اخبار داغ

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطرح کرد؛

زنگ خطر افزایش آمار مبتلایان به کرونا در لرستان/ نگران موج چهارم بیماری هستیم

زنگ خطر افزایش آمار مبتلایان به کرونا در لرستان/ نگران موج چهارم بیماری هستیم
کوشکی گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا، نگران خیز مجدد کرونا و موج چهارم شیوع این بیماری هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم کوشکی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: مهمترین راه پیشگیری از کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که در صورت عدم رعایت این نکات، موج چهارم کرونا فعال می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا طی یک هفته گذشته افزود: طی این مدت آمار ابتلا به کرونا افزایش یافته و زنگ خطری است که در صورت بی توجهی به نکات بهداشتی و پروتکل‌ها شاهد خیز کرونا هستیم.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: خدمات تشخیصی در مراکز غربالگری کرونا همچنان ارائه می شود و شهروندان در صورت مشاهده علائمی از کرونا به این مراکز مراجعه کنند.

,

کوشکی عنوان کرد: تب، سرفه، اسهال، تغییرات هوشیاری، خواب آلودگی، بی اشتهایی شدید و تنگی نفس از مهمترین علائم کرونا بوده که با وجود داشتن چنین علائمی افراد باید به مراکز مراجعه کنند تا اقدامات اولیه برای بهبودی آنها انجام شود.

,

وی بیان کرد: طی یک ماه گذشته با تلاش های صورت گرفته از جمله اعمال محدودیت ها، اجرای طرح شهید سلیمانی و سایر اقدامات، آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا کاهش یافت اما بعد از کاهش آمار، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح عموم مشاهده می شود که نگران کننده است.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: بی توجهی به پروتکل های بهداشتی سبب ایجاد پیک جدید بیماری و افزایش ابتلا و مرگ و میر را به دنبال دارد که ضروری است تا خودداری از حضور در تجمعات، استفاده از ماسک، رعایت فاصله با دیگران مد نظر قرار گیرد.

,

کوشکی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۷۸ هزار و ۸۸۲ نمونه و تست انجام شده که از این تعداد ۶۳ هزار و ۲۰۶ نفر به کرونا مبتلا شده اند؛ همچنین در این مدت هزار و ۳۱۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده و تست ۱۱۵ هزار و ۴۸۲ نفر منفی بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه