکی از مسئولین مربوطه رفتیم تا نظر او را در خصوص معاینه فنی خودروها در کرمانشاه جویا شویم.

,

معاینه فنی خودرو برای دارندگان وسیله نقلیه الزامی شده است

, معاینه فنی خودرو برای دارندگان وسیله نقلیه الزامی شده است, معاینه فنی خودرو برای دارندگان وسیله نقلیه الزامی شده است,

کیومرث غلامی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، معاینه فنی خودرو ها را یکی از شاخص های سلامت وسیله نقلیه عنوان کرد و اظهار داشت: بر این اساس چند سالی است که دریافت معاینه فنی خودرو برای دارندگان وسایل نقلیه الزامی شده است.

,

رئیس آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: اگر خودرویی۲ ماه پس از انجام تست یکی از شرایط را از دست بدهد خودبخود معاینه فنی او فاقد اعتبار خواهد شد.

,

وی بیان داشت: زمانی که تست خودرو انجام می شود در صورتی که خودرو مشکل داشته باشد و تایید نشود به آنها اجازه داده می شود تا نواقص را برطرف کنند و به همان مرکز معاینه فنی مراجعه کنند تا مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

,

 غلامی خاطر نشان کرد: هموطنانی که معاینه فنی خودروی آنها به اتمام رسیده برای تمدید آن اقدام کنند چرا که خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند مشمول جریمه خواهند شد.

,

, ,

وی ادامه داد: دود کردن وسیله نقلیه که آلودگی هوا را رقم‌ می‌زند جزو موارد نقص فنی محسوب می شود و چنین خودروهایی معاینه فنی آنها لغو خواهد شد تا مجدد این نقص را مرتفع کنند.

,

رئیس آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: اگر نقص فنی به گونه ای باشد که در محل امکان رفع آن باشد باید بلافاصله آن نقص را برطرف کنند، اگر چه به دلیل طی مسافت با این نقص جریمه خواهند شد.

,

وی افزود: اما اگر نقص فنی خودرو در محل قابل رفع نباشد بر اساس قانون پلاک وسیله نقلیه گرفته می شود و پلاک اعزام به تعمیرگاه به آنها داده خواهد شد که با آن پلاک فقط تا تعمیر گاه حق تردد دارند و پس از رفع نقص برای دریافت پلاک خود به محل می برگردد، اگر چه در این مورد نیز بخاطر اینکه با نقص فنی اقدام به تردد کرده، جریمه می شود.

,

غلامی ادامه داد:  مدت معاینه فنی خودروهای شخصی صفر کیلومتر ۴ سال و خودروهای عمومی یکسال است و باید حتما مدارک نو بودن خودرو را همراه داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه